عملیات ضدصهیونیستی در قدس اشغالی (۲۸ شهریور ۱۴۰۴) وزارت خزانه‌داری آمریکا برای کمک به سوریه وعده داد نقص فنی برای هلیکوپتر حامل ترامپ در سفر به انگلیس ترامپ به اظهارات نامزد شهردار نیویورک درباره بازداشت نتانیاهو واکنش نشان داد آمریکا به قطع بودجه آژانس برای فشار به ایران تهدید کرد ماکرون: اسرائیل در حال نابودکردن تصویر خود در نگاه افکار عمومی جهان است رهبر کره شمالی بر آزمایش تسلیحات بدون سرنشین نظارت کرد شهادت ۵۰ فلسطینی دیگر در غزه (۲۸ شهریور ۱۴۰۴) ترامپ کمک‌های نظامی به تایوان را متوقف کرد اردوغان: رژیم صهیونیستی ثبات منطقه را به خطر می‌اندازد روایت عراقچی از طرح پیشنهادی ایران به اروپا | راهی برای حرکت به جلو وجود دارد اعمال فشار آمریکا برای جلوگیری از تصویب قطعنامه ایران، روسیه و چین قطعنامه شورای امنیت درباره غزه بازهم توسط آمریکا وتو شد | الجزایر: مردم غزه ما را ببخشید(۲۷ شهریور ۱۴۰۴) اعتراف ارتش اسرائیل به هلاکت ۴ نظامی خود در غزه سردار رادان: دشمن صهیونیستی در جنگ ۱۲ روزه دچار اشتباه استراتژیک شده بود حمله موشکی یمن به سرزمین‌های اشغالی + فیلم و عکس (۲۷ شهریور ۱۴۰۴) رئیس جمهور: شهریار، شاعر زندگی بود ایروانی: ایران به حمایت از مردم سوریه ادامه خواهد داد | هرگونه تلاش برای تحمیل تجزیه سوریه، غیرقابل قبول است شورای امنیت سازمان ملل فردا جمعه درباره قطعنامه علیه ایران رای‌گیری می‌کند (۲۸ شهریور ۱۴۰۴) حمله انتحاری داعش در پاکستان ۴ کشته برجای گذاشت (۲۷ شهریور ۱۴۰۴) القسام: غزه به گورستان نظامیان اسرائیلی تبدیل خواهد شد ماکرون: فعال‌سازی مکانیسم ماشه علیه ایران قطعی است ترامپ: با تصمیم لندن برای شناسایی کشور مستقل فلسطین مخالفم | از پوتین ناامید شدم حملۀ پهپادی اوکراین به به تاسیسات نفتی گازپروم در «باشقیرستان» روسیه + فیلم (۲۷ شهریور ۱۴۰۴) ماجرای دیده‌شدن شی نورانی در آسمان تهران، سمنان، مشهد و استان‌های خراسان چه بود؟ + فیلم (۲۷ شهریور ۱۴۰۴) حمله پهپادی یمن به اراضی اشغالی + فیلم (۲۷ شهریور ۱۴۰۴) حمله اسرائیل به جنوب لبنان + فیلم و عکس (۲۷ شهریور ۱۴۰۴)
سرخط خبرها

موافقت کمیسیون آموزش با صلاحیت صحرایی برای وزارت آموزش و پرورش+ فیلم

  • کد خبر: ۱۶۶۸۰۱
  • ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۲
موافقت کمیسیون آموزش با صلاحیت صحرایی برای وزارت آموزش و پرورش+ فیلم
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ضمن قرائت گزارش بررسی برنامه‌ها و صلاحیت صحرایی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، از موافقت ضمنی کمیسیون متبوعش با تصدی وی در وزارتخانه مذکور خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، رضا حاجی‌پور در نشست علنی امروز (سه شنبه ۹ خردادماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی برنامه و صلاحیت رضا مراد صحرایی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، گزارش کمیسیون متبوعش را در رابطه با وزیر پیشنهادی مربوطه به شرح زیر قرائت کرد.

مقدمه:

وزارت آموزش و پرورش بزرگترین، مهمترین و حساس‌ترین وزارتخانه کشور محسوب می‌شود. پرواضح است مدیریت نظام تعلیم و تربیت با مجموعه‌ای که در آن بیش از یک میلیون نیروی انستانی فرهیخته به تعلیم و تربیت فرزندان جامعه مشغول می‌باشند، امری بسیار مهم و حساس است.

خوشبختانه با تاکیدات مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، لزوم اولویت بخشی به آموزش و پرورش و پرهیز از کوچک انگاری آن، بر همگان تکلیف و معین شده است، بطوری که کوچکترین سهل انگاری و بی دقتی در انتخاب مدیریت آن، خسارات جران ناپذیر بر کشور خواهد داشت. مدیریت آموزش و پرورش کشور باید موقعیت بسیار حساس فعلی این وزارتخانه را درک نموده و هماهنگ با سایر بخش‌ها و دستگاه‌های نظام، تحول گرایی و اصلاح بهینه را متناسب با شرایط جدید اجرایی نماید.

در همین راستا، کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری برحسب وظیه، با دقت و جدیت، صلاحیت وزیر پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش را بررسی نمود که نتیجه این بررسی، به شرح زیر تقدیم می‌گردد.

بخش اول: شرح استعلامات وزیر پیشنهادی

پیرو استعلام به عمل آمده از سوی این کمیسیون، معاونت حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری طی نامه شماره ۳۸۱۸۲ مورخ ۰۳/۰۳/۱۴۰۲، مدرک کارشناسی جناب آقای دکتر صحرایی در مقطع کارشناسی دبیری زبان انگلیسی از دانشگاه رازی کرمانشاه با معدل ۷۴/۱۸ و مدرک کارشناسی ارشد و دکتری ایشان در رشته زبان‌شناسی همگانی با معدل ۱۰/۱۹ و ۴۸/۱۹ از دانشگاه علامه طباطبایی را تأیید نمود.

بخش دوم: شرح توضیحات و تعهدات شفاهی وزیر پیشنهادی در کمیسیون

در جلسه کمیسیون، انتقادات ایشان از وضعیت موجود در قالب ۵ چالش مهم بیان شد:

۱ - فقدان عزم ملی برای تحول در نظام حکمرانی آموزش و پرورش و ناکارآمدی آن

۲ - کمی توجهی به ارتقای کمی و کیفی سرمایه انسانی آموزش و پرورش

۳ - ضعف در بهره وری زیرساخت‌های فیزیکی و تجهیزات آموزشی

۴ - ضعف در کیفیت و ناکارآمدی برنامه‌های آموزشی و تربیتی

۵ - نابرابر بودن فرصت‌های آموزشی

با توجه به اینکه خود ایشان چالش اول آموزش و پرورش کشور را در ناکارآمدی نظام حکمرانی آموزش و پرورش برشمردند، اعضای کمیسیون از ایشان ارائه راهکار‌های واقعی برای اصلاح و تحول این و ضعیت و نحوه جلب همکاری و هماهنگ نمودن دیگر بخش‌ها و دستگاه‌های کشور با وزارت آموزش و پرورش را خواستند، چرا که بدون هماهنگی سایر دستگاه‌ها از جمله سازمان اداری و ا ستخدامی و سازمان برنامه و بودجه، اجرایی شدن برنامه‌های تحولی وزارت آموزش و پرورش محتمل نخواهد بود.

ادامه گزارش کمیسیون آموزش را  اینجا بخوانید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->