جمعی از معلمان، شنبه (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۴) با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند نتانیاهو از ترس بازداشت، سفرش به واتیکان را لغو کرد شهادت ۱۱۵ فلسطینی در حملات رژیم صهیونیستی (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۴) ایران به معاهده «منابع ژنتیک و دانش سنتی» پیوست انصارالله یمن: از تهدیدهای رژیم صهیونیستی و آمریکا هیچ هراسی نداریم چین: به حق ایران برای استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای احترام می‌گذاریم قالیباف: زمینه تقویت عملی روابط اقتصادی و فرهنگی بین کشورهای اسلامی فراهم شده است پیام تسلیت دبیر شورای اطلاع رسانی دولت برای درگذشت یک عکاس خبری و یک روزنامه‌نگار سیاسی دادگاهی در دانمارک ۲ فرد را به جرم هتک حرمت قرآن کریم جریمه کرد خروج طالبان از لیست سیاه و جهش همکاری‌های روسیه و افغانستان عراقچی: هیچ سناریویی برای چشم‌پوشی از غنی‌سازی وجود ندارد سفر قریب‌الوقوع وزیر خارجه عراق و رئیس اقلیم کردستان عراق به تهران ادعای ترامپ: با ایران به توافق می‌رسیم؛ با تجارت با تهران مشکلی ندارم آیین گرامیداشت فردوسی در دانشگاه اقتصاد و روابط بین‌الملل پکن برگزار شد کتاب خاطرات رهبر انقلاب از زندگی پدرشان منتشر می‌شود ترامپ: ممکن است با پوتین تماس بگیرم؛ ما باید دیدار کنیم افزایش شهدای غزه به ۵۳ هزار و ۱۱۹ شهید (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۴) روایت غریب‌آبادی از نشست ایران و ۳ کشور اروپایی در استانبول وزیر بهداشت به سوئیس سفر می‌کند ایران و اوکراین، محور دیدار روبیو با مشاوران امنیت ملی تروئیکای اروپا در استانبول وزیر خارجه تاجیکستان وارد تهران شد قالیباف در مرکز فرهنگی اسلامی اندونزی حضور یافت آیت‌الله علم‌الهدی: شهید رئیسی مدیری کم‌نظیر در مردمی بودن | شهید جمهور سرمایه اجتماعی نظام را افزایش داد ترامپ: مسئله برنامه هسته‌ای ایران را به هر شکل حل می‌کنیم عبداللطیف رشید: روابط عراق و ایران قوی، مستحکم و تاریخی است حزب‌الله: تحریم‌های آمریکا بی‌اثر است | سلاح‌ خود را بدون تضمین تحویل نخواهیم داد ترامپ: با عربستان، قطر و امارات «دوستی بزرگی» داریم پایان مذاکرات سه جانبه ترکیه، آمریکا و اوکراین (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۴)
سرخط خبرها

موافقت کمیسیون آموزش با صلاحیت صحرایی برای وزارت آموزش و پرورش+ فیلم

  • کد خبر: ۱۶۶۸۰۱
  • ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۲
موافقت کمیسیون آموزش با صلاحیت صحرایی برای وزارت آموزش و پرورش+ فیلم
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ضمن قرائت گزارش بررسی برنامه‌ها و صلاحیت صحرایی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، از موافقت ضمنی کمیسیون متبوعش با تصدی وی در وزارتخانه مذکور خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، رضا حاجی‌پور در نشست علنی امروز (سه شنبه ۹ خردادماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی برنامه و صلاحیت رضا مراد صحرایی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، گزارش کمیسیون متبوعش را در رابطه با وزیر پیشنهادی مربوطه به شرح زیر قرائت کرد.

مقدمه:

وزارت آموزش و پرورش بزرگترین، مهمترین و حساس‌ترین وزارتخانه کشور محسوب می‌شود. پرواضح است مدیریت نظام تعلیم و تربیت با مجموعه‌ای که در آن بیش از یک میلیون نیروی انستانی فرهیخته به تعلیم و تربیت فرزندان جامعه مشغول می‌باشند، امری بسیار مهم و حساس است.

خوشبختانه با تاکیدات مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، لزوم اولویت بخشی به آموزش و پرورش و پرهیز از کوچک انگاری آن، بر همگان تکلیف و معین شده است، بطوری که کوچکترین سهل انگاری و بی دقتی در انتخاب مدیریت آن، خسارات جران ناپذیر بر کشور خواهد داشت. مدیریت آموزش و پرورش کشور باید موقعیت بسیار حساس فعلی این وزارتخانه را درک نموده و هماهنگ با سایر بخش‌ها و دستگاه‌های نظام، تحول گرایی و اصلاح بهینه را متناسب با شرایط جدید اجرایی نماید.

در همین راستا، کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری برحسب وظیه، با دقت و جدیت، صلاحیت وزیر پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش را بررسی نمود که نتیجه این بررسی، به شرح زیر تقدیم می‌گردد.

بخش اول: شرح استعلامات وزیر پیشنهادی

پیرو استعلام به عمل آمده از سوی این کمیسیون، معاونت حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری طی نامه شماره ۳۸۱۸۲ مورخ ۰۳/۰۳/۱۴۰۲، مدرک کارشناسی جناب آقای دکتر صحرایی در مقطع کارشناسی دبیری زبان انگلیسی از دانشگاه رازی کرمانشاه با معدل ۷۴/۱۸ و مدرک کارشناسی ارشد و دکتری ایشان در رشته زبان‌شناسی همگانی با معدل ۱۰/۱۹ و ۴۸/۱۹ از دانشگاه علامه طباطبایی را تأیید نمود.

بخش دوم: شرح توضیحات و تعهدات شفاهی وزیر پیشنهادی در کمیسیون

در جلسه کمیسیون، انتقادات ایشان از وضعیت موجود در قالب ۵ چالش مهم بیان شد:

۱ - فقدان عزم ملی برای تحول در نظام حکمرانی آموزش و پرورش و ناکارآمدی آن

۲ - کمی توجهی به ارتقای کمی و کیفی سرمایه انسانی آموزش و پرورش

۳ - ضعف در بهره وری زیرساخت‌های فیزیکی و تجهیزات آموزشی

۴ - ضعف در کیفیت و ناکارآمدی برنامه‌های آموزشی و تربیتی

۵ - نابرابر بودن فرصت‌های آموزشی

با توجه به اینکه خود ایشان چالش اول آموزش و پرورش کشور را در ناکارآمدی نظام حکمرانی آموزش و پرورش برشمردند، اعضای کمیسیون از ایشان ارائه راهکار‌های واقعی برای اصلاح و تحول این و ضعیت و نحوه جلب همکاری و هماهنگ نمودن دیگر بخش‌ها و دستگاه‌های کشور با وزارت آموزش و پرورش را خواستند، چرا که بدون هماهنگی سایر دستگاه‌ها از جمله سازمان اداری و ا ستخدامی و سازمان برنامه و بودجه، اجرایی شدن برنامه‌های تحولی وزارت آموزش و پرورش محتمل نخواهد بود.

ادامه گزارش کمیسیون آموزش را  اینجا بخوانید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->