آغاز ثبت آیفون مسافری از امروز دوشنبه (۵ آذر ۱۴۰۳) رونمایی شیائومی از تلویزیون‌های هوشمند سری ردمی 2025 X با پنل 4K + زمان عرضه آپدیت جدید پلی‌استور به شما می‌گوید کدام برنامه ارزش نصب دارد نهنگ‌های مینکی صداهای فراصوت را می‌شنوند آنباکس مانیتور گیمینگ ال جی مدل ۲۹WQ۶۰۰-w راهکار‌های دانش‌بنیان برای جبران ناترازی انرژی و کمبود برق بهره‌برداری از پروژه احداث مرکز داده ابر دولت مشهد در اوایل خردادماه ۱۴۰۴ اپل احتمالا با افقی‌کردن دوربین آیفون ۱۷ ایر طراحی گوشی‌هایش را متحول می‌کند اپل برای رفع ممنوعیت فروش آیفون ۱۶، به اندونزی پیشنهاد ۱۰۰ میلیون دلاری داده است همه‌چیز درباره تورنومنت نات پیکسل + شرایط دریافت ایردراپ بازدید پزشکیان از پارک علم و فناوری زاهدان (یکم آذر ۱۴۰۳) دانشمندان ژاپنی قابلیت فتوسنتز گیاهان را به سلول‌های همستر منتقل کردند واکنش مدیرعامل آپارات به اظهارات جنجالی رسول جلیلی درباره فیلترینگ یوتیوب: آپارات را بهانه نکنید گلکسی S۲۵ اولترا احتمالا بسیار گران‌تر از نسل قبلی‌اش باشد اولین گمانه‌زنی‌ها درباره مشخصات و ویژگی‌های پلی استیشن ۶ «مایکروسافت تیمز» در جلسات به قابلیت ترجمه همزمان گفتار مجهز می‌شود سونی می‌خواهد شرکت Kadokawa، مالک بازی «الدن رینگ»، را بخرد قابلیت ریست‌کردن الگوریتم پیشنهادها به‌زودی به اینستاگرام اضافه می‌شود بهترین برنامه‌ها و بازی‌های گوگل پلی در سال ۲۰۲۴ + لینک دانلود گزارش اتاق بازرگانی از اثرات فیلترینگ بر کسب‌وکارهای اینترنتی اولین سیستم راداری شکار یوفوها در آمریکا راه‌اندازی می‌شود
سرخط خبرها

همه آنچه باید درباره تماس تصویری از طریق موبایل بدانید

  • کد خبر: ۱۷۶۲۵۰
  • ۰۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۸
همه آنچه باید درباره تماس تصویری از طریق موبایل بدانید
به دنبال فعال شدن قابلیت تماس تصویری برروی برخی از مدل‌های گوشی موبایل، لازم است این سرویس حتما برای هر دو تماس فعال شده باشد و تلفن همراه هر دو طرف هم از سرویس ViLTE پشتیبانی کند.

به گزارش شهرآرانیوز، چند سال پیش موضوع برقراری تماس تصویری از طریق سیم کارت تلفن همراه یک اپراتور تلفن همراه مطرح شد؛ درنهایت پس از گذشت مدتی به دلیل برخی از مخالفت‌های پیش آمده، این طرح در شرایطی متوقف شد که پس آن هر بار اعلام می‌شد به زودی مشکل این سرویس حل می‌شود، اما به دنبال متوقف ماندن این طرح برای چندین سال، مردم جهت دسترسی به تماس تصویری به شبکه‌های اجتماعی و نرم افزار‌های موجود که از این امکان برخوردار بودند مراجعه می‌کردند.

در آن زمان بر بحث لزوم فرهنگ‌سازی و توجه به مباحث فرهنگی مهم اعلام و تأکید شد که در این میان گاهی ممکن است افراد به دلیل اینکه اطلاعات دقیقی درباره نحوه برقراری تماس‌های تصویری ندارند، دستخوش نگرانی‌هایی شوند.

اپراتوری هم که این امکان را فراهم کرده بود مدعی شد که پیش از این در این زمینه تدابیر مختلفی اندیشیده تا از بروز هر نوع مشکل در این زمینه جلوگیری شود و برای مکالمه با سیم کارت این اپراتور (رایتل) فرد از این اختیار برخوردار است که نوع مکالمه خود را به صورت صوتی یا تصویری انتخاب کند. علاوه بر این حتی امکانی وجود داشت که فرد در مکالمات تصویری، تصویر خود را حذف کرده و تصویری جایگزین و یا حتی یک فایل ویدئویی به جای آن قرار دهد.

اپراتور سوم تلفن همراه که در آن دوره تنها ارائه کننده خدمات نسل سوم ارتباطی در کشور بود، پیوست فرهنگی خود را آماده و آن را برای تصویب به سازمان تنظیم مقررات ارسال کرد. این سازمان نیز پس از مدتی کار بر روی پیوست طراحی شده در نهایت آن را برای بررسی‌های بیشتر و تصویب نهایی به شورای عالی فضای مجازی ارسال کرد، اما با این وجود با گذشت ماه‌های متوالی هر بار در این زمینه تنها به ذکر این نکته بسنده شده که با تصویب پیوست مذکور در آینده شاهد اتصال مجدد این سرویس خواهیم بود.

در نهایت با همه، اما و اگر‌های مطرح شده این سرویس در آن زمان راه‌اندازی نشد تا اینکه سال گذشته خبر‌های جدیدی در این زمینه توسط مسئولان از جمله وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام و پس از آن مشخص شد که به صورت آزمایشی این سرویس در یکی دیگر از اپراتور‌های تلفن همراه به صورت آزمایشی راه اندازی و با تولید کنندگان گوشی هم رایزنی شده است.

وزیر ارتباطات درباره راه‌اندازی این سرویس اعلام کرد که این کار نیازمند همراهی تولیدکنندگان گوشی هم هست و بعضی از تولیدکنندگان گوشی باید این قابلیت را برروی گوشی‌هایی که در ایران موجود است فعال کنند.

حال با گذشت چندماه به نظر می‌رسد این قابلیت برای برخی از مدل‌های گوشی هواوی، شیائومی و سامسونگ فعال شده است و اپراتور مذکور (همراه اول) چندی پیش پیام‌هایی مبنی بر راه اندازی این سرویس به برخی مشترکان ارسال کرد.

طبق اعلام این اپراتور تعرفه تماس صوتی همانند مکالمه عادی و تعرفه تماس تصویری به ازای هر دقیقه ۱۵۰ تومان است و کاربران جهت استفاده از این دو سرویس، از پشتیبانی تلفن همراه و اعمال تنظیمات در گوشی خود اطمینان حاصل کنند. همچنین انجام تنظیمات و اطلاعات بیشتر از طریق تماس با ۹۹۹۰ یا مراجعه به https://mci.ir/volte-vilte و غیرفعال سازی سرویس با *۱۰*۲۴۳۲# انجام می‌شود. 

نکته قابل توجه این است که برای استفاده از سرویس مکالمه تصویری این اپراتور باید هر دو طرف تماس تحت پوشش شبکه LTE و سیم کارت هر دو مشترک سیم‌کارت هر دو مشترک USIM باشد. همچنین حتما این سرویس برای هر دو طرف تماس فعال شده باشد و تلفن همراه هر دو طرف تماس از این سرویس (ViLTE) پشتیبانی کند.

علاوه بر موارد گفته شده باید تنظیمات مربوط به سرویس تماس تصویری بر بستر نسل چهارم شبکه (ViLTE) در تلفن همراه هر دو طرف تماس اعمال شده باشد. کاربران برای استفاده از این سرویس نیازی به نصب نرم‌افزار توسط برقرار کننده و دریافت کننده تماس ندارند و تماس صوتی برای هر دو مشترکین دائمی و اعتباری قابل استفاده است.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->