ثبت رایگان مبایعه‌نامه فروش ملک در سامانه خودنویس قیمت امروز انواع گوشی‌های موبایل در مشهد (۹ تیر ۱۴۰۳) | قیمت موبایل از ۶ تا ۱۰۸ میلیون تومان چک کاغذی تا ۳ سال آینده حذف می‌شود بازگشایی عمومی فضای تفریحی باغ آستان قدس؛ شعبه جدید کروژ در «باغ خاتون» افتتاح شد | درخشش در باغ امام‌رضا(ع) بازار بورس به انتخابات ۸ تیر ۱۴۰۳ چه واکنشی نشان داد؟ | دامنه نوسان سهام افزایش یافت حراج جدید سکه دوشنبه (۱۱ تیر) برگزار می‌شود + شرایط قیمت طلا و سکه در مشهد اعلام شد (۹ تیر ۱۴۰۳) افزایش مبارزه با علف‌های هرز در خراسان‌رضوی پیش‌بینی رئیس اتحادیه طلا درباره قیمت سکه و طلا | وقت خرید رسیده است؟ (۹ تیر ۱۴۰۳) زمان حراج سی‌وپنجم شمش طلا اعلام شد افزایش قیمت ارز‌های مبادله‌ای | دلار چند شد؟ (۹ تیر ۱۴۰۳) قیمت طلا و دلار در اولین روز پس از انتخابات چند شد؟ (۹ تیر ۱۴۰۳) نرخ بهره بین‌بانکی ثابت ماند + جدول (۹ تیر ۱۴۰۳) خشک‌سالی و سرمازدگی، کشت دیم محصولات زراعی خراسان‌رضوی را دچار چالش کرده است قیمت انواع خودرو‌های خارجی (۹ تیر ۱۴۰۳) اختلاف قیمت کارخانه و بازار آزاد انواع خودرو‌های داخلی چقدر است؟ (۹ تیر ۱۴۰۳) عرضه ۴۰ دستگاه کامیون در بورس کالا، فردا (۱۰ تیر ۱۴۰۳) دلار به پیروز انتخابات چه واکنشی نشان می‌دهد؟ قیمت امروز میوه در مشهد (۹ تیر ۱۴۰۳) | هندوانه کیلویی چند؟ هشدار به مستأجران | از انعقاد این قرارداد‌ها پرهیز کنید جزئیات پیشنهاد معافیت مالیاتی ۷۰ درصد از مشاغل و اصناف آخرین تحولات بازار سکه و طلا (۸ تیر ۱۴۰۳) برگشت وجه بیست میلیارد ریالی به شاکیان املاک در مشهد با ۱۰ موبایل پرفروش از برند‌های مختلف آشنا شوید + جزئیات و تصاویر (۷ تیر ۱۴۰۳) سقف اجاره‌بها مشخص شد | رقم‌های جدید روز‌های آینده به استان‌ها ابلاغ می‌شود
سرخط خبرها

بازی برنده-بازنده در بازار‌های مالی

  • کد خبر: ۱۷۱۵۶۲
  • ۰۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۶
بازی برنده-بازنده در بازار‌های مالی
سرمایه گذاران خرگوشی بازار مالی را به چشم یک ماشین نوسان گیر از زمان حال می‌بینند. آن‌ها تلاش می‌کنند که بازار را در کوتاه مدت پیش بینی کنند.

«۱۲ درصد منفی سکه طرح جدید»، «خودرو ۱۰ درصد منفی»، «دلار ۶.۳ درصد منفی». این‌ها بازدهی بازار‌های مالی خردادماه است. این بازدهی منفی درحالی در بازار‌های مالی ایجاد شد که پیش از این ماه‌های قبل از آن رشد قیمت‌ها سبب شده بود تقاضا برای ورود به بازار‌های سرمایه گذاری به شدت افزایش یابد.

به عنوان مثال می‌توان به ثبت نام بیش از ۹۰۰ هزار نفر در سامانه ثبت نام خودرو اشاره کرد. البته بعد از ریزش قیمت خودروها، ۵۰ درصد متقاضیان خودرو‌های مونتاژی و ۲۰ درصد متقاضیان خودرو‌های داخلی انصراف دادند؛ اما چرا در بازار‌های سرمایه گذاری افراد چنین احساسی تصمیم می‌گیرند و این مسئله بیشتر اوقات به ضرر آن‌ها تمام می‌شود؟ برای پاسخ به این سؤال باید به دو اصطلاح سرمایه گذاران خرگوشی و لاک پشتی اشاره کرد.

سرمایه گذاران خرگوشی بازار مالی را به چشم یک ماشین نوسان گیر از زمان حال می‌بینند. آن‌ها تلاش می‌کنند که بازار را در کوتاه مدت پیش بینی کنند. تصور آن‌ها این است که چیزی می‌دانند که بقیه از آن بی خبرند. آن‌ها معمولا به سرعت سودشان را می‌گیرند و به اطلاعات جدیدی که دریافت می‌کنند، سریع واکنش نشان می‌دهند. نقدینگی مهم‌ترین شاخص این سرمایه گذاران محسوب می‌شود؛ زیرا زمان ورود و خروج از یک معامله برای آن‌ها خیلی سریع اتفاق می‌افتد.

اما سرمایه گذاران لاک پشتی با بازار مانند یک ترازو رفتار می‌کنند. آن‌ها تلاش می‌کنند قسمتی از یک کسب وکار آینده دار را تصاحب کنند؛ تجارتی که بتواند در زمانی طولانی سرعت رشد بیشتری نسبت به کل بازار داشته باشد. نقدینگی برای این سرمایه گذاران از اهمیت کمتری برخوردار است؛ زیرا ممکن است آن‌ها دارایی خود را تا مدتی نگه دارند و نفروشند. از نظر آن ها، بهترین رفتار معامله گرانه زمانی اتفاق می‌افتد که طی آن تجارت بتواند در یک بازه زمانی بلندمدت، رشد بیشتری نسبت به کل بازار از خودش نشان دهد.

استراتژی «لاک پشتی» از اوضاع بازار استفاده می‌کند و با خرید و نگهداری دارایی‌هایی که قیمت هایشان ریزش کرده و تقاضا برای آن‌ها کم است، در بلندمدت به سود بسیار زیادی می‌رسد؛ اما سرمایه گذاران خرگوشی روی جمع آوری بیشترین مقدار پول ممکن در بیشترین قیمت ممکن و با کمترین مدیریت و زمان لازم تمرکز می‌کنند.

همین مسئله سبب می‌شود بیشترین ضرر را از نوسان‌های بازار بکنند. سرمایه گذاران لاک پشتی اعتقاد دارند که رشد و بزرگی با گذشت زمان به دست می‌آید، برای همین به سمت سرمایه گذاری در بازار‌هایی می‌روند که این مسئله را برایشان محقق کند. به عنوان مثال، با کسب اطلاعات لازم وارد بورس می‌شوند و البته دراین میان، در آنجا هم مانند سرمایه گذاران خرگوشی تصمیم گیری نمی‌کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->