ماجرای افشای اطلاعات بیماران در یکی از بیمارستان‌های مشهد چه بود؟ آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس دستگیر شد کشف جسد خون‌آلود مرد جوان در بزرگراه نشت ۱۰ تن قیر مذاب از تانکر حمل قیر در شهرک عسکریه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ عکس دفاع معاون وزیر کار از وضعیت دستمزد کارگران | امیدواریم در طرح همسان‌سازی حقوق، حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به ۹۰ درصد حقوق کارکنان برسد متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران | دولت برای پرداخت بدهی تامین اجتماعی برنامه‌ریزی کرده است پیام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به مناسبت روز کارگر: مقام کارگر به فرموده رهبر معظم انقلاب دارای قداست است یک کشته و ۲ مصدوم بر اثر تصادف در جاده ماریان به زاک+عکس پلیس محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد را کشف کرد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس شهری تهران دستگیر شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت تاخیر پرواز مشهد - تهران هواپیمایی چابهار چه بود؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقتی مقتول خواست قاتلش اعدام نشود! خراسان‌رضوی رکورددار حوادث ترافیکی طی هفته گذشته کشف موادغذایی احتکارشده در کاشمر به ارزش بیش‌از ۴.۵ میلیارد ریال پیگیری دادستانی مشهد در خصوص حادثه غرق‌شدگی در یکی از استخرهای این کلانشهر چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود
سرخط خبرها

خوراکی‌های مناسب برای روز‌های داغ تابستان!

  • کد خبر: ۱۷۷۶۴۹
  • ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰
خوراکی‌های مناسب برای روز‌های داغ تابستان!
مدیر کنسرسیوم جهانی اقلیم و آموزش بهداشت در دانشگاه کلمبیا گفت: مصرف یک وعده غذایی سنگین در زمانی که هوا واقعا گرم است می‌تواند باعث شود که شما احساس تنبلی و خستگی بیشتری کنید، زیرا بدن شما تلاش می‌کند کار‌های زیادی را به یکباره انجام دهد.

به گزارش شهرآرانیوز، موج گرمای شدید تابستان بخش‌های وسیعی از کشور‌ها را فراگرفته و میلیون‌ها نفر را در معرض دمای بالا قرار می‌دهد. کارشناسان می‌گویند: اطمینان از اینکه بدن شما به اندازه کافی هیدراته شده و انرژی کافی برای کمک به مقابله با عوارض فیزیکی گرمای شدید را دارد ضروری است.

اجتناب از مصرف وعده‌های غذایی سنگین

لی‌ای فریم، مدیر پزشکی یکپارچه در دانشگاه جورج واشنگتن گفت: هضم غذا موجب گرما می‌شود و مصرف مقادیر زیادی از غذا‌های سنگین در یک وعده می‌تواند برای بدن دشوار باشد. اگر برای هضم غذا مشکل دارید، بدانید که بدن شما در واقع گرمای بیشتری ایجاد می‌کند.

سیسیلیا سورنسن، مدیر کنسرسیوم جهانی اقلیم و آموزش بهداشت در دانشگاه کلمبیا گفت: مصرف یک وعده غذایی سنگین در زمانی که هوا واقعا گرم است می‌تواند باعث شود که شما احساس تنبلی و خستگی بیشتری کنید، زیرا بدن شما تلاش می‌کند کار‌های زیادی را به یکباره انجام دهد.

در عوض، متخصصان توصیه می‌کنند که وعده‌های غذایی سبک‌تر را به دفعات بیشتر در طول روز بخورید و روی غذا‌های آب‌رسان که هضم آسان‌تری دارند، مانند خیار و هندوانه تمرکز کنید.

سورنسن گفت: این مواد غذایی باعث می‌شوند افراد انرژی بیشتری داشته باشند و در طول گرما احساس خستگی نکنند.

اجتناب از مصرف بیش از اندازه کافئین

نوشیدنی‌های حاوی مقادیر زیادی کافئین، مانند نوشیدنی‌های انرژی‌زا، می‌توانند باعث کم‌آبی بدن شوند، زیرا باعث ادرار بیشتر شما می‌شوند و این مورد به میزان کافئین موجود در آن‌ها بستگی دارد. به عنوان مثال، مقدار کافئین موجود در یک فنجان قهوه زیاد نیست.

فکر کنید غذا‌ها و نوشیدنی‌های سرد راه‌حل هستند. خنک شدن در یک روز گرم با بستنی، بستنی یا نوشیدنی یخی ممکن است به شما آرامش موقت بدهد.

نیت وود، سرآشپز و مربی پزشکی در دانشکده پزشکی ییل ایالات‌متحده اظهار کرد: «اینطور نیست که بتوانید زیر آفتاب گرم و داغ و هوای مرطوب بیرون باشید و فقط غذا‌های سرد بخورید و وضعیت شما خوب باشید.»

فریم گفت: مصرف زیاد غذا‌ها یا نوشیدنی‌های سرد در یک روز می‌تواند دمای مرکزی بدن شما را کاهش دهد بدن شما ممکن است با تلاش برای گرم کردن خود پاسخ دهد که می‌تواند انرژی شما را کاهش دهد و شما در دراز مدت گرمی بیشتری احساس خواهید کرد. علاوه بر این، بیشتر بستنی‌ها حاوی لبنیات هستند که هضم آن برای بسیاری از افراد ممکن است دشوار باشد.

وی افزود: بهتر است از کمپرس سرد در پشت گردن خود استفاده کنید تا اینکه سعی کنید با مصرف مواد غذایی سرد، از داخل بیرون بدن را خنک نگه دارید.

در هوای گرم، متخصصان بهداشت خوردن محصولاتی با محتوای آب بالا مانند انواع توت‌ها، هندوانه، خیار، گوجه فرنگی، کرفس و فلفل دلمه‌ای را توصیه می‌کنند.

میوه و سبزیجات بخورید

غذا می‌تواند منبع اصلی هیدراتاسیون باشد. برخلاف غذا‌های فرآوری شده که معمولا حاوی آب زیادی نیستند و هضم آن‌ها سخت‌تر است، بسیاری از میوه‌ها و سبزیجات سرشار از آب و مواد مغذی هستند.

متخصصان توصیه می‌کنند که محصولاتی با محتوای آب بالا مانند انواع توت‌ها، هندوانه، خیار، گوجه فرنگی، کرفس و فلفل دلمه‌ای مصرف کنید. در حالی که کاهو حاوی مقدار زیادی آب است، وود گفت سبزی‌های تیره‌تر مانند کلم پیچ و اسفناج نیز می‌توانند آبرسان باشند. این غذا‌ها این مزیت را دارند که نیازی به پختن ندارند، بنابراین با مصرف آن‌ها حتی می‌توانید میزان گرمای تولید شده در خانه خود را کاهش دهید.

در روز‌های گرم از خوردن این مواد غذایی اجتناب کنید

کارشناسان می‌گویند: آب ساده و نوشیدنی‌های کم قند و بدون کافئین ایده‌آل هستند مگر اینکه در حال ورزش شدید یا تمرین ورزشی باشید، احتمالا به نوشیدنی الکترولیتی که اغلب قند اضافه دارد، نیاز ندارید، اما مهم است که مراقب باشید از نوشیدن آب زیاد خودداری کنید. آب می‌تواند باعث یک وضعیت بالقوه کشنده به نام هیپوناترمی شود و زمانی رخ می‌دهد که سدیم در بدن شما رقیق شده و سطح آن به‌طور غیر طبیعی پایین بیاید.

فریم بیان کرد: غیر از احساس تشنگی، بهترین راه برای دانستن اینکه آیا به درستی هیدراته شده‌اید یا خیر، ارزیابی رنگ ادرار است؛ اگر رنگ ادرار زرد کم رنگ است، هیدراته شده‌اید و اگر تیره‌تر از این باشد، شما دچار کم آبی شده‌اید.

به تعادل فکر کنید

به گفته کارشناسان، از ایجاد تغییرات شدید در رژیم غذایی خود اجتناب کنید.علاوه بر هیدراتاسیون، بدن شما به کالری نیاز دارد. وود گفت: غذا‌های هیدراته کننده را با چیز‌هایی که دارای چربی‌های غیراشباع یا سالم و پروتئین‌های بدون چربی هستند تکمیل کنید.

به خاطر داشته باشید که اگر ناگهان شروع به خوردن میوه‌ها و سبزیجات بیشتری نسبت به قبل کنید، بدن شما ممکن است واکنش ضعیفی نشان دهد. به عنوان مثال، وی گفت که خوردن فیبر بیشتر از آنچه که قبلاً به آن عادت کرده‌اید، می‌تواند باعث مشکلات گوارشی مانند نفخ و گرفتگی و تغییر در حرکات روده شود.

وود گفت: «یکی از بهترین کار‌هایی که افراد می‌توانند انجام دهند این است که به‌طور پایدار این نوع تغییرات سبک زندگی و رژیم غذایی را بپذیرند، زیرا به هر حال این موارد غذای سالم هستند و هنگامی که زمان آن فرا می‌رسد، این موضوع واقعا حائز اهمیت خواهد بود».

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->