مشهد، میزبان تورنمنت بین‌المللی چهارجانبه والیبال نشسته استعلام سربازی جلالی آمد| هافبک چپ پا در آستانه جدایی کشتی‌گیر خراسانی: حریف تمرینی ندارم! تاریخ و ساعت بازی انگلیس و اسلواکی در یک هشتم نهایی یورو ۲۰۲۴ | سه‌شیر‌ها به دنبال اعاده حیثیت استقلال این لژیونر را نمی‌خواهد| ساپینتو رفت، جایگاه مهری سست شد پخش زنده بازی ایتالیا و سوئیس در یک هشتم نهایی یورو ۲۰۲۴ (۹ تیر ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین شانس مدعیان یورو ۲۰۲۴ برای قهرمانی در پایان مرحله گروهی چقدر است؟ + عکس مانوئل نویر، برگ برنده ژرمن‌ها در مرحله حذفی یورو لخ پوزنان در پی فروش علی‌قلی‌زاده پیشنهاد جدید برای علیرضا جهانبخش از سری آ ایتالیا هاراگیری به سبک بیرانوند | گلر ملی‌پوش پرسپولیس عجیب‌ترین روز‌های فوتبالی‌اش را می‌گذراند شوک به نکونام؛ ابوالفضل جلالی راهی اصفهان می‌شود گل‌زدن کیوسفسکی، دروازه‌بان مدنظر استقلال + فیلم بازگشت عبدالکریم حسن به الوکره منتفی شد سردار آزمون در یک‌قدمی تصمیمی بزرگ! پرسپولیس همچنان درگیر جذب لیموچی
سرخط خبرها

هر ۴ سال یک شورش برای بیرانوند

  • کد خبر: ۱۷۲۷۶۵
  • ۱۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۰
هر ۴ سال یک شورش برای بیرانوند
جنجالی بیرانوند و ماجرای یاغی‌شدنش مسبوق به سابقه است.

علیرضا بیرانوند، دروازه‌بان ملی‌پوش فصل گذشته پرسپولیس، در روز‌های گذشته به کلیدواژه اصلی فوتبال ایران تبدیل شده است. همه‌جا صحبت از اوست، در پرسپولیس می‌ماند، راهی استقلال خواهد شد، یا باید خود را آماده دیدنش در تیمی دیگر کنیم؟ هرچه هست، یک نکته تغییر نکرده است؛ اینکه بیرانوند همان بازیکن همیشگی است. او همان‌قدر که در دروازه مطمئن و باثبات است، در بیرون از زمین نامطمئن است و ثباتی ندارد و هر لحظه باید منتظر تصمیمی عجیب از سوی او باشیم؛ تصمیماتی که سابقه دارند و با نظم عجیبی، تقریبا هر چهارسال یک‌بار اتفاق می‌افتند.

شورش علیه نفت و منصوریان

در سال ۱۳۹۴ علیرضا بیرانوند برای پیوستن به پرسپولیس بی‌تاب بود و همین مسئله باعث شد تا مشکلاتی را برای باشگاه آن زمانش، یعنی نفت تهران، به‌وجود بیاورد. علیرضا منصوریان او را از حضور در تمرینات منع کرد و در اردوی ترکیه اجازه حضور کنار دیگربازیکنان را پیدا نکرد و در اتاقش قرنطینه شد تا حرکت غیرمنتظره جدیدی نکند. با وجود این، دوطرف با کدورت فراوان تا پایان فصل به همکاری ادامه دادند و درنهایت پافشاری بیرانوند و شورشش علیه باشگاه نفت باعث شد تا او راهی پرسپولیس شود.

لژیونرشدن در بدترین زمان ممکن

زمستان سال ۱۳۹۸ برای پرسپولیسی‌ها بسیار پرحادثه بود. اواخر دی‌ماه یحیی گل‌محمدی جانشین گابریل کالدرون شد و در ادامه سرخ‌پوشان تهرانی با شوک بزرگ روبه‌رو شدند. علیرضا بیرانوند در روز‌هایی که انتظار می‌رفت قراردادش را با پرسپولیس تمدید کند، با باشگاه آنتورپ بلژیک به توافق رسید و این باشگاه مبلغ رضایت‌نامه او را تأمین کرد. بیرانوند در هفته‌های پایانی درون دروازه پرسپولیس نبود و از نزدیک قهرمانی تیمش را ندید. رفتن ناگهانی او در آن روز‌ها حسابی هواداران پرسپولیس را شگفت‌زده کرد.

یاغی‌شدن، آخرین جنجال بیرانوند؟

سومین تصمیم عجیب و شورش بیرانوند را در این روز‌ها به چشم دیدیم. او پس از فصلی باشکوه در پرسپولیس که به ثبت بیشترین کلین‌شیت و دو قهرمانی در لیگ و جام‌حذفی منجر شد، تصمیم گرفت قراردادش را فسخ کند و در آستانه انتقال به رقیب سنتی سرخ‌پوشان، یعنی استقلال، قرار بگیرد.

بیرو باز هم پرسپولیسی‌ها را متعجب و شوکه کرد و حالا همه منتظرند ببینند ناسازگاری جدید او به کجا خواهد رسید. او مدعی شده که مطالباتش پرداخت نشده است و رضا درویش، مدیرعامل پرسپولیس، نظر دیگری دارد و معتقد است باشگاه به وعده‌هایش عمل کرده است. درواقع بیرانوند همان بازیکن جوان حدود یک دهه پیش است. گذر زمان و کسب تجربه هم نتوانسته است او را به ثبات برساند. دروازه‌بان اصلی تیم‌ملی فوتبال ایران همچنان اولویت‌های ویژه‌ای دارد و برای رسیدن به آن‌ها ممکن است هر قاعده‌ای را به هم بریزد.

تخفیف بیرانوند برای ماندن در پرسپولیس

بیرانوند که قراردادش را یک‌طرفه با سرخ‌ها فسخ کرده، با پیشنهاد حدود ۹۵ میلیارد تومان برای دو فصل از طرف استقلالی‌ها روبه‌رو شده است؛ مبلغی که نجومی است و هر بازیکنی را وسوسه می‌کند. بیرو پس از روبه‌روشدن با این پیشنهاد وسوسه‌برانگیز، به پرسپولیسی‌ها اعلام کرد که حاضر است با حدود نصف پیشنهادی که استقلالی‌ها به او داده‌اند، در جمع سرخ‌پوشان پایتخت بماند. گفته می‌شود این دروازه‌بان از پرسپولیسی‌ها خواسته است که برای دو فصل به او ۵۰ میلیارد تومان بدهند.

به نظر می‌رسد رضا درویش، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس، مبلغ پیشنهادی بیرانوند را نپذیرفته است. درویش معتقد است اگر با این مبلغ با دروازه‌بان تیم‌ملی قرارداد امضا کنند، اختلاف دستمزد بیرانوند و دیگرستاره‌های این تیم بسیار زیاد می‌شود و این موضوع باعث به‌هم‌ریختن پرسپولیس برای فصل جدید خواهد شد و اختلافات را در این تیم زیاد می‌کند.

در این میان موضوع پیشنهاد نجومی آبی‌ها حاشیه‌های دیگری را هم به‌دنبال داشته است. مسعود ستایشی، سخنگوی قوه‌قضائیه، در نشست خبری‌اش به ماجرای پیشنهاد استقلال به علیرضا بیرانوند پرداخت و در این‌باره گفت: یک باشگاه دولتی (استقلال) می‌خواهد حدود ۹۰ میلیارد تومان به یک بازیکن بدهد. قوه‌قضائیه به این موضوع وارد خواهد شد. سؤال مردم این است که منبع این پول‌ها کجاست؟ این باشگاه اگر چنین پول‌هایی داشت، چرا بدهی‌هایش را پرداخت نکرد تا از آسیا حذف نشود؟!

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->