شهادت ۳ مبارز گردان‌های قدس در جنوب لبنان واکنش سوریه به حمله احتمالی اسرائیل به رفح ادعای مضحک وزیر دفاع آمریکا درباره ایران واکنش کرملین به اتهام دخالت روسیه در سوءقصد به جان زلنسکی شهادت و زخمی‌شدن چندین فلسطینی در حملات جدید رژیم صهیونیستی سازمان جهانی بهداشت: رفح را ترک نمی کنیم | اینجا سوخت فقط برای ۳ روز دیگر وجود دارد واکنش حماس به کشف یک گور دسته جمعی دیگر در بیمارستان الشفا غزه اوکراین از زندانیان به عنوان نیروی جنگی استفاده می‌کند محمد اسلامی: منطق آمریکایی‌ها قلم‌کردن پاها و خلع سلاح است حمله ترکیبی حزب‌الله لبنان به موضع صهیونیستی «المالکیه» (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله موشکی از نوار غزه به سرزمین‌های اشغالی (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) وزیر جنگ رژیم صهیونیستی: تابستان داغی خواهیم داشت حملات پهپادی و موشکی حزب‌الله به دو مقر ارتش اسرائیل جنایت جدید صهیونیست‌ها؛ کشف سومین گور جمعی در بیمارستان الشفا ارتش روسیه دو روستای دیگر را در اوکراین تصرف کرد دستور ویژه رئیس جمهور برای حل مشکل اشتغال استان‌های دارای نرخ بالای بیکاری شبکه مخابرات خراسان رضوی برای مرحله دوم انتخابات در پایداری کامل قرار گرفت نتایج سفر گروسی به ایران، محور دیدار مدیرکل آژانس اتمی با میخائیل اولیانوف پاسخ حزب‌الله به حملات اسرائیل به جنوب لبنان ۷ نیروی طالبان در انفجار بدخشان کشته شدند
سرخط خبرها

پیشنهاد فراکسیون گردشگری مجلس برای تشکیل کمیته «مقابله با گرانی سفر»

  • کد خبر: ۱۷۲۲۹۹
  • ۱۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۲
پیشنهاد فراکسیون گردشگری مجلس برای تشکیل کمیته «مقابله با گرانی سفر»
رئیس فراکسیون گردشگری مجلس با انتقاد از داده‌های ضعیف گردشگری و سفر در ایران، گفت: پیشنهاد تشکیل کمیته‌ای برای مقابله با گرانی «مسافرت مردم» وجود دارد که پیگیری می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، محمدرضا دشتی‌اردکانی در مراسم رونمایی سامانه یکپارچه تطبیق و استانداردسازی تأسیسات گردشگری اظهار داشت: لایحه برنامه هفتم توسعه کشور در مجلس در حال بررسی و کمیته‌های آن تشکیل شده است. بحث احکام گردشگری را در کمیسیون فرهنگی مجلس با حضور نمایندگان وزارت میراث فرهنگی و تعدای از صاحب‌نظران در حال بحث و بررسی است. 

نماینده مردم اردکان در مجلس ادامه داد: درباره پیشنهادی که مطرح شد مجلس برای مقابله گرانی سفر کمیته تشکیل دهد، بخش خصوصی که پیشنهاد دهنده است باید این کار را انجام بپذیرد، دولت و مجلس فقط باید بحث نظارت را هدایت کند. البته علاوه بر ناظران وزارتخانه بخش خصوصی باید ارزیابی و نظارت کند. مثلا درباره گواهی استانداردی که به هتل‌ها داده شد، چه کسی بهتر از هتل‌داران می‌تواند درباره این گواهی کیفیت نظر بدهد؟ ضمن اینکه مصرف‌کننده‌ها و مردم هم می‌توانند بهترین ارزیاب‌ها باشند. در این سامانه باید نظرات مردم لحاظ شود و مردم باید بتوانند نمره بدهند.

این نماینده مجلس سپس از شرکت مادرتخصصی ایرانگردی و جهانگردی که مجری این سامانه است، درخواست کرد به تهیه داده و محتوای گردشگری استان‌ها توجه بیشتری نشان دهد و افزود: داده‌های گردشگری به حدی ضعیف است که حتی اهالی استان‌ها از داشته‌های یکدیگر اطلاع کافی ندارند. 

همچنین درباره ضرورت راه‌اندازی این سامانه توضیح داده شد که "سامانه یکپارچه تطبیق و استانداردسازی تأسیسات گردشگری" با هدف ارتقا، تمدید و صدور گواهی‌نامه راه‌اندازی شده است؛ چرا که مدل قبل اتلاف وقت و هزینه را به دنبال داشت. ضمن این‌که نظارت حاکمیتی کند و دسترسی به آمار‌ها محدود بود و در نمونه جدید این آسیب‌ها با هدف کاهش خطای انسانی، برطرف شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->