گلوله‌باران ۳۲ دقیقه‌ای مشهد با تگرگ‌های «تخم‌مرغی» در سال ۱۳۳۳ کمبود انبار، از چالش‌های زیرساختی در حوزه اموال تملیکی خراسان رضوی است طلب ۳۰ هزار میلیارد تومانی شهرداری مشهد از دستگاه‌های دولتی در «مهد توس» خبری از فروشگاه‌های شیکان‌پیکان نیست | بازاری که بوی گوسفند می‌دهد پیشرفت فیزیکی ۳۵ درصدی پروژه بازگشایی و احداث بولوار رضویه در مشهد با پیگیری شهرآرا بلیت متروی مشهد در نرم افزار «شهر من» ۲ هزار تومان شد بالاخره هوای کلانشهر مشهد سالم شد (۱۱ خرداد ۱۴۰۴) شهردار مشهد مقدس: اراده مدیریت شهری، بزرگداشت شهدا در هر محفل و محله و معبر است مدیرعامل ایران‌خودرو: قیمت‌ها افزایش پیدا نکند، به سرنوشت شرکت ارج دچار می‌شویم ارتباط وب‌سرویسی بین سازمان ثبت اسناد و شهرداری مشهد مقدس برقرار شد برآورد ۷۰۰ میلیارد تومانی از بودجه مورد نیاز برای تکمیل ایستگاه بسیج خط سه مترو مشهد عضو کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر مشهد: با فرصت ۱۰ ماهه شورا نتیجه زحمات اعضا را مشاهده می‌کنیم فرماندار مشهد: اقدام فرهنگی شهرداری در افتتاح خانه‌موزه ملک، شایسته تکریم است شهردار مشهد مقدس: خانه‌موزه ملک توجه مدیریت شهری به هویت اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی شهر را نشان می‌دهد + فیلم معاون خدمات شهری و فضای سبز شهرداری مشهد: در این دوره مدیریت شهری، فضای سبز بالغ بر ۵۵۰ هکتار توسعه پیدا کرده است رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد: پاسداشت مفاخر مشهد از دغدغه‌های شورا و شهرداری است بهره‌برداری از خانه‌موزه ملک در باغ وکیل‌آباد مشهد (۱۰ خرداد ۱۴۰۴) ساختمان دبیرستان آیت الله کاشانی مشهد در فهرست ملی میراث دفاع مقدس ایران ثبت شد رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد مقدس: برنامه منظم تزریق مالی به پروژه‌های شهری تنظیم شود رکورد استفاده از دوچرخه‌های اشتراکی بایدو مشهد در چهار سال اخیر شکسته شد افزایش ۴۰ درصدی ورود ناوگان حمل و نقل ایرانی از افغانستان به دوغارون
سرخط خبرها

مطالعات شهر فرودگاهی مشهد در مراحل پایانی

  • کد خبر: ۱۸۰۷۶۳
  • ۰۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۹
مطالعات شهر فرودگاهی مشهد در مراحل پایانی
مطالعات شهر فرودگاهی مشهد که قرار بود پیش از هفته دولت پارسال نهایی شود، با یک سال تأخیر پایان یافت.
فاطمه رافع
خبرنگار فاطمه رافع

به گزارش شهرآرانیوز؛ «بیشتر مطالعات مربوط به ساخت شهر فرودگاهی مشهد مانند سنجش سرعت و جهش وزش باد اکنون پایان یافته است و منتظر توافق کلی برای مکان مشخص شده هستیم.» این خبر را استاندار خراسان‌رضوی دیروز در چهاردهمین جلسه قرارگاه رسانه استان اعلام کرده است. مطالعاتی که یعقوبعلی نظری اکنون از نهایی شدن آن سخن گفته است، قرار بود پیش از هفته دولت پارسال، یعنی پیش از شهریور‌ماه ۱۴۰۱ نهایی شود؛ وعده‌ای که اگرچه تحقق آن به هفته دولت پارسال نرسید، گویا سرانجام به سرانجام رسیده است.

اردیبهشت‌ماه پارسال بود که حمیدرضا سیدی، سرپرست وقت شرکت فرودگاه‌های کشور، در نشستی میهمان استاندار خراسان‌رضوی بود. سیدی آنجا گفته بود که برای ساخت شهر فرودگاهی مشهد موقعیت مکان‌های اعلام‌شده در حال امکان‌سنجی است و پس از تأیید سازمان هواپیمایی کشوری وارد مذاکرات برای سرمایه‌گذاری و شروع پروژه خواهیم شد. در همان نشست هم مقرر شد گزارش نهایی امکان‌سنجی این پروژه پیش از هفته دولت آماده و از سوی مشاور طرح ارائه شود.

پیشینه زمزمه‌ها برای ساخت یک فرودگاه جدید در مشهد به اوایل دهه‌۹۰ شمسی بازمی‌گردد؛ طرحی‌که اگرچه حوالی سال‌۹۴ با پیشنهاد ساخت یک باند مورب روی فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد به حاشیه رفت، از سال‌۹۸ زمزمه‌ها درباره آن، بار دیگر قوت گرفت و کار تا آنجا پیش رفت که پروژه شهر فرودگاهی مشهد در سفر فروردین‌ماه پارسال هیئت‌دولت به این شهر، در فهرست مصوبات سفر ریاست‌جمهوری قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، نظری دیروز در جلسه قرارگاه رسانه خراسان‌رضوی در‌این‌باره اظهار کرد: ساخت شهر فرودگاهی، قطار سریع‌السیر مشهد-‌تهران و آزادراه حرم‌تا‌حرم جزو مصوبات سفر رئیس‌جمهور به استان خراسان‌رضوی است و از ظرفیت‌های مختلف ملی برای انجام این طرح‌ها استفاده می‌شود.

مسئله هواشناسی

تازه‌ترین وضعیت مطالعات شهر فرودگاهی را از معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان‌رضوی پرسیدیم.

جواد خدایی در گفتگو با خبرنگار شهرآرا با بیان اینکه مطالعات جانمایی شهر فرودگاهی تمام شده است، اظهار کرد: این پروژه مسئله‌ای در حوزه هواشناسی دارد، زیرا جهت باد مهم‌ترین مؤلفه محیطی تعیین مکان فرودگاه و جهت باند است.

او ادامه داد: در موقعیت مدنظر از گذشته ایستگاه هواشناسی مستقر نبود. با تشخیص شرکت فرودگاه‌ها مقرر شد ایستگاه هواشناسی در این مکان مستقر شود که حدود دو ماهی است که این ایستگاه مستقر شده است.

از خدایی درباره موقعیت مکانی نهایی شهر فرودگاهی بر‌اساس مطالعات انجام‌شده نیز پرسیدیم که البته او پاسخگویی در‌این‌باره را به زمان دیگری موکول کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان‌رضوی که پیش‌تر، مساحت پیش‌بینی‌شده برای شهر فرودگاهی مشهد را حدود ۵ هزار هکتار اعلام کرده بود، درباره تأمین مالی پروژه نیز بیان کرد: منابع مالی این پروژه از طریق سرمایه‌‎گذاری تأمین خواهد شد.

خدایی پیش‌تر در گفتگو با خبرنگار شهرآرا از رایزنی با سرمایه‌گذاران چینی و سرمایه‌گذارانی از دیگر کشور‌ها برای تأمین مالی شهر فرودگاهی مشهد خبر داده بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->