اعتراض باشگاه پرسپولیس به تعداد کم بلیت خواسته هواداران سپاهان از مورایس: فقط پرسپولیس را ببر تراکتور به دنبال جذب مهاجم پرسپولیس رقابت سه پرسپولیسی برای یک پست ترکیب احتمالی سپاهان برای مصاف با پرسپولیس نتیجه و ویدیو خلاصه بازی بایرن مونیخ و رئال مادرید در دور رفت نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا پخش زنده بازی بایرن مونیخ و رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا + تماشای آنلاین افتتاح بزرگترین نیروگاه خورشیدی پشت بامی کشور در مجموعه موج های آبی مشهد + فیلم یازدهمین تقابل نکونام با تراکتوری‌ها| درانتظار پنجاه و پنجمین بازی اولین تقابل اوسمار با مورایس| آمار‌ها به نفع مرد پرتغالی دفاع اوسمار از تعویض‌هایش مقابل آلومینیوم اراک یزد میزبان والیبال جام باشگاه‌های آسیا شد فرش مشهد میزبان لیگ بسکتبال جوانان کشور مبارزه کاراته‌کاران خراسان‌رضوی در آسیا تاریخ و ساعت بازی پرسپولیس و سپاهان در لیگ برتر | عیارسنجی اوسمار تاریخ و ساعت بازی تراکتور و استقلال در لیگ برتر | تراکتور برای پرسپولیس بازی می‌کند! جریمه ۲۰۰ میلیونی تراکتور بازرسی هم به مسئله انتخابات هیئت فوتبال خراسان رضوی ورود کرد؛ دست نگه دارید، غیرقانونی است! شکست استقلال مطهری را بیمه می کند حضور بیرو مقابل سپاهان قطعی شد
سرخط خبرها

مأموریت سخت انریکه در پاریس

  • کد خبر: ۱۸۰۴۶۶
  • ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۹
مأموریت سخت انریکه در پاریس
اوضاع پاریسی‌ها با سرمربی جدیدشان هم بحرانی است.

لوئیز انریکه، سرمربی اسپانیایی که سابقه هدایت بارسلونا و تیم‌ملی اسپانیا را در کارنامه دارد، این روز‌ها با قبول هدایت پاری‌سن‌ژرمن سخت‌ترین مأموریت دوران مربیگری‌اش را تجربه می‌کند. در ظاهر هزینه‌ای که مالکان قطری برای باشگاه خود می‌کنند، هیچ بهانه و دلیلی را برای موفق‌نشدن در نتیجه‌گیری باقی نمی‌گذارد، اما ثبات و شخصیت تیمی چیزی نیست که با دلار‌های نفتی بتوان آن را به پی‌اس‌جی تزریق کرد. نبود همین موارد هم آن‌ها را در این سال‌ها از قهرمانی در اروپا دور کرده است.

این فصل پاریسی‌ها اوضاعی آشفته‌تر هم دارند و پس از جدایی نیمار و مسی، هنوز تکلیف ماندن امباپه هم در این تیم به‌طور قطعی مشخص نشده است. پی‌اس‌جی در دو هفته ابتدایی لیگ فرانسه هنوز بردی در کارنامه ندارد و دو تساوی، شاگردان انریکه را در نیمه پایینی جدول قرار داده است. هنوز برای صحبت‌کردن درباره جایگاه تیم‌ها در جدول خیلی زود است، اما شکی در اوضاع بحرانی پی‌اس‌جی وجود ندارد.

امباپه هم دوای درد پی‌اس‌جی نیست

پاری‌سن‌ژرمن در دوران مالکیت قطری‌ها به‌ویژه در دوران حضور لوران بلان، بیش از همه به مالکیت بی‌هدف و بدون موقعیت‌سازی متهم بود. با اینکه انریکه، سرمربی جدید تیم، به ارائه فوتبال مستقیم‌تر شناخته می‌شود، هنوز تغییر زیادی در سبک بازی پاریسی‌ها دیده نمی‌شود.

۱۰۰۱ پاسی که پاریسی‌ها در دیدار نخست فصل مقابل لوریان به ثبت رساندند، رکورد بیشترین تعداد پاس در لیگ‌یک فرانسه را جابه‌جا کرد، اما در نهایت آن‌ها موفق به گل‌زنی در خانه خود نشدند. در دومین دیدار مقابل تولوز هم با وجود مالکیت ۷۷ درصدی توپ، شاگردان انریکه فقط سه ضربه در چهارچوب داشتند و بازهم با تساوی متوقف شدند. با وجود اینکه هنوز زود است بخواهیم پاری‌سن‌ژرمن انریکه را قضاوت کنیم، برای پی‌اس‌جی که درحال گذار است، تبدیل مالکیت توپ به موقعیت گل کار بسیار دشواری خواهد بود.

پاریسی‌ها از مشکل گل‌زنی و موقعیت‌سازی رنج می‌برند. انتقال نیمار به الهلال، پاریسی‌ها را با فقدان بازیکن شماره دهی که به بهترین شکل وظایفش را انجام دهد، روبه‌رو کرده است. همچنین، اخراج مارکو وراتی باعث شده است آن‌ها از حضور یک هافبک قدرتمند در موقعیت‌سازی در فاز تهاجمی محروم شوند. با وجود غیبت امباپه در بازی اول آن‌ها، حضور او در دومین دیدار هم نتوانست مشکل هجومی تیم را حل کند. آن‌ها عثمان دمبله را چند روز پیش جذب کردند، اما این وینگر در دوران حضورش در بارسا نشان داد که نمی‌توان روی او به‌عنوان عنصری همیشه‌تأثیرگذار حساب باز کرد.

راموس، جایگزین عجیب مسی و نیمار

همه موارد یادشده می‌تواند فشاری دوچندان روی گونسالو راموس، مهاجم بیست‌ودو‌ساله پرتغالی، ایجاد کند؛ بازیکنی که بااستعداد است، اما حضور مقابل مدافعان فیزیکی‌تر لیگ‌یک فرانسه می‌تواند مبارزه دشواری برای او باشد. راموس فصل پیش در بنفیکا درخشان ظاهر شد و توانست با نوزده گلی که به ثمر رساند، باشگاهش را به قهرمانی برساند، اما یک فصل امیدوارکننده در لیگ‌برتر پرتغال، هیچ تضمینی ارائه نمی‌دهد که بتواند در پی‌اس‌جی موفق شود. با وجود این و باتوجه‌به اینکه بیست بازیکن در فهرست فروش باشگاه قرار گرفته‌اند، پاریسی‌ها برای آینده آماده می‌شوند.

مأموریت غیرممکن روی دوش انریکه

رسیدن به هماهنگی و انسجام زمان‌بر خواهد بود، به‌ویژه اینکه پی‌اس‌جی در فصل گذشته هرگز چنین فاکتوری را به نمایش نگذاشت. با وجود تأثیر بزرگی که احتمال ماندنی‌شدن امباپه در این فصل روی تیم خواهد گذاشت، وظیفه انریکه برای تبدیل گروهی از بازیکنان ناهماهنگ به تیمی که در رؤیای قهرمانی در اروپاست، یک پروژه طولانی و طاقت‌فرسا برای مرد اسپانیایی خواهد بود.

به همین دلیل، پس از ثبت دو قهرمانی غیرمقتدرانه لیگ فرانسه در دو فصل گذشته، ممکن است این فصل اوضاع برای پاریسی‌ها به‌جای بهترشدن، رو به بدترشدن برود. مالکان قطری برای رسیدن به آرزوی دیرینه‌شان، یعنی قهرمانی اروپا، انریکه را انتخاب کرده‌اند؛ اما تیم کم‌ستاره‌تری نسبت به فصل‌های گذشته را به سرمربی اسپانیایی تحویل داده‌اند. حالا باتوجه‌به صبر اندک مالکان قطری باشگاه، انریکه باید برای یکی از سخت‌ترین فصول دوران مربیگری‌اش آماده شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->