نماینده ایران در سازمان ملل: اسرائیل خطرناک‌ترین تهدید علیه صلح در منطقه است ناتو سامانه دفاع موشکی پاتریوت را در اوکراین مستقر می‌کند پیام رهبر معظم انقلاب به خانواده شهید سلامی ابلاغ شد وزیر دفاع: پاسخی قاطع به آمریکا و رژیم صهیونی دادیم و حالا نوبت دیگران است اظهارات نتانیاهو درباره حمله اسرائیل به سوریه سرلشکر حاتمی در دیدار با فرمانده کل سپاه: ارتش و سپاه دوشادوش هم برای امنیت و اقتدار ایران تلاش می‌کنند سرباز اسرائیلی و یک معلم به اتهام جاسوسی برای ایران دستگیر شدند تکذیب ادعای اختلاط بنزین با آب در قزوین طی سفر رئیس جمهور وزیر اطلاعات: رژیم صهیونیستی باید با راهبرد تهاجم در درون خودش روبه‌رو شود نیروهای زمینی اسرائیل در ۱۰ کیلومتری دمشق (۲۶ تیر ۱۴۰۴) دستگیری ۲ نفر در گرجستان به‌اتهام فروش اورانیوم کمیسیون حقوقی مجلس از پارلمان‌های ۴۴ کشور خواست برای تحریم اسرائیل قانون‌گذاری کنند ارزیابی جدید رسانه‌های آمریکایی از نتایج حملات تجاوزکارانه به تاسیسات هسته‌ای ایران تسلیت سخنگوی وزارت امور خارجه درپی حادثه آتش‌سوزی در شهر الکوت عراق ویدیو | واکنش طنزپردازان آمریکایی به آبروریزی که ترامپ در جشن قهرمانی چلسی به بار آورد تأکید سرلشکر پاکپور بر آمادگی رزمندگان سپاه برای تکرار ضربه به دشمن در دیدار فرمانده کل ارتش حمایت مجلس از وزارت ورزش برای درخواست تعلیق اسرائیل از رئیس فیفا دیلی‌صباح از تمایل ترکیه برای تقویت قابلیت‌های دفاعی سوریه خبر داد بن گویر: افتخار می‌کنم که اسیران فلسطینی را از غذا محروم کردم رایزنی تلفنی وزیر خارجه مصر با عراقچی، ویتکاف و گروسی آیت‌الله علم‌الهدی: برنامه‌ریزی هدفمند، راهکار سامان‌دهی مدیریت کشور است گزارش سازمان ملل از وضعیت فاجعه‌بار کودکان در غزه روایت منابع محلی از هرج‌ومرج در سویداء | هزاران نفر آواره شده و اجساد در خیابان‌ها افتاده‌اند ویدئو | اعتراف خشم‌آلود شبکه اینترنشنال به موفقیت حملات موشکی ایران؛ اقدام تهران «کثیف» بود! کارخانه تیتانیوم کهنوج با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس‌جمهور افتتاح شد (۲۶ تیر ۱۴۰۴) محسنی اژه‌ای: مطالبات رهبری در استیفای حق ملت ایران در جنگ ۱۲ روزه را مجدانه پیگیری می‌کنیم سخنگوی وزارت خارجه: نظم جهانی با سکوت و معیار‌های دوگانه در برابر ظلم و بی‌عدالتی فروریخت
سرخط خبرها

موافقت کمیسیون آموزش با صلاحیت صحرایی برای وزارت آموزش و پرورش+ فیلم

  • کد خبر: ۱۶۶۸۰۱
  • ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۲
موافقت کمیسیون آموزش با صلاحیت صحرایی برای وزارت آموزش و پرورش+ فیلم
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ضمن قرائت گزارش بررسی برنامه‌ها و صلاحیت صحرایی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، از موافقت ضمنی کمیسیون متبوعش با تصدی وی در وزارتخانه مذکور خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، رضا حاجی‌پور در نشست علنی امروز (سه شنبه ۹ خردادماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی برنامه و صلاحیت رضا مراد صحرایی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، گزارش کمیسیون متبوعش را در رابطه با وزیر پیشنهادی مربوطه به شرح زیر قرائت کرد.

مقدمه:

وزارت آموزش و پرورش بزرگترین، مهمترین و حساس‌ترین وزارتخانه کشور محسوب می‌شود. پرواضح است مدیریت نظام تعلیم و تربیت با مجموعه‌ای که در آن بیش از یک میلیون نیروی انستانی فرهیخته به تعلیم و تربیت فرزندان جامعه مشغول می‌باشند، امری بسیار مهم و حساس است.

خوشبختانه با تاکیدات مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، لزوم اولویت بخشی به آموزش و پرورش و پرهیز از کوچک انگاری آن، بر همگان تکلیف و معین شده است، بطوری که کوچکترین سهل انگاری و بی دقتی در انتخاب مدیریت آن، خسارات جران ناپذیر بر کشور خواهد داشت. مدیریت آموزش و پرورش کشور باید موقعیت بسیار حساس فعلی این وزارتخانه را درک نموده و هماهنگ با سایر بخش‌ها و دستگاه‌های نظام، تحول گرایی و اصلاح بهینه را متناسب با شرایط جدید اجرایی نماید.

در همین راستا، کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری برحسب وظیه، با دقت و جدیت، صلاحیت وزیر پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش را بررسی نمود که نتیجه این بررسی، به شرح زیر تقدیم می‌گردد.

بخش اول: شرح استعلامات وزیر پیشنهادی

پیرو استعلام به عمل آمده از سوی این کمیسیون، معاونت حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری طی نامه شماره ۳۸۱۸۲ مورخ ۰۳/۰۳/۱۴۰۲، مدرک کارشناسی جناب آقای دکتر صحرایی در مقطع کارشناسی دبیری زبان انگلیسی از دانشگاه رازی کرمانشاه با معدل ۷۴/۱۸ و مدرک کارشناسی ارشد و دکتری ایشان در رشته زبان‌شناسی همگانی با معدل ۱۰/۱۹ و ۴۸/۱۹ از دانشگاه علامه طباطبایی را تأیید نمود.

بخش دوم: شرح توضیحات و تعهدات شفاهی وزیر پیشنهادی در کمیسیون

در جلسه کمیسیون، انتقادات ایشان از وضعیت موجود در قالب ۵ چالش مهم بیان شد:

۱ - فقدان عزم ملی برای تحول در نظام حکمرانی آموزش و پرورش و ناکارآمدی آن

۲ - کمی توجهی به ارتقای کمی و کیفی سرمایه انسانی آموزش و پرورش

۳ - ضعف در بهره وری زیرساخت‌های فیزیکی و تجهیزات آموزشی

۴ - ضعف در کیفیت و ناکارآمدی برنامه‌های آموزشی و تربیتی

۵ - نابرابر بودن فرصت‌های آموزشی

با توجه به اینکه خود ایشان چالش اول آموزش و پرورش کشور را در ناکارآمدی نظام حکمرانی آموزش و پرورش برشمردند، اعضای کمیسیون از ایشان ارائه راهکار‌های واقعی برای اصلاح و تحول این و ضعیت و نحوه جلب همکاری و هماهنگ نمودن دیگر بخش‌ها و دستگاه‌های کشور با وزارت آموزش و پرورش را خواستند، چرا که بدون هماهنگی سایر دستگاه‌ها از جمله سازمان اداری و ا ستخدامی و سازمان برنامه و بودجه، اجرایی شدن برنامه‌های تحولی وزارت آموزش و پرورش محتمل نخواهد بود.

ادامه گزارش کمیسیون آموزش را  اینجا بخوانید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->