۲۱ درصد بیمه‌شدگان تامین اجتماعی، بانوان هستند قیمت جدید محصولات ایران خودرو و سایپا در بازار امروز جمعه (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) + جدول امکان اعتراض برای دریافت سهام عدالت جاماندگان (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) پایان اجرای طرح فجرانه کالابرگ تا هفت روز دیگر | برنامه دولت درخصوص کالابرگ چیست؟ (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) ظرفیت اشتغال در صنایع غذایی بی‌نظیر است پلمب ۱۳۱ واحد صنفی در مشهد درپی قانون‌شکنى‌های متعدد لیست قیمت انواع میوه‌ در بازار امروز مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | کاهش قیمت میوه محسوس‌تر می‌شود کشف کارگاه تولید آبلیمو و آبغوره تقلبی در محدوده بلوار شهید طرحچی مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + عکس قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تعطیلی طلافروشی‌های مشهد در ۱۵ اردیبهشت قطعی گاز و برق معضل کارخانه‌های سیمان خراسان رضوی یک پیش بینی مهم از آینده طلا اجاره‌نشینی با ماهانه بیش از ۱۰ میلیون در منطقه رضاشهر مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) چند درصد چک‌ها در اسفند سال گذشته برگشت خورد؟ وزیر نیرو خبر داد: مهم‌ترین دلیل ناترازی انرژی برق در کشور بی توجهی به اقتصاد انرژی است نکات کلیدی در انتخاب صندوق‌های طلا قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) آغاز بازگشت زائران عمره به کشور وام مسکن ۲ میلیاردی با اقساط نجومی | وام مسکن، مُسکن هم نیست، چه برسد به درمان! ال ۹۰ ایرانی رونمایی شد + عکس و مشخصات کامل مالیات بر عایدی سرمایه شامل چه کسانی می‌شود و چه مقدار است؟ + اینفوگرافی ادعای رکوردشکنی ۸۰ ساله تورم تکذیب شد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) سخنگوی صنعت برق به استخراج کنندگان رمزارز هشدار داد | جریمه‌ای معادل ١٠٠ برابر نرخ انرژی روزانه ۸ هزارتن شکر در ۶ ماهه نخست سال مصرف شده است سال گذشته در مشهد ۶۴ نفر تسهیلات مشاغل خانگی را دریافت کردند
سرخط خبرها

افزایش صادرات نفت ایران به چین

  • کد خبر: ۱۷۶۹۴۲
  • ۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۳
افزایش صادرات نفت ایران به چین
طبق جدیدترین گزارش شرکت اطلاعات انرژی کپلر، صادرات نفت ایران به چین، امسال به یک میلیون بشکه در روز افزایش پیدا کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، شرکت کپلر در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد که صادرات نفت ایران به چین در سال‌های اخیر، نوسان داشته است. صادرات ایران در سال ۲۰۱۷، به ۶۹۲ هزار بشکه در روز و در سال ۲۰۱۸ به ۷۴۶ هزار بشکه در روز رسید. اما این آمار در دو سال بعد، تحت تاثیر تحریم‌های آمریکا قرار گرفت که پس از خروج واشنگتن از توافق برجام در سال ۲۰۱۸، مجددا بازگشتند و در سال ۲۰۱۹، به ۴۶۶ هزار بشکه در روز و در سال ۲۰۲۰ به ۳۲۴ هزار بشکه در روز کاهش یافت.

اما خوشبختانه، در سال‌های اخیر، صادرات نفت ایران سیر مثبتی پیموده و طبق گزارش کپلر که آمار نفتکش‌ها را رصد می‌کند، صادرات نفت ایران به چین در سال ۲۰۲۱، به ۵۸۵ هزار بشکه در روز و در سال ۲۰۲۲، به ۷۶۶ هزار بشکه در روز بهبود یافت و امسال به یک میلیون بشکه در روز افزایش یافت. این رقم، فراتر از آمار دوره‌ای است که توافق برجام اجرایی شده بود.

طبق این گزارش، نوامبر سال ۲۰۲۲، رکورد جدیدی برای صادرات نفت ایران به چین به ثبت رسید و میزان صادرات ایران به ۱.۳ میلیون بشکه در روز در مقایسه با ۱.۱ میلیون بشکه در روز در اکتبر سال ۲۰۱۸ که هنوز دور دوم تحریم‌های ضد ایرانی به اجرا درنیامده بود، صعود کرد.

گزارش اخیر آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) با عنوان "نفت ۲۰۲۳" که اخیرا منتشر شد، یافته‌های گزارش کپلر مبنی بر این که صادرات روزانه نفت ایران به چین به یک میلیون بشکه رسیده است را تایید می‌کند. این آژانس خاطرنشان کرد که با وجود محدودیت‌های مالی، تولید روزانه نفت ایران در سال ۲۰۲۲، به میزان ۱۴۰ هزار بشکه در روز افزایش پیدا کرده و به میانگین ۲.۵ میلیون بشکه رسیده است.

طبق گزارش آژانس بین‌المللی انرژی، ایران، فروش ثابت نفت به چین را از سه ماهه سوم سال گذشته حفظ کرده و این صادرات، به رشد تولید نفت ایران به میزان ۳۵۰ هزار بشکه در روز از ابتدای سال میلادی جاری و رشد آن به ۲.۹ میلیون بشکه در روز در ماه مه سال ۲۰۲۳، کمک کرد.

بر اساس گزارش پایگاه خبری پورتال انرژی، چین، بزرگترین شریک تجاری ایران مانده و این دو کشور در سال‌های اخیر، همکاری فیمابین را تقویت کرده‌اند. ایران و چین در ماه مه سال ۲۰۲۱، یک توافق همکاری ۲۵ ساله برای تحکیم همکاری اقتصادی و سیاسی خود امضا کردند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->