نتیجه و ویدیو خلاصه بازی منچستریونایتد و پالاس| فاجعه تن‌هاخ و رفقا! تاریخ و ساعت بازی پاریسن‌ژرمن و دورتمند در دور برگشت نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان | ام‌باپه به فینال می‌رسد؟ جدول لیگ برتر ایران پس از پایان هفته بیست و ششم (۱۷ اردیبهشت) | نکونام صدر را به پرسپولیس نمی‌دهد نتیجه بازی استقلال و ذوب‌آهن+ ویدیو گل‌ها(۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳)| واویلا از بلانکو ویدیو خلاصه بازی استقلال و ذوب‌آهن(۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) سرآسیایی از هدایت سایپا کنار گذاشته شد محمد حسینی از خوشه طلایی کنار رفت | رضا ناصحی سرمربی شد ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و نساجی(۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه بازی پرسپولیس و نساجی(۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ ویدیو گل‌ها| صدرنشینی ۳ ساعته؟ پخش زنده بازی فولاد و تراکتور در لیگ برتر (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین ترکیب پرسپولیس برای دیدار مقابل نساجی اعلام شد پخش زنده بازی نساجی و پرسپولیس در لیگ برتر (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی سپاهان و استقلال خوزستان در لیگ برتر (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پرداخت پول به بازیکنی که با فوتبال خداحافظی کرده است! کمپ حجازی تجهیز می‌شود کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال طی ۱۷ روز ۴.۵ میلیارد تومان به جیب زد پخش زنده بازی استقلال و ذوب آهن در لیگ برتر (۱۷ اردیبهشت) + تماشای آنلاین الاهلی در صدد تمدید قرارداد قائدی ۲ پهلوان ایرانی دوپینگی از آب در آمدند!
سرخط خبرها

وضعیت عجیب تیم ملی آنگولا در آستانه دیدار با ایران

  • کد خبر: ۱۷۹۹۰۵
  • ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۲
وضعیت عجیب تیم ملی آنگولا در آستانه دیدار با ایران
تیم ملی فوتبال آنگولا در شرایطی به مصاف شاگردان امیر قلعه‌نویی می‌رود که به نظر می‌رسد با روز‌های اوج خودش فاصله دارد.

به گزارش شهرآرانیوز، نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال روز جمعه تأیید کرد که تیم ملی فوتبال کشورمان روز ۲۱ شهریور، در ورزشگاه آزادی تهران مقابل تیم ملی آنگولا صف‌آرایی خواهد کرد.

آنگولا در آخرین رده‌بندی تیم‌های ملی جهان، در جایگاه ۲۷ قاره آفریقا و ۱۱۶ جهان جای گرفت و پدرو سوارس گونچالوس، هدایت این تیم را بر عهده دارد. این مربی ۴۷ ساله پرتغالی پس از فعالیت در تیم‌های رده پایه چهار باشگاه این کشور که اسپورتینگ لیسبون هم یکی از آن‌ها بود، سال ۲۰۱۸ بار سفر به مقصد آنگولا را بست و سرمربی تیم جوانان این کشور شد.

وی در ادامه به پیشنهاد سرمربیگری تیم ملی آنگولا پاسخ مثبت داد و مرد اول نیمکت این تیم در رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ و جام ملت‌های آفریقا ۲۰۱۹ بود. آنگولا در دور مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ با مصر، گابن و لیبی همگروه شد که سه شکست تجربه کرد و در پی قعرنشینی گروه، از راهیابی به معتبرترین تورنمنت فوتبال جهان بازماند.

آنگولا در سالیان اخیر در مسابقات آفریقا هم به موفقیت چندانی دست نیافته و نتوانست به جام ملت‌های آفریقا ۲۰۲۱ صعود کند. این تیم تاکنون جایی در جمع چهار تیم نهایی این تورنمنت نداشته و آخرین بار در سال ۲۰۱۰ به دور حذفی جام ملت‌های آفریقا راه یافت.

تنها حضور آنگولا در ادوار مسابقات جام جهانی، به سال ۲۰۰۶ برمی‌گردد که این تیم با پرتغال، مکزیک و ایران همگروه شد. آنگولا با وجود شکست برابر پرتغال، یک امتیاز از مکزیک گرفت و در صورت غلبه بر ایران در هفته پایانی، شانس صعود به مرحله یک‌هشتم نهایی را پیدا می‌کرد. آنگولا با گلزنی فلاویو در دقیقه ۶۰ از شاگردان برانکو ایوانکوویچ پیش افتاد، اما سهراب بختیاری‌زاده گل تساوی را در دقیقه ۷۵ به ثمر رساند تا بازی به تساوی یک - یک بینجامد.

دو بازی دیگر میان تیم‌های ملی دو کشور برگزار شده است. ایران پیش از شرکت در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۱، آنگولا را با تنها گل جواد نکونام در دقیقه ۳+۹۰ شکست داد و دیدار دو تیم در آستانه جام جهانی ۲۰۱۴ با تساوی یک - یک خاتمه یافت. شاگردان گونچالوس در جایگاه دوم جدول مرحله مقدماتی جام ملت‌های آفریقا ۲۰۲۳ ایستاده‌اند و در صورت غلبه بر ماداگاسکار، صعود خود را به دور گروهی این مسابقات قطعی خواهند کرد.

امبالا انزولا از اسپتزیا، زیتو لووومبو از کالیاری، جرمین نیشالکه از نورنبرگ، زینی از آاِک آتن، نلسون دالوس از ویتوریا گیمارش و دپو از ژیل ویسنته، جاناتان بواتو از والنسین و نوریو فورتانا از خنت، سرشناس‌ترین بازیکنانی هستند که در تیم ملی آنگولا به میدان می‌روند.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->