گل محمدی در آستانه شکایت از پرسپولیس تغییرات در پرسپولیس کلید خورد فرجی در آستانه جدایی از پرسپولیس شاید رفتن گل‌محمدی به تراکتور منتفی شود احتمال تکرار بازی جنجالی در لیگ یک بازگشت ماشاریپوف به تمرینات استقلال قرارداد طارمی و اینتر نهایی شد شکایت پلیس فراجا از دروازه‌بان استقلال نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آث میلان و اینترمیلان| جنگ خونین بر سر قهرمانی ویدیو گل سردار آزمون به بولونیا برای رم جانشین دانیال اسماعیلی فر استارت زد وعده زنوزی به یحیی گل محمدی: چند ستاره می‌گیریم نعمتی و عبدی در شوک حضور گل‌محمدی قهرمانی پرسپولیس در دستان یحیی پخش زنده بازی آث‌میلان و اینتر در سری‌آ (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین نتیجه و ویدئو خلاصه بازی فوتسال ایران و کویت در جام ملت‌های آسیا| قاطع‌تر از همیشه اعتراض پرسپولیس به محرومیت اسماعیلی‌فر برابر سپاهان | دانیال باید برابر آلومینیوم غایب باشد حذف غیرمنتظره ژاپن از جام ملت‌های آسیا | غیبت سامورایی‌ها در جام جهانی پخش زنده بازی ایران و کویت در جام ملت‌های فوتسال آسیا + تماشای آنلاین واکنش پتروشیمی خلیج‌فارس به خرید استقلال + عکس
سرخط خبرها

شانس زیاد دختران کبدی‌کار خراسانی در تیم ملی

  • کد خبر: ۵۲۰۰۴
  • ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۹
شانس زیاد دختران کبدی‌کار خراسانی در تیم ملی
سمانه افخم از شانس حضور کبدی‌کاران استان در تیم ملی ساحلی بانوان خبر داد.
مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ اگر چیزی به نام ویروس کرونا نمی‌شناختیم، روز گذشته باید شاهد برگزاری اختتامیه بازی‌های ساحلی آسیا در چین می‌بودیم؛ جایی که برای اولین‌بار ۲ تیم بانوان کبدی ساحلی و بسکتبال سه‌نفره در این مسابقات حاضر شده بودند. اما به‌دلیل شیوع ویروس در سال‌۲۰۲۰، مسابقات ۸ آذرماه لغو شد و حالا در جدید‌ترین زمان اعلام‌شده قرار است ۱۳ تا ۲۱‌فروردین‌۱۴۰۰ به میزبانی سانیای چین برگزار شود. این ششمین دوره از بازی‌های ورزش‌های ساحلی آسیا با حضور ۱۹ رشته ساحلی خواهد بود که به‌جای سال‌۲۰۲۰ در ۲۰۲۱ برگزار می‌شود.

مهم‌ترین اتفاق این رویداد برای ایرانیان، حضور ورزشکاران دختر برای نخستین‌بار است. یکی از این رشته‌ها، کبدی ساحلی است که سال‌هاست در ایران تعطیل بوده و سال‌ها قبل تیم ملی آن تشکیل شده بود؛ اما هیچ‌گاه به مسابقات اعزام نشد. حالا چند‌ماهی است که تیم ملی ساحلی کبدی دختران استارت کار را زده و تا‌به‌اینجا ۴ دوره اردوی شناسایی بازیکنان برتر برگزار شده است. خراسانی‌ها همیشه یکی از تیم‌های موفق کبدی در مسابقات مختلف بوده‌اند و به‌همین‌دلیل در فهرست دعوت از بازیکنان برتر در اردو‌های نخست دختران استان حضور پررنگی داشتند.
 
سمانه افخم، آیناز فرامرزی، سیما شرقی، محدثه رجبلو و سهیلا قربانی نفراتی بودند که در اردو‌های مجازی حضور داشتند و میزان آمادگی خود را به‌صورت فیلم در اختیار کادر فنی قرار دادند. پس از هر اردو تعداد نفرات دعوت‌شده کمتر شده و نفرات برتر شانس حضور در ترکیب تیم ملی را به دست می‌آوردند. اکنون سیما شرقی و محدثه رجبلو، ۲ ورزشکار از خراسان رضوی هستند که در اردوی حضوری اهواز در حال تمرین هستند.

فرق زمین تا آسمان ساحلی و سالنی!

سمانه افخم، یکی از بازیکنان ملی‌پوش و با‌تجربه مشهد، که هدایت تیم مشهد در لیگ برتر را نیز برعهده داشت، درباره دعوتش به اردو‌ها تصریح کرد: در ۲ دور نخست با توجه به محدودیت‌های کرونایی کادر فنی تیم به‌صورت آنلاین نظاره‌گر تمرینات بازیکنان بود و از ما خواستند که فقط تمرینات بدن‌سازی خود را برای آن‌ها ارسال کنیم. تیم ملی در‌نهایت با ۶ ملی‌پوش راهی مسابقات می‌شود و به‌همین‌دلیل در هر دوره تعدادی از بازیکنان از فهرست حذف می‌شدند.
 
از خراسانی‌های حاضر در فهرست نیز تنها سیما شرقی و محدثه رجبلو بازهم دعوت شدند. او که به‌عنوان نایب‌رئیس کمیته مربیان هیئت کبدی خراسان رضوی فعالیت می‌کند، درباره شانس دختران خراسانی برای پوشیدن پیراهن تیم ملی کبدی ساحلی گفت: شرقی چندین دوره به‌همراه من در اردو‌های تیم ملی کبدی برای حضور در مسابقات آسیایی حضور داشته است و رجبلو نیز در رده جوانان حدود ۷ سال پیش در اردو‌های تیم ملی بود.
 
بچه‌ها کاری سخت، اما شدنی دارند و باید شایستگی و توان خود را نشان دهند و تکنیک‌ها را به بهترین شکل اجرا کرده تا نظر کادر فنی را جلب کنند. افخم با اشاره به تفاوت خیلی زیاد کبدی ساحلی و کبدی سالنی تصریح کرد: در‌واقع زمین تا آسمان فرق دارند. مهم‌ترین چیز، زمین بازی است که روی شن و ماسه و تاتامی برگزار می‌شوند. تعداد نفرات نیز فرق می‌کند. در سالنی، ۷ نفر در زمین حضور دارند؛ اما در ساحلی، تیم چهارنفره است. خط‌کشی‌ها و چهارچوب زمین نیز کاملا متفاوت است. در‌مجموع کبدی سالنی پیچیده‌تر است، اما به‌دلیل اینکه سال‌هاست در بخش بانوان کبدی ساحلی نداشته‌ایم، کمی آمادگی بازیکنان زمان می‌برد.

حریفانمان را نمی‌شناسیم!

سرمربی تیم کبدی ساحلی بانوان می‌گوید این اولین دوره حضور ما در مسابقات ساحلی است و حریفان را نمی‌شناسیم. او درباره آمادگی ملی‌پوشان تصریح کرد: اکنون این بازیکنان از نظر آمادگی جسمانی ۷۰‌درصد آماده هستند، ولی از نظر تکنیکی و فنی به‌دلیل اینکه چند سال است تمرین نداشتند و در وضعیت متوسط هستند. فعلا تمرینات به آن‌ها داده می‌شود. این اردو بیشتر برای آماده‌سازی و شناسایی نفرات در پست‌های تخصصی و ارزشیابی مهارتی است و سعی می‌کنیم سازگاری ساختاری با ساحل را داشته باشند.
 
دانش در پاسخ به این سؤال که آیا زمان کافی برای آمادگی ملی‌پوشان تا شروع بازی‌های ساحلی وجود دارد، گفت: به نظرم ما در این فرصتی که داریم، ۴ تا ۵ مرحله اردوی دیگر را می‌توانیم داشته باشیم و امیدوارم بچه‌ها در این زمان به آمادگی کامل برسند. سرمربی تیم کبدی ساحلی بانوان درباره شناخت رقبا در بازی‌های ساحلی سانیای چین گفت: اطلاعات زیادی از رقبا نداریم و هرچه می‌دانیم، بیشتر از روی شنیده‌هاست. ما شنیدیم کره‌جنوبی از ۷ ماه قبل تمرینات خود را آغاز کرده، ولی این‌ها اخبار دقیق و موثقی نیست.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->