اختصاص ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار در بودجه امسال برای انسداد مرز ملاقات امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالی در گامبیا مفاد جدید آتش‌بس غزه منتشر شد | آزادی۱۰۰۰ فلسطینی مقابل۳۳ اسیر اسرائیلی درگیری مسلحانه در زاهدان یک کشته و سه مجروح برجا گذاشت (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) خط‌ونشان جدید کنگره آمریکا برای مجازات دانشجویان حامی غزه وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی، نتانیاهو را تهدید کرد قدردانی امیرعبداللیهان از مواضع دولت و مردم بنگلادش در حمایت از فلسطین تاکید مقام حماس بر پیگیری مذاکرات و آتش بس | نتانیاهو به دنبال توافق نیست لاپید: پایان جنگ بدون دستیابی به توافق ممکن نیست یمن: عملیات در دریای مدیترانه بزودی آغاز خواهد شد امیرعبداللهیان: باید رژیم سرکش و اشغالگر فلسطین را متوقف، محاکمه و مجازات کرد ادعای شورای امنیت داخلی اسرائیل درباره یحیی السنوار شعار هزاران صهیونیست برای سرنگونی نتانیاهو حمله پلیس آلمان به دانشجویان حامی فلسطین حمله موشکی جدید حزب الله به مرکز نظامی رژیم صهیونیستی (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) ایهود باراک: حمله به رفح یک اشتباه بزرگ راهبردی است صادق خان برای سومین دور شهردار لندن شد جنایت جدید صهیونیست‌ها در کرانهٔ باختری (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) دومین حمله پهپادی مقاومت اسلامی بحرین علیه اسرائیل (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعزام ۵ بالگرد اسرائیلی به غزه برای انتقال نظامیان مجروح
سرخط خبرها

سازمان ملل از نقض خطرناک حقوق کودکان توسط طرف‌های درگیر در سودان خبرداد

  • کد خبر: ۱۶۷۸۵۷
  • ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۸
سازمان ملل از نقض خطرناک حقوق کودکان توسط طرف‌های درگیر در سودان خبرداد
هیئت سازمان ملل در سودان با بیان اینکه درگیری در این کشور همچنان ادامه دارد، طرفین درگیر را به ارتکاب نقض‌های سنگین علیه کودکان متهم کرد.

به گزارش شهرآرانیوز به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، این هیئت با صدور بیانیه‌ای وضعیت سودان را بسیار نگران کننده خواند و اعلام کرد، دفتر هیئت سازمان ملل در حفاظت از غیرنظامیان (یونیتامس) به نظارت بر وضعیت حقوق بشر و حفاظت در کشور ادامه می‌دهد. تداوم درگیری‌ها در مناطق مختلف سودان شهروندان از جمله زنان و کودکان را تحت تاثیر قرار داده است.

در این بیانیه آمده است، مقامات حقوق بشر تعداد زیادی رویداد از جمله قتل، دستگیری، ناپدید شدن احتمالی، حمله به بیمارستان‌ها، خشونت جنسی و سایر آزارهای شدید علیه کودکان را که توسط هر دو طرف درگیر انجام شده است، ثبت کرده‌اند. این مقامات با هر دو طرف درگیر تماس گرفته و خواستار اقدام علیه عاملان و محافظت از غیرنظامیان و اموال آنها هستند.

استاندار منطقه دارفور روز یکشنبه اعلام کرد، با ادامه اقدامات غارت و قتل این منطقه و شهروندان در معرض نقض‌های وحشتناک هستند. وی با توجه به تشدید بحران انسانی سودان از سازمان ملل خواست، از هر طریقی که می‌تواند کمک‌های انسانی را به این منطقه بفرستد.

دو طرف درگیر در سودان با میانجیگری آمریکا و عربستان به توافق آتش بسی دست یافتند که از شامگاه دوشنبه ۲۲ مه به مدت یک هفته اجرا شد؛ اما فضای تنش و درگیری‌های متناوب با وجود آتش بس ادامه دارد.

از سوی دیگر، الحارث ادریس، نماینده سودان در شورای امنیت اعلام کرد، خارطوم پذیرای همه ابتکارات عادلانه و سازنده برای بازگرداندن وضعیت انسانی به حالت عادی است.

وی در بیانیه‌ای که توسط نیروهای مسلح سودان در فیس بوک منتشر شد، بر عدم مداخله بین‌المللی تاکید کرد و گفت، محمد حمدان دقلو، فرمانده نیروهای واکنش سریع و برادرش همچنان به عدم پیروی از دستورات ارتش ادامه می‌دهند.

ادریس در یک نشست سازمان ملل متحد افزود که "شورش نیروهای واکنش سریع باید از بین برود تا یک روند سیاسی صحیح به دست آید و او خواستار محکومیت این "شورش" توسط سازمان ملل شد.

وزارت خارجه عربستان اعلام کرد، با وجود تعلیق مذاکرات، هیئت‌های ارتش سودان و نیروهای واکنش سریع همچنان در جده حضور دارند.

روز چهارشنبه ارتش سودان با متهم کردن نیروهای واکنش سریع به عدم پایبندی به مفاد توافق و ادامه نقض آتش بس، از تعلیق مشارکت خود در مذاکرات با این نیروها در شهر جده عربستان خبر داد.

همچنین خبرنگار شبکه خبری الجزیره اعلام کرد، جنگنده‌ها در آسمان خارطوم به پرواز درآمدند و صدای تسلیحات سنگین در مرکز این شهر شنیده شد.

وی از شنیده شدن صدای انفجارهای قوی و متوالی در شهر ام درمان در غرب خارطوم نیز خبر داد.

از ۱۵ آوریل، درگیری‌های خشونت آمیز و گسترده‌ای بین نیروهای ارتش سودان و نیروهای واکنش سریع در مناطق مختلف این کشور در جریان است که بیشتر آنها در خارطوم متمرکز شده‌اند و صدها غیرنظامی کشته و زخمی برجای گذاشته است و هنوز هیچ آمار رسمی از قربانیان نظامی هر دو طرف درگیر وجود ندارد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->