سرخط خبرها

بلیت ششم در دست بلینگام

  • کد خبر: ۱۶۹۶۶۸
  • ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۷
بلیت ششم در دست بلینگام
جود بلینگام پس از جدایی بیش از ۱۱۰ میلیون‌یورویی از دورتموند، قرار است ششمین بازیکن انگلیسی باشد که برای رئال‌مادرید بازی می‌کند.

 ستاره انگلیسی قراردادی شش‌ساله با غول اسپانیایی امضا کرد و به گران‌ترین بازیکن تاریخ انگلیس تبدیل شد. پس از شانزده سال، بلینگام نوزده ساله اولین بازیکن انگلیسی خواهد بود که برای رئال‌مادرید بازی می‌کند. انگلیسی‌هایی که پیش از او آمده بودند، وضعیت متفاوتی را تجربه کردند؛ از قهرمان لیگ قهرمانان گرفته تا مدافعی که بدترین شروع ممکن را پشت سر گذاشت. حالا پس از امضای بلینگام، نگاهی به عملکرد پیشینه بازیکنان انگلیسی در رئال‌مادرید می‌اندازیم.

پایان تراژیک نخستین انگلیسی

نام لوری کانینگام، اسطوره فوتبال انگلیس، به‌عنوان اولین بازیکن انگلیسی که در سال ۱۹۷۹ به رئال‌مادرید پیوست، در تاریخ ثبت شد. پس از اینکه او در وست‌بروم به فوق‌ستاره تبدیل شد، رئال ۹۵۰ هزار پوند برای انتقالش هزینه کرد. وینگر چپ شروعی عالی در پایتخت اسپانیا داشت و در اولین بازی‌اش دو گل به ثمر رساند و در اولین فصل به تیمش برای قهرمانی لالیگا کمک کرد، اما در فصل‌های بعدی به‌علت مصدومیت عملکرد خوبی نداشت. کانینگام در سال ۱۹۸۴ رئال را به مقصد مارسی ترک کرد، اما پس از مدتی به مادرید برگشت و این‌بار پیراهن رایو وایکانو را پوشید. او در سال ۱۹۸۹ در سی‌وسه‌سالگی در اثر تصادف اتومبیل در مادرید به طرز غم‌انگیزی درگذشت.

مک‌منمن، انگلیسی موفق رئالی‌ها

استیو مک‌منمن در سال ۱۹۹۹ باشگاه لیورپول را به مقصد رئال‌مادرید ترک کرد و در سانتیاگو برنابئو به قهرمان تبدیل شد. مک‌منمن که اکنون ۵۱ سال دارد، موفقیت بزرگی در رئال‌مادرید به‌دست آورد. او به این تیم کمک کرد تا در طول چهار سال حضورش در آنجا، شش جام بزرگ را کسب کند. اوج کارش هم در سال ۲۰۰۰ بود؛ زمانی که گل دوم تیمش را در پیروزی ۳ بر ۰ در فینال لیگ قهرمانان مقابل والنسیا به ثمر رساند. دو سال بعد نیز همین اتفاق افتاد و در نیمه‌نهایی مقابل بارسلونا گل‌زنی کرد و سپس در پیروزی نهایی مقابل بایرلورکوزن از روی نیمکت وارد زمین شد.

سلطان ضربه‌های آزاد، مرد محبوب مادریدی‌ها

اندکی پیش از جدایی مک‌منمن، رئال‌مادرید یکی از چهره‌های نمادین تاریخ فوتبال انگلیس، یعنی دیوید بکام را به خدمت گرفت. بکام مانند مک‌منمن تحسین هواداران رئال‌مادرید را برانگیخت، به‌ویژه به‌دلیل اخلاق کاری، حرفه‌ای‌بودن و ضربه‌آزاد‌های فوق‌العاده‌اش. البته او باوجود عضویت در تیمی فوق‌العاده بااستعداد که در آن بازیکنانی مانند رونالدو و زیدان حضور داشتند، نتوانست مانند مک‌منمن عناوین زیادی کسب کند.

افول اوون در برنابئو

مایکل اوون، مهاجم انگلیسی، پس از مک‌منمن دومین بازیکن انگلیسی بود که از لیورپول راهی مادرید شد. اوون در سال ۲۰۰۴ لیورپول را ترک کرد تا به بکام و دیگران در برنابئو بپیوندد، اما با وجود رونالدو و رائول، اوون بیشتر مجبور بود به نیمکت‌نشینی رضایت دهد. این مهاجم انگلیسی شانزده گل در همه رقابت‌ها به ثمر رساند، باوجود اینکه در بسیاری از بازی‌ها به‌عنوان بازیکن جانشین وارد زمین شده بود. اوون با ۸ میلیون پوند آمد و فقط یک‌سال بعد با ۱۶ میلیون پوند به نیوکسل رفت. نکته جالب اینجا بود که اوون با وجود اینکه بکام را از سال‌ها حضور در تیم‌ملی انگلیس می‌شناخت، رابطه چندان صمیمانه‌ای با او در برنابئو نداشت.

وودگیت، ناکام‌ترین انگلیسی رئال

اولین بازی کابوس‌وار جاناتان وودگیت در رئال‌مادرید در تاریخ ثبت شد. این مدافع در سال ۲۰۰۴ با قراردادی ۱۳.۴ میلیون‌پوندی از نیوکسل به رئال‌مادرید پیوست. باوجود توانایی آشکار او، مصدومیت دوران حضور وودگیت در مادرید را خراب کرد. این بازیکن متولد میدلزبورو اولین بازی‌اش را تا سپتامبر ۲۰۰۵ انجام نداد؛ هفده ماه پس از آخرین حضورش در نیوکسل!

شروع وحشتناکی بود و وودگیت پس از ۲۵ دقیقه یک ضربه سر به تور دروازه خودی زد. همه‌چیز برای ملی‌پوش انگلیس بدتر شد و او در دقیقه ۶۶ اولین بازی‌اش کارت قرمز دریافت کرد. وودگیت فقط چهارده بازی در همه مسابقات در آن فصل انجام داد و در سال ۲۰۰۶ به میدلزبورو قرض داده شد و یک‌سال بعد قراردادش را دائمی کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->