اعزام ۸۰۰ دانش‌آموز مددجو از سراسر کشور به مشهد در راستای آمادگی آزمون سمپاد فقر آهن باعث چه مشکلاتی در کودکان می‌شود؟ رئیس فراکسیون کارگری: متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی همین امسال انجام می‌شود عواقب و تأثیرات منفی فریادزدن بر سر کودکان توضیحات رئیس سازمان مدارس درباره انواع شهریه در مدارس غیردولتی رشد ۱۴ درصدی پرواز‌های فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد در اردیبهشت ‌۱۴۰۳ نسبت‌به مدت مشابه پارسال عرضه دارو از هرنوع در عطاری‌ها پیگیرد قانونی دارد پیش‌بینی رگبار باران و کاهش دما در برخی استان‌ها (۶ تیر ۱۴۰۳) توصیه‌هایی جهت پیشگیری از گرمازدگی استفاده از طب ایرانی برای کاهش وزن بدون بازگشت افزایش یک‌میلیون‌تومانی حقوق ماهانه بازنشستگان از فروردین ۱۴۰۳ + جزئیات غربالگری بیماری HIV در مراکز مشاوره رفتاری تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد  افزایش برخورد با پزشکان قلابی در مشهد قتل خونین مرد جوان به دست سگ‌گردان! زن جوان با قرص لاغری همسرش را به قتل رساند رفتارهای مخرب در مواجهه با فرزندان بزرگسال این خوراکی خوشمزه و رنگارنک کبد کودکان را تهدید می کند
سرخط خبرها

توصیه‌های مهم سلامت و بهداشت هنگام بروز گرد و غبار

  • کد خبر: ۱۷۷۸۱۲
  • ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۵
توصیه‌های مهم سلامت و بهداشت هنگام بروز گرد و غبار
هم‌زمان با بروز پدیده گرد و غبار در شهرها، اغلب به دنبال این هستیم که بدانیم چه کارهایی را انجام دهیم تا از آلودگی‌های زیستی دور باشیم و زندگی‌مان مختل نشود.

به گزارش شهرآرانیوز، تغییر الگوهای زیست‌محیطی و سبک زندگی شهری باعث ‌شده است تا پدیده ریزگردها و گرد و غبار وارد زندگی ما شود.

خشکسالی‌های اخیر و گرم‌شدن زمین، زیست شهری را به‌شدت تهدید می‌کند و این ذرات معلق در هوا در واقع نتیجه بیابان‌زایی‌هایی است که متأسفانه وضعیت آب‌‌و‌هوایی این روزها بر مردم تحمیل می‌کند.

حال این سؤال به وجود می‌آید که هنگام بروز این پدیده آب‌و‌هوایی مضر، شهروندان ‌به‌ویژه گروه‌های حساس به آلودگی هوا باید چه اقداماتی انجام دهند تا از گزند این آلودگی در امان بمانند. در ادامه این نکات را باهم مرور خواهیم کرد:

  • تا حد امکان از خروج غیرضروری از منزل و تردد بی‌مورد در معابر شهری خودداری کنید.
  • در صورت وجود بیماری قلبی، تنفسی، ابتلا به آسم، در فضای باز فعالیت نکنید و تا حد امکان از حضور در ‌شهر خودداری کنید.
  • کودکان و سالمندان نیز از حضور در ‌شهر خودداری کنند.
  • تردد خودروهای شخصی و استفاده از خودروهای تک‌سرنشین را کاهش دهید.
  • در صورت لزوم برای خروج از منزل یا محل کار، حتماً از ماسک مناسب برای جلوگیری از تنفس هوای آلوده و همچنین از عینک مناسب استفاده کنید.
  • از مصرف سیگار و قلیان خودداری کنید.
  • مصرف شیر، ماست کم‌چرب، میوه و سبزیجات تازه و مایعات را برای دفع سموم از بدن افزایش دهید.
  • تا برگشت هوا به شرایط مطلوب، از هرگونه فعالیتی که منجر به افزایش آلودگی هوا می‌شود، خودداری کنید.
  •  درصورت مواجه‌شدن با تنگی نفس و هرگونه ناراحتی قلبی-‌عروقی، به‌سرعت به نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی درمانی یا بیمارستان مراجعه کنید.
  • .کارکنانی که به‌واسطه شغلشان بیشتر در معرض گرد و غبار قرار دارند، حتما از وسایل حفاظت فردی استفاده کنند

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->