اعتراض باشگاه پرسپولیس به تعداد کم بلیت خواسته هواداران سپاهان از مورایس: فقط پرسپولیس را ببر تراکتور به دنبال جذب مهاجم پرسپولیس رقابت سه پرسپولیسی برای یک پست ترکیب احتمالی سپاهان برای مصاف با پرسپولیس نتیجه و ویدیو خلاصه بازی بایرن مونیخ و رئال مادرید در دور رفت نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا پخش زنده بازی بایرن مونیخ و رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا + تماشای آنلاین افتتاح بزرگترین نیروگاه خورشیدی پشت بامی کشور در مجموعه موج های آبی مشهد + فیلم یازدهمین تقابل نکونام با تراکتوری‌ها| درانتظار پنجاه و پنجمین بازی اولین تقابل اوسمار با مورایس| آمار‌ها به نفع مرد پرتغالی دفاع اوسمار از تعویض‌هایش مقابل آلومینیوم اراک یزد میزبان والیبال جام باشگاه‌های آسیا شد فرش مشهد میزبان لیگ بسکتبال جوانان کشور مبارزه کاراته‌کاران خراسان‌رضوی در آسیا تاریخ و ساعت بازی پرسپولیس و سپاهان در لیگ برتر | عیارسنجی اوسمار تاریخ و ساعت بازی تراکتور و استقلال در لیگ برتر | تراکتور برای پرسپولیس بازی می‌کند! جریمه ۲۰۰ میلیونی تراکتور بازرسی هم به مسئله انتخابات هیئت فوتبال خراسان رضوی ورود کرد؛ دست نگه دارید، غیرقانونی است! شکست استقلال مطهری را بیمه می کند
سرخط خبرها

وضعیت گنگ بسکتبال آویژه

  • کد خبر: ۱۷۸۵۸۴
  • ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۵
وضعیت گنگ بسکتبال آویژه
با وجود اعلام باشگاه آویژه و اداره‌کل ورزش و جوانان استان هیئت بسکتبال مخالف واگذاری امتیاز این تیم به تیم نظامی است.

تب دیدار‌های دوستانه تیم‌ملی بسکتبال پیش از جام‌جهانی بالا گرفته و شاگردان دمیر یکی پس از دیگری بازنده میادین هستند و همه امیدوارند در میدان‌های رسمی این اتفاق نیفتد و تیم‌ملی بتواند در جام‌جهانی نمایشی آبرومند داشته باشد. با وجود این، تب پیش‌فصل لیگ‌برتر هم داغ است و هر روز خبری درباره فعالیت باشگاه‌های حاضر به گوش می‌رسد.

همین چند روز پیش بود که از گرگان خبر رسید مدافع عنوان قهرمانی با مشکلات زیادی رو‌به‌روست و پرداخت‌نشدن مطالبات فصل گذشته بازیکنان این تیم، صدای برخی چهره‌ها را درآورده است و وضعیت اردوگاه قهرمان آرام نیست. در مشهد هم پس از کش‌وقوس یک‌ماهه درباره اعلام انصراف باشگاه آویژه‌صنعت پارسای مشهد از حضور در لیگ‌برتر، چند روز پیش خبر رسید که آویژه با هماهنگی فدراسیون می‌خواهد امتیازش را برای یک فصل به تیم رعد پدافند بدهد تا این تیم نظامی از مشهد در رقابت‌ها شرکت کند؛ خبری که حالا با نقطه‌نظرات متفاوتی روبه‌رو شده و هیئت‌بسکتبال استان مخالف آن است.

به‌دنبال نماینده‌ای بهتر از «رعد»

هیئت‌بسکتبال استان خراسان‌رضوی پس از اطلاعیه آویژه در واکنشی جالب اظهار بی‌اطلاعی می‌کند. مجید، ولی پور، رئیس هیئت‌بسکتبال استان، در این‌باره می‌گوید: «واقعیت آن است که ما هم در فضای مجازی فهمیدیم آویژه قصد دارد امتیازش را در اختیار رعد پدافند قرار بدهد و چیزی به ما اعلام نکردند.» وی می‌افزاید: «رعد پدافند تیمی نظامی است که بازیکنانش سرباز هستند و وضعیت مناسبی برای عرض‌اندام در لیگ‌برتر ندارد و ما نگران این هستیم که سهمیه استان حیف شود.»، ولی پور تصریح می‌کند: «ما معتقدیم باید اسپانسر بهتری برای سپردن تیم پیدا کنیم. حالا اگر رعد پدافند هم شد، مشکلی نداریم و مشهد آماده پذیرش این تیم است، اما ما به‌دنبال اسپانسر بهتری بودیم که بتواند در لیگ از حیثیت بسکتبال استان دفاع کند.» رئیس هیئت‌بسکتبال استان بیان می‌کند: «ما یک اسپانسر پیشنهادی داریم و ان‌شاءا... ظرف یکی‌دو روز آینده پس از مذاکره با اداره‌کل ورزش‌وجوانان و گرفتن موافقت آن‌ها، با باشگاه آویژه هم صحبت می‌کنیم.»

ترس از تجربه تلخ گذشته

رئیس هیئت‌بسکتبال استان درحالی از اسپانسری برای گرفتن امتیاز آویژه صحبت می‌کند که همین پارسال تجربه‌ای تلخ در این زمینه به بسکتبال استان صدمه زد. پارسال پس از آنکه تیم دوم آویژه در لیگ دسته‌یک جواز حضور در لیگ‌برتر را به دست آورد، رئیس هیئت‌بسکتبال به اذعان خودش با هماهنگی مدیرکل، رئیس هیئت‌بسکتبال مشهد را عوض کردند تا رئیس جدید برای این تیم اسپانسر بیاورد و تیم با نامی دیگر در لیگ‌برتر به‌عنوان سهمیه دوم، از مشهد در لیگ‌برتر حضور یابد؛ اتفاقی که هرگز نیفتاد و در ادامه هم به اختلافاتی گسترده بین هیئت‌بسکتبال استان و مشهد بدل شد و درنهایت دودستگی در جامعه بسکتبال به‌وجود آورد.

مالک، صاحب‌اختیار آویژه است

با این همه، معاون ورزش اداره‌کل ورزش‌وجوانان که گویا در کشاکش دید و بازدید‌های مدیرکل، همه‌کاره اداره‌کل است، در این‌باره می‌گوید: «مالکان باشگاه آویژه‌صنعت پارسا، صاحب‌اختیار امتیاز تیمشان هستند و ما هرچه آن‌ها بگویند، می‌پذیریم.»

جبار قوچان‌نژاد می‌افزاید: «پس از پنج‌شش جلسه فشرده و مهم که در این یک‌ماه با مدیران این باشگاه داشتیم، آویژه‌ای‌ها بر نظرشان درباره تیم‌داری‌نکردن مصر بودند و اکنون هم دارند کار زیربنایی و زیرساختی خوبی را تدارک می‌بینند که برای آینده بسکتبال استان بسیار مهم است. با هماهنگی فدراسیون تصمیم بر این شد که امتیاز به خارج از استان نرود و به مدت یک‌سال این امتیاز در اختیار تیم رعد پدافند قرار بگیرد و این تیم نظامی از مشهد در رقابت‌ها شرکت کند. خود باشگاه آویژه هم قول داده است که به مجموعه رعد پدافند کمک کند.»

وی اذعان می‌کند: «رعد پدافند در مشهد مستقر خواهد شد و ما هم کمک می‌کنیم تا این تیم بتواند علاوه بر بازیکنان سرباز، یکی‌دو بازیکن دیگر به خدمت بگیرد تا نمایشی آبرومند در لیگ‌برتر داشته باشد و خودش را حفظ کند.» وی درباره ادعای هیئت‌بسکتبال هم می‌گوید: «اگر ظرف یکی‌دو روز آینده اسپانسری پیدا شود که به‌طور قطعی حساب بانکی‌اش را به ما نشان بدهد و پای کار بیاید، مشکلی ندارد و به این مسئله هم فکر می‌کنیم.»

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->