وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی، نتانیاهو را تهدید کرد قدردانی امیرعبداللیهان از مواضع دولت و مردم بنگلادش در حمایت از فلسطین تاکید مقام حماس بر پیگیری مذاکرات و آتش بس | نتانیاهو به دنبال توافق نیست لاپید: پایان جنگ بدون دستیابی به توافق ممکن نیست یمن: عملیات در دریای مدیترانه بزودی آغاز خواهد شد امیرعبداللهیان: باید رژیم سرکش و اشغالگر فلسطین را متوقف، محاکمه و مجازات کرد ادعای شورای امنیت داخلی اسرائیل درباره یحیی السنوار شعار هزاران صهیونیست برای سرنگونی نتانیاهو حمله پلیس آلمان به دانشجویان حامی فلسطین حمله موشکی جدید حزب الله به مرکز نظامی رژیم صهیونیستی (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) ایهود باراک: حمله به رفح یک اشتباه بزرگ راهبردی است صادق خان برای سومین دور شهردار لندن شد جنایت جدید صهیونیست‌ها در کرانهٔ باختری (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) دومین حمله پهپادی مقاومت اسلامی بحرین علیه اسرائیل (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعزام ۵ بالگرد اسرائیلی به غزه برای انتقال نظامیان مجروح تجمع حامیان فلسطین در پایتخت پاکستان و ابراز همبستگی با دانشجویان آمریکا + تصاویر خانواده نظامیان اسرائیلی هم به معترضان جنگ پیوستند زخمی شدن یک نظامی صهیونیست در درگیری‌های طولکرم + فیلم عربستان بر آتش‌بس فوری در غزه تاکید کرد سندرز خطاب به دانشجویان حامی غزه: شما در طرف درست تاریخ ایستاده‌اید سازمان ملل: هر روز ۳۷ کودک فلسطینی مادران خود را از دست می‌دهند
سرخط خبرها

پهپادهای ایرانی در آفریقا + فیلم

  • کد خبر: ۱۷۳۸۶۳
  • ۲۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۸
پهپادهای ایرانی در آفریقا + فیلم
رئیس‌جمهور با حضور در مرکز «نوآوری و فناوری ایران در نایروبی» از پهپاد ایرانی پلیکان با دو کابرد «سم‌پاشی» و «بازرسی مزرعه» رونمایی کرد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز چهارشنبه - ۲۱ تیرماه - به وقت محلی در ادامه برنامه‌های سفر خود به کنیا، از خانه نوآوری و فناوری ایران در نایروبی پایتخت کنیا دیدن کرد.

در این مرکز بیش از ۳۵ شرکت دانش‌بنیان ایرانی محصولات خود را در حوزه‌های دارویی، تجهیزات پزشکی، کشاورزی، ساختمانی و معماری معرفی و به کنیا صادر کرده‌اند.

اینجا ببینید:

همزمان با بازدید رئیس جمهور از این مرکز همچنین «پهپاد کشاورزی چند منظوره پلیکان» و «پهپاد نقشه‌برداری درنا» از محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی برای تجاری‌سازی و صادرات به کنیا معرفی شد.

ساعتی قبل رئیس جمهور کنیا در نشست مطبوعاتی مشترک با آیت الله رئیسی با اشاره به ویژگی‌های این مرکز ایرانی، آن را همانند بزرگراهی برای رساندن جوانان کنیایی به دانش و تکنولوژی توصیف کرد.

به گزارش ایرنا آیت‌الله رئیسی بامداد امروز چهارشنبه در صدر هیأتی عالی رتبه، با بدرقه رسمی «محمد مخبر» معاون اول رئیس‌جمهور و با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین محسن قمی معاون بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری و جمعی از اعضای کابینه، به دعوت رسمی رؤسای جمهور سه کشور کنیا، اوگاندا و زیمبابوه، تهران را به مقصد کنیا ترک کرد.

در این سفر وزرای بهداشت، جهاد کشاورزی، امور خارجه، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاون علمی و فناوری و جمعی از معاونان وزارتخانه و دستگاه های اجرایی رئیس جمهور را همراهی می‌کنند.

آیت الله رئیسی صبح امروز وارد فرودگاه نایروبی شد و مورد استقبال مقامات کنیایی قرار گرفت و سپس آیین استقبال رسمی از سوی «ویلیام سامویی روتو» رئیس جمهور کنیا در محل کاخ ریاست جمهوری این کشور انجام شد.

رؤسای جمهور ایران و کنیا پس از معارفه هیات های سیاسی، وارد مذاکره خصوصی شدند. مذاکرات مشترک هیات‌های عالی‌رتبه دو کشور بخش دیگری از برنامه های امروز رییس جمهور ایران و هیات همراه در کنیا است.

این نخستین سفر رئیس‌جمهور ایران به آفریقا پس از یازده سال است.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->