مشترکان خوش مصرف برق، خودرو جایزه می‌گیرند وزیر نیرو: تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان می‌یابد افزایش ۱۰ درصدی مصرف برق در خراسان رضوی در سال گذشته تعطیل شدن روز پنجشنبه چه پیامد‌هایی دارد؟ قیمت محصولات سایپا و ایران خودرو در بازار امروز (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) لکوموتیو قطار ترانزیتی افغانستان-ترکیه توقیف شد! بیانات رهبر معظم انقلاب در حوزه امنیت شغلی کارگران مهم‌ترین مطالبه جامعه کارگری است وزیر اقتصاد در مشهد: جهش تولید در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نیازمند اجرای طرح‌های تحولی است اسماعیلی با اشاره به مطالبه‌های مقام معظم رهبری از مسئولان در دیدار با کارگران: مجلس پیگیر تامین امنیت شغلی کارگران است تامین امنیت شغلی کارگران؛ تذکر همه ساله رهبر معظم انقلاب به مسئولان افزایش حقوق‌ها مطابق قانون و هزینه‌های سبد خانوار نیست | حقوق‌ها نیاز به اصلاح دارد سازوکار مجلس برای ساماندهی بازار املاک + اینفوگرافی مصوبه کارت بانکی این ۶ بانک حذف می‌شوند + جزئیات زمان عرضه گسترده نوبرانه‌های بهاری در بازار اعلام شد | جدیدترین قیمت ملون، طالبی، توت فرنگی، سیب و موز را ببینید پلمب یک آتلیه عکاسی در مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) راه‌های شناسایی لاستیک، روغن و فیلتر تقلبی خودرو یک راه بسیار ساده برای دریافت سود سهام عدالت بیانات مقام معظم رهبری حرف دل همه کارگران بود بنزین سوپر امروز در کدام جایگاه‌های مشهد توزیع می‌شود؟ (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) امتیاز ۶۰۰ میلیون تومانی برای دارندگان کارت ملی! نمک‌هایی که کاش نم نمک کم شوند! دلار وارد کانال ۶۲ هزار تومان شد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اختصاص بسته‌های ویژه مادران باردار به ۸۲۵ هزار خانوار خراسان رضوی افزایش ۴۸ درصدی واردات قهوه به کشور زمان برگزاری مزایده جدید شمش طلا اعلام شد+ جزئیات
سرخط خبرها
رئیس کانون عالی انجمن صنفی کارگران:

دستمزد سال آینده کارگران، قبل از عید مشخص می‌شود

  • کد خبر: ۱۷۲۷۹
  • ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۶
دستمزد سال آینده کارگران، قبل از عید مشخص می‌شود
رئیس کانون عالی انجمن صنفی کارگران گفت: به دلیل برگزاری دیر هنگام جلسات شورای عالی کار، دستمزد سال آینده کارگران در روز‌های پایانی سال مشخص می‌شود.

 به گزارش شهرآرانیوز، ناصر چمنی، رئیس کانون عالی انجمن صنفی کارگران در تشریح آخرین مباحث جلسات کمیته دستمزد اظهار کرد: در مناطق آزاد برخی کارفرمایان به حقوق کارگران توجه نمی‌کنند، این موضوع در جلسه شورای عالی کار بحث شد و رسیدگی به این امور را در دستور کار قرار دادیم.

وی افزود: باید به تمام کارفرمایانی که از حقوق کارگرن خود پیروی نمی‌کنند، هشدار دهیم تا این قشر زحمت کش به تمام حقوق و مزایای خود در جامعه دست یابند.

 

بیشتر بخوانید:

عیدی و سنوات کارگران چگونه محاسبه می‌شود؟ 

کارگران قرارداد سفید امضا هم عیدی می‌گیرند

عیدی کارگران و کارمندان چقدر با هم اختلاف دارد؟


رئیس کانون عالی انجمن صنفی کارگران بیان کرد: دستمزد منطقه‌ای که پیشتر پیشنهاد آن به شورای عالی کار داد شد، با انتقاد اکثریت اعضا این شورا روبه رو و به طور کامل از دستور کار خارج شد و در سال آینده نیز همانند گذشته از روش مزد ملی به کارگران حقوق پرداخت می‌شود.

 

باید دستمزد‌ها نرخ و حداقل مشخصی داشته باشند

 

وی خاطر نشان کرد: دلیل مخالفت اعضای شورای عالی کار با دستمزد منطقه‌ای این بود که باید دستمزد‌ها نرخ و حداقل مشخصی داشته باشند تا در این زمینه سو استفاده صورت نگیرد.

رئیس کانون عالی انجمن صنفی کارگران گفت: یکی دیگر از دلایلی که با دستمزد منطقه‌ای مخالفت کردیم این بود که در این روش، دستمزد کارگران در مناطق محروم از حداقل نیز کمتر است، در این صورت با پدیده مهاجرت به کلان شهر‌ها مواجه می‌شویم.

چمنی ادامه داد: افزایش برخی کالا‌های اساسی در اواسط امسال، محاسبات سبد معیشت کارگران را دچار اختلال کرد و هم اکنون در تلاشیم تا در این خصوص به یک نرخ و توافق واحد در جلسات شورای عالی کار برسیم.

 

دستمزد سال آینده کارگران تا آخر بهمن ماه مشخص نمی‌شود

 

وی با بیان اینکه یک شنبه هفته گذشته آخرین جلسه شورای عالی کار برگزار شد تصریح کرد: پیشنهاد دادیم که حداقل هر دوهفته یک بار جلسه شورای عالی کار با حضور افرادی که می‌توانند ما را در تعیین سبد معشت کارگران همراهی کنند، برگزار شود که پیش از عید نوروز دستمزد سال آینده کارگران مشخص شود.

رئیس کانون عالی انجمن صنفی کارگران افزود: حدودا ۴۰ روز تا پایان سال فرصت باقی مانده و با این اوصاف دستمزد سال آینده کارگران تا آخر بهمن ماه مشخص نمی‌شود و تا اواخر سال زمان نیاز است.

چمنی مطرح کرد: در برخی سال‌ها به دلیل تنگی وقت، نرخ دستمزد کارگران پس از عید نوروز مشخص می‌شد، اما امیدواریم که امسال این اتفاق رخ ندهد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->