پیش‌بینی قیمت طلا و سکه برای فردا (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) | ریزش میلیونی قیمت‌ها در بازار طلا و سکه در بازار امروز دلار‌های خانگی روانه بازار شدند | روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب سالن زیبایی گران‌فروش در بولوار وکیل‌آباد مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) ماجرای رانت ۴میلیارددلاری مونتاژکاران خودرو چه بود؟ حدود ۱۰ میلیون جوجه‌ریزی در فروردین ماه ۱۴۰۳ محقق شد چند خواسته مهم جامعه کارگری در هفته کار و کارگر | موضوع رفاهیات کارگری در مشکلات دیگر این قشر گم شده است متقاضیان نهضت ملی مسکن باید هر ۲ ماه ۴۰ میلیون واریز کنند دو روی بازار سهام امروز | گزارش وضعیت بورس (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) گارانتی، هر روز شکننده‌تر از دیروز نان مردم و ایمان جامعه قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) | ادامه ریزش قیمت در بازار منتظر سود مرحله سوم سهام عدالت باشید | + زمان واریز خاندوزی خبر داد: پرداخت ۱۱۷ همت تسهیلات بدون‌ضامن طی ۲ سال گذشته چرا مصرف برق کولر گازی بالاست؟ | قبض برق دومیلیون‌تومانی در صورت استفاده از کولر گازی آسیب سلامت روان در پی نبود امنیت شغلی بررسی فایل‌های اجاره ملک در مطهری شمالی مشهد | تجمع خانه‌های ویلایی در این منطقه + جدول (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) ظرفیت یک میلیون دلاری صادرات فرش ماشینی ۹۵ درصد قراردادهای کار موقت هستند | اجرای مصوبه تعیین سقف ۴ سال برای قراردادهای موقت  افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (شنبه، ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) کمبود فصلی لوازم یدکی در بازار حباب سکه در اولین روز هفته، کاهشی یا افزایشی؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازار سیاه لاستیک خودرو از بین می‌رود | تقاضا برای خرید کاهشی شد ریزش گسترده قیمت‌ها در بازار خودرو | آخرین قیمت سمند، دنا، ساینا، شاهین و کوییک (شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | بازار آرام گرفت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) برنامه وزارت صمت برای جهش در تولید خودرو
سرخط خبرها

مردم منتظر کاهش قیمت بیشتر طلا نباشند

  • کد خبر: ۱۷۷۹۲۳
  • ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۶
مردم منتظر کاهش قیمت بیشتر طلا نباشند
رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران باتوجه به کاهش قیمتی که از ابتدای سال بوده قیمت‌ها به ثبات خوبی رسیده مردم منتظر کاهش بیشتر نباشند. مگر اینکه انس جهانی نوسان خاصی داشته باش. یا نرخ ارز تغییر خاصی کند.

به گزارش شهرآرانیوز، نادر بذرافشان در نشست خبری اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: کانال‌های غیر رسمی که معاملات فردایی هم انجام میدهند، ولی اتحادیه آن‌ها را تایید نمی‌کند و به پلیس امنیت گلایه داشتیم، این معاملات اگر به مشکل هم بخورند اتحادیه به آن‌ها رسیدگی نمی‌کند. کسی هم شکایت کند قابل رسیدگی نیست کسانی در این کانال‌ها فعالیت می‌کنند که اصلا هویت أن‌ها مشخص نیست.

وی افزود: تا آخر مرداد فعالیت رسمی کانال آغاز می‌شود که در آن فقط افراد مجوز دار با نظارت پلیس امنیت معامله خواهند داشت و معاملات به صورت فیزیکی آغاز شود.

بذر افشان درباره علت تفاوت قیمت بازار و سایت اتحادیه گفت: این تفاوت به دلیل نوسان است روابط عمومی آخرین نرخ معاملات فیزیکی را درج می‌کند زمانی که نوسان باشد ممکن است در نیم ساعت قیمت بالا و پایین شود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که تعطیلی کانون صرفان بر قیمت طلا گفت: از سال ۹۱ کانون صرافان به ذیل بانک مرکزی رفت و در حیطه آنجاست و تعطیلی آن بر بازار طلا اثری ندارد. نرخ ارز بر قیمت طلا موثر است، اما تعطیلی کانون صرافان موثر نیست.

وی درباره مالیات طلافروشان گفت: از سال ۹۹ تراکنش‌های که توسط واحد‌های صنفی انجام می‌شود معیار مالیات خواهد بود باتوجه به جلساتی که با مالیات داشتیم قرار شد سال ۹۹ را ۳۰ درصد کمتر در نظر بگیرند و برای هج درصد مالیات اخذ شد. برای سال ۱۴۰۰ هم گردش تمام حساب در مالیات محاسبه شود در صنعت طلا فرار مالیاتی به حداقل رسیده است.

بذرافشان افزود: بر اساس اعلام سازمان مالیاتی به تشخیص این سازمان مالیاتی ۷۸۰۰ واحد طلا صفر شد که بخشی از این واحد‌ها تولیدی‌ها بودند. در تهران از پنج میلیون تومان تا ۱۵۰ میلیون تومان مالیات پرداخت می‌کنند در شهر‌های بزرگ مالیات بیش از ۵ میلیون تومان است.

وی درباره خرید و فروش طلا در فضای مجازی گفت: اگر کسی می‌خواهد در فضای مجازی فعالیت کند ابتدا باید از اتحادیه طلا مجوز داشته باشد تبلیغات طلا در فضای مجازی مجاز است بیشتر تخلفات و شکایت در عیار طلا و سکه‌ها از واحد‌هایی بودند که با در فضای مجازی بودند یا مجوز رسمی نداشتند زمان خرید حتما باید به صورت فیزیکی باشد.

در خرید سکه باید حتما از سکه فروشان خرید کنند حتما هولوگرام اتحادیه و وکیوم با مهر واحد صنفی باشد. در خرید طلا هم باید کد استاندارد حتما باید در فاکتور درج شود رنگ مصنوع ملل و وزن نگین و وزن مصنوع در فاکتور درج شود.

بذرافشان با تاکید براینکه تقاضا برای خرید طلا کاهش پیدا کرده‌است، گفت: از ابتدای سال رکود سنگین در بازار بوده است در درون کرونا هم به این صورت نبود کاهش قیمت هم کاهش تقاضا را تشدید کردید بین ٢٠ تا ۴٠ درصد تقاضا برای خرید طلا کاهش یافته و حتی تا ٢٠ درصد تقاضای عروس و داماد‌ها برای خرید طلا به سمت بدلیجات و نقره رفته‌است.

وی گفت: هر چقدر جلو می‌رویم با توجه به تورم شرایط اقتصادی سخت‌تر می‌شود، طلا هم گزینه اصلی سبد خانوار نیست.

بذرافشان ادامه داد: باتوجه به کاهش قیمتی که از ابتدای سال بوده قیمت‌ها به ثبات خوبی رسیده مردم منتظر کاهش بیشتر نباشند. مگر اینکه انس جهانی نوسان خاصی داشته باش. یا نرخ ارز تغییر خاصی کند.

وی افزود: صحبت‌هایی با مسئولین برای تولید طلا با عیار پایین‌تر برای کاهش قیمت‌ها و افزایش قدرت خرید انجام شده است، اما هنوز به مرحله اجرا نرسیده، اما در بازار هیچ طلایی با عیار پایین در بازار فروش نرفته است.

بذرافشان گفت: خرید طلای دست دوم ۳۰ تا ۴۰ درصد باعث ضربه به بخش تولید شده است. طبق قانون هر خرید بالای ۱۰ هزار تومان در صنوف باید فاکتور فروش پرداخته شود.

منبع: اقتصاد آنلاین

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->