یسنا دیدار، دختر ناپدیدشده ترکمن، بالاخره پیدا شد + فیلم انجمن تجارت الکترونیک تهران دریافت مالیات بر ارزش افزوده از تاکسی‌های اینترنتی را غیرقانونی خواند برنامه‌ریزی برای جلسات و قرارها با قابلیت جدید واتساپ Google Photos به زودی می‌تواند کیفیت ویدیوهایتان را بهبود دهد ویدئو | سگ رباتیک «بوستون داینامیکس» در لباس خزدار! ویدئو | اضافه‌شدن بچه غول به کلش آو کلنز! رایتل، تنها اپراتوری که سرعت اینترنت ۴G را افزایش داده است مرورگر محبوب Arc بالاخره برای ویندوز هم منتشر شد الگوریتم جدید اینستاگرام به محتواهای دست اول اهمیت می‌دهد هوش مصنوعی آرتروز را ۸ سال زودتر تشخیص می‌دهد | التهاب محرک اصلی آسیب مفصلی در آرتروز گذری بر خدمات ارزنده پروفسور علی اکبر جلالی ملقب به «پدر فناوری اطلاعات ایران» | سرعت به وقت خدمت ویژگی جدید Community Game Help برای پلی‌استیشن ۵ منتشر شد | راهنمای ویدئویی بازی‌ها رباتی که برای یادگیری رفتار انسان فقط به ۲۴ ساعت زمان نیاز دارد! + ویدئو معرفی بازی «مردم پنهان» Hidden Folks (اندروید، IOS) + دانلود نسخۀ جدید ناتینگ فون ۲a رونمایی شد + مشخصات و قیمت سرانجام گوگل پلی می‌تواند دو برنامه را به طور همزمان دانلود کند بسیاری از اپلیکیشن‌های پیش‌فرض در iOS ۱۸ به‌روز می‌شوند سامسونگ اولین گوشی اندرویدی‌اش را ۱۵ سال پیش رونمایی کرد کدام مناطق و محلات مشهد دارای اینترنت فیبر نوری هستند؟ جزئیاتی تازه از قابلیت AI Explorer در ویندوز ۱۱ تریلر نسخه Early Access بازی No Rest for the Wicked
سرخط خبرها

سامسونگ رسما از گلکسی زد فولد ۵ و گلکسی زد فلیپ ۵ رونمایی کرد + قیمت و تاریخ عرضه

  • کد خبر: ۱۷۶۱۷۷
  • ۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۱
سامسونگ رسما از گلکسی زد فولد ۵ و گلکسی زد فلیپ ۵ رونمایی کرد + قیمت و تاریخ عرضه
سامسونگ دقایقی پیش گلکسی زد فولد ۵ و گلکسی زد فلیپ ۵ را به‌طور رسمی معرفی کرد.

به گزارش شهرآرانیوز - گوشی‌های تاشوی جدید سامسونگ که تحت عنوان گلکسی زد فولد ۵ و زد فلیپ ۵ معرفی شده‌اند، در مقایسه با یکدیگر از نظر مشخصات فنی تغییرات اندکی داشته‌اند. در نتیجه، از نظر قیمت هم تفاوتی با نسل پیش دیده نمی‌شود و مدل فلیپ در واقع ارزان‌تر شده است.

طراحی گلکسی زد فلیپ ۵ سامسونگ

گوشی گلکسی Z Flip ۵ سامسونگ با طراحی بهینه، قابلیت حرفه‌ای FlexCam دوربین، عملکرد قدرتمند و گزینه‌های شخصی‌سازی بی‌شمار در کنار لولای جدید و منعطف (Flex Hinge)، تجربه متفاوتی را برای کاربران فراهم می‌کند.

نمایشگر اصلی گلکسی زد فلیپ ۵ مجهز به لایه‌ای ضدضربه است. همچنین با بازطراحی پنل پشتی، نمایشگر این بخش حالا استحکام بیشتری دارد.

گلکسی زد فلیپ ۵ با استاندارد IPX۸، قاب آلومینیومی Armor و محافظ صفحه Corning GorillaGlass Victus۲ که روی صفحه تاشو و پنل پشتی اعمال شده، از حفاظت لازم برخوردار است. لولای جدید و منعطف Flex Hinge با ساختار ریلی دوگانه‌ای که دارد، می‌تواند ضربه‌های واردشده خارجی را توزیع کرده و از آسیب به بدنه جلوگیری کند.

گوشی تاشوی جدید سامسونگ، یعنی گلکسی زد فلیپ ۵، در حالت غیرگسترده قابلیت‌ها و اطلاعات بیشتری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. برای مثال، کاربران می‌توانند از طریق نمایشگر پشتی دستگاه، یعنی Flex Window، به اطلاعات مفیدی دسترسی داشته باشند.

از طریق ویجت‌های کاربردی نیز کاربران می‌توانند وضعیت آب‌وهوا را بررسی کرده، پخش موسیقی را کنترل کنند و با ویژگی Media Controller به موسیقی موردعلاقه خود گوش دهند.

زد فیلیپ 5 زد فیلیپ 5 زد فیلیپ 5 زد فیلیپ 5 زد فیلیپ 5 زد فیلیپ 5 زد فیلیپ 5

مشخصات فنی گلکسی Z Flip ۵

سامسونگ رسما از گلکسی زد فولد ۵ و گلکسی زد فلیپ ۵ رونمایی کرد + قیمت و تاریخ عرضه

گوشی گلکسی زد فلیپ ۵ سامسونگ با نمایشگر اصلی ۶.۷ اینچ Dynamic AMOLED ۲X با نرخ به‌روزرسانی متغیر ۱۲۰ هرتز و نمایشگر کاور ۳.۴ اینچی سوپرامولد ۶۰ هرتز به بازار عرضه می‌شود.

قلب تپنده موبایل تاشوی جدید، تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ کوالکام است. گلکسی زد فلیپ ۵ در دو نسخه با رم ۸ گیگابایتی و ظرفیت حافظه داخلی ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایتی در دسترس کاربران قرار می‌گیرد.

ابعاد این گوشی هوشمند در حالت غیرگسترده، یعنی در وضعیت بسته، ۷۱.۹×۸۵.۱×۱۵.۱ میلی‌متر بوده و وزن این آن نیز ۱۸۷ گرم است.

گوشی گلکسی زد فلیپ ۵ مجهز به دوربین دوگانه در پنل پشتی (شامل دوربین فوق‌عریض ۱۲ مگاپیکسلی در کنار دوربین زاویه عریض ۱۲ مگاپیکسلی) است. دوربین سلفی این گوشی هوشمند نیز ۱۰ مگاپیکسلی است.

این گوشی هوشمند با باتری ۳۷۰۰ میلی‌آمپرساعتی با سیستم‌عامل اندروید ۱۳ و رابط کاربری One UI ۵.۱.۱ عرضه می‌شود.

قیمت و تاریخ عرضه گلکسی زد فلیپ ۵

پیش‌فروش گلکسی زد فلیپ ۵ سامسونگ از تاریخ ۴ مردادماه (۲۶ جولای) در برخی بازار‌های منتخب آغاز می‌شود. همچنین این گوشی هوشمند از ۲۰ مردادماه (۱۱ آگوست) برای فروش عرضه خواهد شد.

گوشی تاشوی گلکسی زد فلیپ ۵ در ترکیب رنگ سبز، گرافیتی، کرم و صورتی و همچنین با مجموعه وسیعی از لوازم جانبی شامل قاب شفاف (Clear Gadget)، قاب چرمی Flap Eco، قاب Flipsuit و همچنین قاب سیلیکونی با قابلیت حمل آسان و یک حلقه برای ایجاد ظاهری خاص‌تر عرضه می‌شود.

قیمت پایه Z Flip ۵ برای مدل ۲۵۶ گیگابایتی، ۱۰۴۹ پوند و برای مدل ۵۱۲ گیگابایتی، ۱۱۴۹ پوند در نظر گرفته شده است. این گوشی در آمریکا با قیمت پایه ۹۹۹ دلار به بازار می‌آید.

زد فلیپ ۵

برای دیدن عکس‌ها در اندازه بزرگتر روی آن‌ها کلیک کنید

طراحی گلکسی زد فولد ۵ سامسونگ

گلکسی زد فولد ۵ از نظر طراحی ظاهری تغییرات نسبتاً کم، اما جالب‌توجهی داشته است. یکی از این تغییرات مهم، حذف شکاف بین نمایشگر است که باعث می‌شود دو طرف صفحه‌نمایش داخلی در هنگام بسته‌شدن به یکدیگر بچسبند و دیگر فاصله‌ای باهم نداشته باشند. تغییر بعدی در ماژول سه‌گانه دوربین عقب دیده می‌شود. پارسال فلش LED در زیر لنز‌ها در داخل این ماژول قرار گرفته بود، اما امسال این فلش از ماژول خارج شده و به‌سمت راست آن رفته است.

لولای پرچمدار سامسونگ از فناوری Flex Hinge بهره می‌برد که یک ساختار ریلی دوگانه دارد و مقاومت گوشی را در برابر ضربات خارجی افزایش می‌دهد. این لولا درواقع با توزیع فشار مانع از بروز صدمه در بدنه زد فولد ۵ می‌شود.

گوشی Z Fold ۵ که با عنوان باریک‌ترین و سبک‌ترین گلکسی فولد تاریخ معرفی شده است، در بخش بیرونی نمایشگری ۶.۲ اینچی دارد که ابعاد آن تقریباً مشابه با یک گوشی معمولی است. در داخل نیز نمایشگری ۷.۶ اینچی قرار دارد که از قلم S Pen پشتیبانی می‌کند و با بهبود قابلیت‌های مولتی‌تسکینگ، به شما اجازه می‌دهد تا امور مختلف خود را به‌صورت هم‌زمان پیش ببرید.

زد فولد ۵

برای دیدن عکس‌ها در اندازه بزرگتر روی آن‌ها کلیک کنید

مشخصات فنی گلکسی Z Fold ۵

سامسونگ رسما از گلکسی زد فولد ۵ و گلکسی زد فلیپ ۵ رونمایی کرد + قیمت و تاریخ عرضه

قلب تپنده گلکسی زد فولد ۵ چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۲ کوالکام است که به‌طور اختصاصی برای سامسونگ توسعه داده شده. پنجمین نسل از گلکسی فولد، تنها با یک پیکربندی حافظه رم ۱۲ گیگابایتی عرضه می‌شود؛ اما این گوشی می‌تواند ۲۵۶ گیگابایت، ۵۱۲ گیگابایت یا ۱ ترابایت حافظه داخلی داشته باشد.

گلکسی زد فولد ۵ با چیپست اسنپدارگون ۸ نسل ۲ که به صورت اختصاصی برای ساموسنگ توسعه داده شده است.

همان‌طور که گفتیم، زد فولد ۵ در بیرون یک نمایشگر ۶.۲ اینچی +HD با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی دارد که می‌تواند نرخ نوسازی خود را بین ۴۸ تا ۱۲۰ هرتز تغییر دهد. وقتی دستگاه را باز می‌کنید، با یک نمایشگر بزرگ ۷.۶ اینچی +QXGA با رزولوشن ۲۱۷۶ در ۱۸۱۲ پیکسل و نسبت تصویر ۲۱.۶:۱۸ روبه‌رو می‌شوید که از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی با قابلیت تغییر بین ۱ تا ۱۲۰ هرتز بهره می‌برد. روشنایی نمایشگر گوشی Z Fold ۵ حدود ۳۰ درصد بیشتر شده است و تا ۱۷۵۰ نیت بالا می‌رود؛ بنابراین حتی در زیر نور آفتاب هم مشکلی در مشاهده محتوا‌ها نخواهید داشت.

این گوشی در بخش دوربین عقب از یک دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با f/۱.۸ و اندازه پیکسل ۱ میکرومتری، یک دوربین فوق‌عریض ۱۲ مگاپیکسلی با f/۲.۲ و اندازه پیکسل ۱.۱۲ میکرومتری و یک دوربین تله‌فوتوی ۱۰ مگاپیکسلی با f/۲.۴، اندازه پیکسل ۱.۰ میکرومتری و زوم اپتیکال ۳ برابری استفاده می‌کند

گلکسی زد فولد ۵ سامسونگ همچنین دو دوربین سلفی هم دارد که یکی از آن‌ها در حفره‌ای در نمایشگر بیرونی قرار گرفته و سنسوری ۱۰ مگاپیکسلی با f/۲.۲ است. دومی هم زیر نمایشگر داخلی (در بخش سمت راست صفحه) تعبیه شده که ۴ مگاپیکسلی با f/۱.۸ است.

گلکسی زد فولد ۵ انرژی خود را از یک باتری دوگانه ۴۴۰۰ میلی‌آمپرساعتی می‌گیرد که از شارژ سریع سیمی ۲۵ واتی پشتیبانی می‌کند و می‌توانید تا ۵۰ درصد از ظرفیت باتری را ظرف مدت ۳۰ دقیقه شارژ کنید. این گوشی همچنین با استاندارد IPX۸ در برابر آب مقاوم است.

پرچمدار تاشوی سامسونگ از بلوتوث ۵.۳، وای‌فای ۶E و اندروید ۱۳ با رابط کاربری One UI ۵.۱.۱ بهره می‌برد. این گوشی با وزن ۲۵۳ گرم در رنگ‌های آبی، آبی یخی، خاکستری، مشکی و کرمی روانه بازار خواهد شد.

قیمت و تاریخ عرضه گلکسی زد فولد ۵

سامسونگ می‌گوید گلکسی Z Fold ۵ از امروز برای پیش‌سفارش و از تاریخ ۲۰ مردادماه برای فروش عرضه خواهد شد. قیمت این گوشی برای مدل ۲۵۶ گیگابایتی، ۱۷۴۹ پوند، برای مدل ۵۱۲ گیگابایتی، ۱۸۴۹ پوند و برای مدل ۱ ترابایتی، ۲۰۴۹ پوند در نظر گرفته شده است.

گلکسی زد فولد ۵ با قیمت پایه ۱۷۹۹ دلار راهی بازار آمریکا خواهد شد.

گلکسی زد فلیپ ۴ پارسال در مدل پایه ظرفیت ۱۲۸ گیگابایتی داشت، اما امسال در مدل زد فلیپ ۵ از ظرفیت ۲۵۶ گیگابایتی بهره می‌برد و همچنان قیمت را ۹۹۹ دلار نگه داشته است. در نتیجه، می‌توان گفت که این گوشی ارزان‌تر شده است. Z Flip ۵ در مدل ۵۱۲ گیگابایتی با قیمت ۱۱۴۹ پوند عرضه می‌شود.

لیب لیب لیب
منبع: دیجیاتو
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->