ویدیو خلاصه بازی النصر و الوحده عربستان| آتش بازی رونالدو و یاران نتیجه و ویدیو خلاصه بازی اینترمیلان و ساسولو| اولین شکست قهرمان! حرف اوسمار در پرسپولیس خریدار ندارد بیرانوند همچنان احتیاط می کند طالقانی: کشتی خراسان باید اصلاح و ترمیم شود نتیجه و ویدئوی خلاصه بازی آرسنال و بورنموث در لیگ انگلیس | توپچی‌ها منتظر لغزش سیتی جریمه سنگین کمیته انضباطی برای هوادار خاطی سپاهان پخش زنده بازی رئال مادرید و کادیز در لالیگا (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین دستور وزیر ورزش به فدراسیون فوتبال برای بررسی توهین به بانوان در ورزشگاه‌ها مالک باشگاه نساجی برای شکست پرسپولیس پاداش ویژه تعیین کرد نساجی، حریف مورد علاقه پرسپولیس! سردار را نه رم می‌خواهد نه لورکوزن | مقصد بعدی آزمون کجاست؟ تاریخ و ساعت بازی لیورپول و تاتنهام در لیگ برتر انگلیس | کلوپ به دنبال اعاده حیثیت بازی قلعه‌نویی با اسم قطبی| سرگیجه در تیم ملی حمایت عجیب صادقی از نکونام+ ویدیو| ۵ سال بماند قهرمان آسیا می‌شویم! آغازبه‌کار استقلال ب!| برنامه‌های جدید خلیج فارس برای آبی‌ها بیانیه باشگاه پرسپولیس درباره توهین به بانوان در بازی مقابل سپاهان
سرخط خبرها

کلائی: با افتخار در کنار مردم مشهد می‌مانم

  • کد خبر: ۱۷۹۵۳
  • ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۶
کلائی: با افتخار در کنار مردم مشهد می‌مانم
توضیح شهردار درباره انصرافش از نامزدی فدراسيون فوتبال
انصراف شهردار مشهد از حضور در انتخابات فدراسیون فوتبال را باید مهم‌ترین خبری دانست که روز گذشته در فرایند برگزاری این انتخابات رخ داد. به نظر می‌رسد انتخابات آینده فدراسیون فوتبال با چالش‌ها و مشکلاتی جدی روبه‌روست؛ مشکلاتی که شاید باعث برگزارنشدن انتخابات در تاریخ مقرر شود. قرار است ۲۵ اسفندماه با برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال، جانشین مهدی تاج مشخص شود. ثبت‌نام از نامزد‌های ریاست و سایر پست‌های هیئت‌رئیسه هفته گذشته به پایان رسید و ۹ نفر برای ریاست فدراسیون فوتبال نامزد شدند. البته نام‌نویسی ۹ نفر به این معنی نیست که قرار است انتخابات ۲۵ اسفند با ۹ نامزد برگزار شود. جمع‌کردن ۱۰ فرم تأییدیه از اعضای مجمع، تأییدصلاحیت و داشتن ۱۰ سال سابقه مدیریت، شروط اصلی حضور در مرحله نهایی انتخابات است.

انصراف کلائی از انتخابات فدراسیون
شهردار مشهد روز گذشته از تحویل فرم‌ها به دبیرخانه فدراسیون فوتبال خودداری کرد و این‌گونه انصراف خود را از شرکت در انتخابات ۲۵ اسفندماه اعلام کرد. با این‌حال برخی رسانه‌ها مدعی شده‌اند کلائی به‌دلیل جمع‌نکردن تعداد فرم لازم از انتخابات انصراف داده است، اما مدیر روابط‌عمومی فدراسیون فوتبال این خبر را رد کرد و گفت: گویا او به دلایل شخصی از انتخابات کناره‌گیری کرده است. به نظر می‌رسد جوان‌ترین نامزد این دوره از انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال، به‌دلیل فشار نهاد‌های بالادستی درون‌استانی و البته پویشی که درراستای منصرف‌کردن او با امضای چندین‌هزار شهروند مشهدی تشکیل شده بود، از انتخابات انصراف داده است و دلیل آن جمع‌نکردن رأی اعضای مجمع نبوده است. با توجه به تحرکات شهردار مشهد در هفته گذشته، از او به‌عنوان یکی از شگفتی‌های احتمالی انتخابات ۲۵ اسفندماه نام برده می‌شد، اما او با تصمیم خود برای کناره‌گیری از انتخابات، همه را شگفت‌زده کرد.

ماندن برای تداوم خدمت
شهردار مشهد ساعاتی پس از اعلام کناره گیری از انتخابات فدراسیون فوتبال در پستی اینستاگرامی درباره این اقدام خود نوشت: «سلام به همشهریان عزیزم؛ انصافا زمانی که تصمیم به ثبت‌نام برای ریاست فدراسیون فوتبال گرفتم تا شاید بتوانم گره کور موجود در فوتبال را که از جنس ساختار و اقتصاد است، به کمک اهالی آن باز کنم، انتظار نداشتم در این چند روز تا این حد مورد لطف شما قرار بگیرم، لطفی که از جنس حمایت و برخی نیز گلایه بود. از این بابت بسیار ممنونم. باور دارم در این ۱۵ ماه هنوز خدمتی درخور شأن و جایگاه زائران و مجاوران امام مهربانی‌ها انجام نداده‌ام و اگر اندک خدمتی نیز بوده، با همت و تلاش خالصانه همکارانم در مدیریت شهری به سرانجام رسیده است.
خاضعانه متعجب و شرمنده از حجم اظهار لطف و محبت یکایک شما عزیزان هستم. از مهندس رزم‌حسینی، استاندار محترم خراسان‌رضوی، و همه مدیران ارشد و مؤثر شهر و استان که بر ادامه خدمتم اصرار داشتند، سپاسگزارم. از این همدلی بی‌سابقه در شهر مشهد که سرمایه‌ای بی‌نظیر است، خوش‌حالم و بر خود می‌بالم. سرمایه‌ای که باعث شده است تا این کلان‌شهر در بسیاری از شاخص‌ها اکنون در کشور ممتاز باشد و در رتبه نخست میان تمامی کلان‌شهر‌ها قرار بگیرد.
ان‌شاءا... با استعانت از حضرت رضا علیه‌السلام و کمک دلسوزان در شورای اسلامی شهر و همکاران فداکارم که دل در گرو پیشرفت مشهد دارند، تا آخرین لحظه در آبادانی مشهدی که دوستش دارم، شب و روز نخواهم داشت.
خداوند متعال را شاکرم که در هر مقطع از زندگی و به‌ویژه در این مقطع واقعیت‌های مهمی درباره افراد و جامعه به من آموخت.
مشهد با این لطف و همدلی اهالی‌اش از همیشه برایم دوست‌داشتنی‌تر شده و خوش‌حالم که از اول شعارم این بوده است.»

بحران بازنشستگی
شاید بتوان مهم‌ترین چالش پیش روی انتخابات را مشکل بازنشستگی دانست. چندین نامزد بازنشسته هستند. پیش‌از‌این گفته شده بود که سازمان بازرسی کل کشور با ارسال نامه‌ای به وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون فوتبال، انتصاب بازنشسته‌ها در ۳ پست ریاست، دبیرکلی و خزانه‌داری را ممنوع کرده است. حالا شنیده می‌شود چنین حساسیتی برای پست‌های نایب‌رئیسی هم وجود دارد. درواقع به‌دلیل همین بازنشستگی بود که علی کفاشیان، نایب‌رئیس اول فدراسیون فوتبال، از سمت خود استعفا کرد. اگر حساسیت تنها برای ریاست و دبیرکلی وجود دارد، پس چرا کفاشیان استعفا کرد؟ از طرفی، برخی اعضای فدراسیون فوتبال تأکید دارند که موضوع بازنشستگی شامل حال فدراسیون فوتبال نمی‌شود، چراکه این مجموعه یک نهاد غیردولتی است. این کشمکش چندسالی است ادامه دارد و بعید است نهاد‌های نظارتی در‌این‌باره با فدراسیون مماشات کنند.

سابقه مدیریت
یکی از شرایط احرازصلاحیت، داشتن ۱۰ سال سابقه مدیریت است. اینجا هم متر انتخابات فدراسیون فوتبال، متر عجیبی است. در دوره قبل یکی از نامزد‌های مهم به بهانه نداشتن ۱۰ سال سابقه مدیریت ردصلاحیت شد، درحالی‌که او عضو هیئت‌رئیسه بود. طبق قوانین جاری، عضویت در هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال، سابقه مدیریت نیست؛ اما رئیس هیئت استانی بودن، سابقه مدیریت محسوب می‌شود. مدیرعامل یک شرکت کوچک محلی بودن سابقه مدیریت است، اما عضو هیئت‌رئیسه یک شرکت عظیم چندصد‌میلیارد‌تومانی بودن سابقه مدیریت به‌شمار نمی‌رود! درمجموع اساسنامه فدراسیون فوتبال و اساسنامه انتخابات فدراسیون اشکالات زیادی دارد که باعث می‌شوند انتخابات فدراسیون فوتبال با یک روند آزاد برگزار نشود و به سمت تمرکزگرایی و انحصارطلبی برود. به فرض دبیرکل در رأس کمیته بررسی صلاحیت قرار دارد. در کمیته استیناف هم رئیس فدراسیون و منصوبانش تصمیم‌گیرنده هستند. همین چیدمان می‌تواند به رئیس فدراسیون ابزار حذف رقبا را بدهد. سا‌ل‌هاست که این ایراد‌ها دیده شده، اما برای رفعش اقدام نشده است. اگر سازمان بازرسی کشور از مواضع خود کوتاه نیاید، با توجه به حضور حیدر بهاروند در کابینه تمام نامزد‌های مدعی، با هیئت‌رئیسه مشکل‌دار و ناقص روبه‌رو خواهیم شد. به نظر می‌رسد تشکیل یک تیم مدیریتی ناقص و ضعیف و اداره فوتبال کشور با چنین ترکیبی از چاله به چاه‌افتادن است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->