آیت‌الله علم‌الهدی: انسجام مردم ارزشمندتر از هر دستاورد نظامی است | مردم، بزرگ‌ترین عامل امنیت کشور رئیس پیشین سازمان اطلاعات عربستان: مالکیت بمب‌های اتمی از سوی رژیم صهیونیستی مغایر با معاهده NPT است رویترز مدعی بازداشت گسترده مهاجران ایرانی در آمریکا شد اختلاف نظر شدید سناتور‌های آمریکایی بر سر خسارات ادعایی ترامپ به صنعت هسته‌ای ایران معاون اول قوه قضاییه: پرونده مزدوران و وطن‌فروشان با سرعت و دقت رسیدگی می‌شود آتش‌بس با حمله اسرائیل به جنوب لبنان نقض شد (۶ تیر ۱۴۰۴) کاهش بودجه کمک به اوکراین از سوی پنتاگون در سال ۲۰۲۶ پاپ لئو: ناامید کننده است که می‌بینیم قوانین بین‌المللی دیگر الزام‌آور نیستند یک نماینده مجلس: صهیونیست‌ها در برنامه تغییر نظام و ایجاد ناآرامی در کشور شکست خوردند پیام تبریک سردار رادان به رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ادعایی درباره توافق آمریکا با چین دادستانی رژیم صهیونیستی با تعویق دو هفته‌ای جلسه دادگاه نتانیاهو مخالفت کرد رئیس جمهور فرانسه: هدف این است که دوباره شاهد ازسرگیری ارتقای هسته‌ای ایران نباشیم تلگراف نوشت: آمریکا و اسرائیل متحمل یک شکست تمام‌عیار شدند | برنامه هسته‌ای ایران دست‌نخورده باقی مانده است پیام تبریک سردار رادان به رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تبادل اطلاعات کاخ سفید با کنگره درباره ایران محدود می‌شود حادثه امنیتی مرگبار برای نظامیان صهیونیست در غزه (۶ تیر ۱۴۰۴) جزئیات انفجار مهیب در باکو (۶ تیر ۱۴۰۴) جزئیات جدیدی از عادی سازی روابط سوریه و رژیم صهیونیستی منتشر شد زد و خورد در تظاهرات شبانه علیه نتانیاهو در تل‌آویو (۶ تیر ۱۴۰۴) جاسوس اسرائیل در گیلان به دام افتاد (۶ تیر ۱۴۰۴) صدراعظم آلمان برای احیای توافق هسته‌ای ایران اعلام آمادگی کرد عراقچی: آمریکا بود که مسیر مذاکره را به مسیر جنگ تبدیل کرد+ویدئو پیام تشکر فرمانده کل ارتش از ملت قهرمان و رزمندگان نیروهای مسلح+ویدئو هشدار وزارت اطلاعات: موساد اقدام به راه اندازی صفحات جدید کرده است گفت‎‌وگوی تلفنی پزشکیان و رئیس جمهور آذربایجان | علی‌اف استفادهٔ اسرائیل از آسمان کشورش برای حمله به ایران را تکذیب کرد! استفاده از اورانیوم ضعیف‌شده در حملات اخیر اسرائیل به ایران تأیید نشد
سرخط خبرها

موافقت کمیسیون آموزش با صلاحیت صحرایی برای وزارت آموزش و پرورش+ فیلم

  • کد خبر: ۱۶۶۸۰۱
  • ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۲
موافقت کمیسیون آموزش با صلاحیت صحرایی برای وزارت آموزش و پرورش+ فیلم
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ضمن قرائت گزارش بررسی برنامه‌ها و صلاحیت صحرایی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، از موافقت ضمنی کمیسیون متبوعش با تصدی وی در وزارتخانه مذکور خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، رضا حاجی‌پور در نشست علنی امروز (سه شنبه ۹ خردادماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی برنامه و صلاحیت رضا مراد صحرایی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، گزارش کمیسیون متبوعش را در رابطه با وزیر پیشنهادی مربوطه به شرح زیر قرائت کرد.

مقدمه:

وزارت آموزش و پرورش بزرگترین، مهمترین و حساس‌ترین وزارتخانه کشور محسوب می‌شود. پرواضح است مدیریت نظام تعلیم و تربیت با مجموعه‌ای که در آن بیش از یک میلیون نیروی انستانی فرهیخته به تعلیم و تربیت فرزندان جامعه مشغول می‌باشند، امری بسیار مهم و حساس است.

خوشبختانه با تاکیدات مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، لزوم اولویت بخشی به آموزش و پرورش و پرهیز از کوچک انگاری آن، بر همگان تکلیف و معین شده است، بطوری که کوچکترین سهل انگاری و بی دقتی در انتخاب مدیریت آن، خسارات جران ناپذیر بر کشور خواهد داشت. مدیریت آموزش و پرورش کشور باید موقعیت بسیار حساس فعلی این وزارتخانه را درک نموده و هماهنگ با سایر بخش‌ها و دستگاه‌های نظام، تحول گرایی و اصلاح بهینه را متناسب با شرایط جدید اجرایی نماید.

در همین راستا، کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری برحسب وظیه، با دقت و جدیت، صلاحیت وزیر پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش را بررسی نمود که نتیجه این بررسی، به شرح زیر تقدیم می‌گردد.

بخش اول: شرح استعلامات وزیر پیشنهادی

پیرو استعلام به عمل آمده از سوی این کمیسیون، معاونت حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری طی نامه شماره ۳۸۱۸۲ مورخ ۰۳/۰۳/۱۴۰۲، مدرک کارشناسی جناب آقای دکتر صحرایی در مقطع کارشناسی دبیری زبان انگلیسی از دانشگاه رازی کرمانشاه با معدل ۷۴/۱۸ و مدرک کارشناسی ارشد و دکتری ایشان در رشته زبان‌شناسی همگانی با معدل ۱۰/۱۹ و ۴۸/۱۹ از دانشگاه علامه طباطبایی را تأیید نمود.

بخش دوم: شرح توضیحات و تعهدات شفاهی وزیر پیشنهادی در کمیسیون

در جلسه کمیسیون، انتقادات ایشان از وضعیت موجود در قالب ۵ چالش مهم بیان شد:

۱ - فقدان عزم ملی برای تحول در نظام حکمرانی آموزش و پرورش و ناکارآمدی آن

۲ - کمی توجهی به ارتقای کمی و کیفی سرمایه انسانی آموزش و پرورش

۳ - ضعف در بهره وری زیرساخت‌های فیزیکی و تجهیزات آموزشی

۴ - ضعف در کیفیت و ناکارآمدی برنامه‌های آموزشی و تربیتی

۵ - نابرابر بودن فرصت‌های آموزشی

با توجه به اینکه خود ایشان چالش اول آموزش و پرورش کشور را در ناکارآمدی نظام حکمرانی آموزش و پرورش برشمردند، اعضای کمیسیون از ایشان ارائه راهکار‌های واقعی برای اصلاح و تحول این و ضعیت و نحوه جلب همکاری و هماهنگ نمودن دیگر بخش‌ها و دستگاه‌های کشور با وزارت آموزش و پرورش را خواستند، چرا که بدون هماهنگی سایر دستگاه‌ها از جمله سازمان اداری و ا ستخدامی و سازمان برنامه و بودجه، اجرایی شدن برنامه‌های تحولی وزارت آموزش و پرورش محتمل نخواهد بود.

ادامه گزارش کمیسیون آموزش را  اینجا بخوانید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->