واکنش سفارت ایران به اتهام‌زنی‌های هلند ترامپ: مذاکرات هسته‌ای برای توافق با ایران به خوبی پیش می‌رود شمار شهدای غزه امروز به ۶۱ نفر رسید (۴ اردیبهشت ۱۴۰۴) وزیر ورزش عراق به زیارت حرم امام رضا علیه السلام مشرف شد بیانیه فراکسیون نمایندگان اهل سنت درباره اهانت از رسانه ملی منتظر جنگ میان هند و پاکستان باشیم؟ | فرصت ۴۸ ساعته هند به اتباع پاکستان فرانسه: آماده ادامه گفت‌و‌گو‌ها با تهران هستیم رهبر انقلاب: مردم غزه و لبنان با ایستادگی خود در خط ائمه کار می‌کنند + ویدئو مهم‌ترین موضوعات مطرح شده در نشست اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس و فرماندهان فراجا دیدار چهارجانبه ایران، چین و روسیه با گروسی در خصوص وضعیت برنامه هسته‌ای ایران اعلام آمادگی عراقچی برای سفر به پاریس، برلین و لندن تحقیق و تفحص از بانک مرکزی در دستورکار مجلس| یک بانک خصوصی، عامل شکل‌گیری ۳۵ درصد از تورم کشور امیر سرتیپ صباحی‌فرد و سردار حاجی‌زاده از مواضع پدافندیِ نطنز و خنداب بازدید کردند ارتش چین برای هشدار به ناوشکن آمریکایی، نیروهای هوایی و دریایی اش را اعزام کرد جزئیاتی از دیدار وزرای امور خارجه ایران و چین در پکن جزئیات پرونده «کرسنت» از سوی پورمحمدی اعلام شد یورش هوایی روسیه به کی یف اوکراین با ۹ کشته و ۷۰ زخمی اژه ای: ایران، میزبان بیست‌و‌یکمین نشست قضایی کشورهای عضو سازمان شانگهای خواهد بود ترامپ از احتمال دیدار خود با پوتین خبر داد اولین مراسم هولوکاست بدون حضور نتانیاهو| پهپاد ناشناس سرنگون شد معاون وزیر کشور: اعطای فوق‌العاده خاص کارکنان شهرداری‌ها تصویب شد وزیر کشور در مشهد: ایجاد سازمان ملی مهاجرت موجب یکپارچگی مدیریتی می‌شود+ویدئو ترامپ: مذاکرات با چین برای توافق عادلانه خوب پیش می‌رود وزیر کشور وارد مشهد شد (۳ اردیبهشت ۱۴۰۴) عراقچی: تلاش‌های رژیم اسرائیل برای منحرف کردن دیپلماسی کاملاً واضح است سردار رحمان علیدوست، رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا شد (۳ اردیبهشت ۱۴۰۴) مدیر سرویس اطلاعات خارجی روسیه: شانس توافق با آمریکا وجود دارد گروسی: ایران در رابطه با مذاکرات هسته‌ای جدی است
سرخط خبرها

موافقت کمیسیون آموزش با صلاحیت صحرایی برای وزارت آموزش و پرورش+ فیلم

  • کد خبر: ۱۶۶۸۰۱
  • ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۲
موافقت کمیسیون آموزش با صلاحیت صحرایی برای وزارت آموزش و پرورش+ فیلم
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ضمن قرائت گزارش بررسی برنامه‌ها و صلاحیت صحرایی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، از موافقت ضمنی کمیسیون متبوعش با تصدی وی در وزارتخانه مذکور خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، رضا حاجی‌پور در نشست علنی امروز (سه شنبه ۹ خردادماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی برنامه و صلاحیت رضا مراد صحرایی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، گزارش کمیسیون متبوعش را در رابطه با وزیر پیشنهادی مربوطه به شرح زیر قرائت کرد.

مقدمه:

وزارت آموزش و پرورش بزرگترین، مهمترین و حساس‌ترین وزارتخانه کشور محسوب می‌شود. پرواضح است مدیریت نظام تعلیم و تربیت با مجموعه‌ای که در آن بیش از یک میلیون نیروی انستانی فرهیخته به تعلیم و تربیت فرزندان جامعه مشغول می‌باشند، امری بسیار مهم و حساس است.

خوشبختانه با تاکیدات مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، لزوم اولویت بخشی به آموزش و پرورش و پرهیز از کوچک انگاری آن، بر همگان تکلیف و معین شده است، بطوری که کوچکترین سهل انگاری و بی دقتی در انتخاب مدیریت آن، خسارات جران ناپذیر بر کشور خواهد داشت. مدیریت آموزش و پرورش کشور باید موقعیت بسیار حساس فعلی این وزارتخانه را درک نموده و هماهنگ با سایر بخش‌ها و دستگاه‌های نظام، تحول گرایی و اصلاح بهینه را متناسب با شرایط جدید اجرایی نماید.

در همین راستا، کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری برحسب وظیه، با دقت و جدیت، صلاحیت وزیر پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش را بررسی نمود که نتیجه این بررسی، به شرح زیر تقدیم می‌گردد.

بخش اول: شرح استعلامات وزیر پیشنهادی

پیرو استعلام به عمل آمده از سوی این کمیسیون، معاونت حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری طی نامه شماره ۳۸۱۸۲ مورخ ۰۳/۰۳/۱۴۰۲، مدرک کارشناسی جناب آقای دکتر صحرایی در مقطع کارشناسی دبیری زبان انگلیسی از دانشگاه رازی کرمانشاه با معدل ۷۴/۱۸ و مدرک کارشناسی ارشد و دکتری ایشان در رشته زبان‌شناسی همگانی با معدل ۱۰/۱۹ و ۴۸/۱۹ از دانشگاه علامه طباطبایی را تأیید نمود.

بخش دوم: شرح توضیحات و تعهدات شفاهی وزیر پیشنهادی در کمیسیون

در جلسه کمیسیون، انتقادات ایشان از وضعیت موجود در قالب ۵ چالش مهم بیان شد:

۱ - فقدان عزم ملی برای تحول در نظام حکمرانی آموزش و پرورش و ناکارآمدی آن

۲ - کمی توجهی به ارتقای کمی و کیفی سرمایه انسانی آموزش و پرورش

۳ - ضعف در بهره وری زیرساخت‌های فیزیکی و تجهیزات آموزشی

۴ - ضعف در کیفیت و ناکارآمدی برنامه‌های آموزشی و تربیتی

۵ - نابرابر بودن فرصت‌های آموزشی

با توجه به اینکه خود ایشان چالش اول آموزش و پرورش کشور را در ناکارآمدی نظام حکمرانی آموزش و پرورش برشمردند، اعضای کمیسیون از ایشان ارائه راهکار‌های واقعی برای اصلاح و تحول این و ضعیت و نحوه جلب همکاری و هماهنگ نمودن دیگر بخش‌ها و دستگاه‌های کشور با وزارت آموزش و پرورش را خواستند، چرا که بدون هماهنگی سایر دستگاه‌ها از جمله سازمان اداری و ا ستخدامی و سازمان برنامه و بودجه، اجرایی شدن برنامه‌های تحولی وزارت آموزش و پرورش محتمل نخواهد بود.

ادامه گزارش کمیسیون آموزش را  اینجا بخوانید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->