بازی قلعه‌نویی با اسم قطبی| سرگیجه در تیم ملی حمایت عجیب صادقی از نکونام+ ویدیو| ۵ سال بماند قهرمان آسیا می‌شویم! آغازبه‌کار استقلال ب!| برنامه‌های جدید خلیج فارس برای آبی‌ها بیانیه باشگاه پرسپولیس درباره توهین به بانوان در بازی مقابل سپاهان آتیلا حجازی: به خاطر استقلال به ایران برگشتم زردکانلو: رئیس هیئت فوتبال هیچ دستاوری جز نابودی در فوتبال خراسان نداشته است | وای به حال فوتبال ایران با چنین مدیرانی! سوپرگل شهاب زاهدی از فاصله ۷۰ متری + فیلم حجازی سرپرست استقلال شد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رم و لورکوزن در یورولیگ| تکلیف آزمون مشخص شد؟ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و تاتنهام| برد بزرگ در دربی لندن بیاتلو: خوشه‌طلایی می‌توانست پیروز بازی باشد سرمربی خوشه طلایی: به جدول توجهی نداریم | ۳ امتیاز کسر شده قطعا بازمی‌گردد نتیجه و ویدیو بازی خوشه طلایی و آریو اسلامشهر در لیگ آزادگان | تساوی بی‌ثمر خوشه در مشهد پخش زنده بازی چلسی و تاتنهام در لیگ برتر انگلیس (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین بررسی بازی‌های باقیمانده پرسپولیس و استقلال تا پایان لیگ برتر | مسیر ساده‌تر نکونام نسبت به اوسمار صعود تیم ملی والیبال ساحلی ایران با درخشش بازیکن مشهدی دوندگان مشهدی در جاده ولایت + فیلم ادامه رقابت میلیمتری استقلال و پرسپولیس| نگو کی قهرمان می‌شود رفتار نامناسب مورایس با خبرنگاران در نشست خبری بدمینتون‌باز المپیکی ایران به دوره‌های جهانی مربیگری دعوت شد
سرخط خبرها

دردسر میزبانی در لیگ قهرمانان آسیا

  • کد خبر: ۱۸۰۹۷۳
  • ۰۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۲
دردسر میزبانی در لیگ قهرمانان آسیا
نبود VAR رؤیای حضور ستاره‌های جهان در ایران را به باد می‌دهد؟

قرعه‌کشی فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا برگزار شد و پرسپولیس با تیم‌های الدحیل قطر، استقلال تاجیکستان و النصر عربستان هم‌گروه شد و سپاهان هم باید به مصاف تیم‌های الاتحاد عربستان، نیروی هوایی عراق و آلمالیق ازبکستان برود. تیم‌های الهلال عربستان، بمبئی‌سیتی هند و نوفباخور ازبکستان هم رقیبان نساجی هستند.

هواداران فوتبال در ایران شادمان از حضور فوق‌ستاره‌هایی مانند کریستیانو رونالدو، نیمار و کریم بنزما در ایران بودند. پرسپولیسی‌ها باتوجه به رویارویی با النصر عربستان در نخستین مسابقه مرحله گروهی و باتوجه به محرومیت به‌جای‌مانده از دوره قبلی حضور پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا، شانسی برای میزبانی از کریستیانو رونالدو و یارانش در حضور تماشاگران در ورزشگاه آزادی نداشتند، اما شاید تیم‌های ایرانی به‌طور کلی برای میزبانی از رقیبانشان در ایران شانس چندانی نداشته باشند.

بازسازی آزادی، چالش جدید پرسپولیس و نساجی

دبیرکل کنفدراسیون فوتبال آسیا تأکید کرد که در فصل جدید رقابت‌های آسیایی از فناوری کمک‌داور ویدئویی باید در همه مراحل استفاده شود. با توجه به نبود سیستم کمک‌داور ویدئویی در فوتبال ایران، میزبانی تیم‌های پرسپولیس، سپاهان و نساجی از رقیبانشان تحت‌شعاع قرار گرفته است.

مسئولان فدراسیون فوتبال در تلاش هستند تا بتوانند مقدمات حضور اجاره‌ای کمک‌داور ویدئویی در ورزشگاه‌های آزادی و نقش‌جهان را فراهم کنند تا موانع برگزاری دیدار‌های خانگی نمایندگان ایران در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا برطرف شود، اما پیگیری‌های بیشتر نشان می‌دهد که ورزشگاه آزادی با توجه به عملیات عمرانی در جریان، زیرساخت لازم برای استقرار VAR را ندارد و این مسئله بدان معناست که باید تیم‌های پرسپولیس و نساجی در ورزشگاهی به‌جز آزادی تهران که به‌عنوان محل دیدار‌های خانگی‌شان به کنفدراسیون فوتبال آسیا معرفی کرده‌اند، دیدار‌های خانگی خود را برگزار کنند.

مورد عجیب در برنامه اعلامی ای‌اف‌سی

کنفدراسیون فوتبال آسیا برنامه فصل جدید رقابت‌ها را اعلام کرده است. نکته جالب‌توجه در این‌باره مربوط به مسابقات تیم‌های ایرانی است که برخلاف دیگردیدارها، مکان و زمان آن به‌صورت دقیق مشخص نشده است و جای خالی مقابل محل ورزشگاه، نشان می‌دهد که کنفدراسیون فوتبال آسیا هم تاکنون موافقتش را با برگزاری دیدار‌های نمایندگان ایران در ورزشگاه‌های خانگی‌شان اعلام نکرده است.

به نظر می‌رسد که با وجود رایزنی مسئولان فدراسیون فوتبال، تاکنون مجوز میزبانی تیم‌های ایرانی صادر نشده است و گفته می‌شود که احتمال میزبانی تیم سپاهان در کشور قطر و میزبانی تیم‌های پرسپولیس و نساجی در کشور امارات وجود دارد. البته مدیران باشگاه‌ها امیدوارند برای تحمیل هزینه کمتر، امکان میزبانی تیم‌هایشان در ایران فراهم شود، اما با توجه به اینکه کنفدراسیون فوتبال آسیا هم میزبانی تیم‌های ایرانی را تاکنون به رسمیت نشناخته است، به نظر می‌رسد که رؤیای میزبانی از فوق‌ستاره‌هایی مانند رونالدو، نیمار و بنزما با مشکلاتی همراه شود.

وعده‌های جذاب عملی می‌شود؟

فدراسیون فوتبال کشورمان در بیانیه‌ای اعلام کرد که به‌دنبال تجهیز ورزشگاه‌ها به سیستم کمک‌داور ویدئویی است. در بیانیه فدراسیون اعلام شد: کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد تجهیزات مربوط به کمک‌داور ویدئویی توسط کنفدراسیون برای مسابقات باشگاهی فصل جاری در ورزشگاه‌های ایران نصب خواهد شد. در این راستا فدراسیون فوتبال بلافاصله اقدامات لازم برای هماهنگی‌های لجستیکی مورد نیاز از قبیل بازدید کارشناسان کنفدراسیون از زیرساخت‌ها و همچنین هماهنگی‌های گمرکی لازم برای ترخیص تجهیزات مربوطه با همکاری وزارت ورزش‌وجوانان را آغاز کرده است.

همچنین ورزشگاه آزادی در زمان مسابقات لیگ قهرمانان آسیا با ظرفیت بیش از ۵۰ درصد آمادگی میزبانی از تماشاگران را خواهد داشت. وعده‌های فدراسیون‌نشینان در صورت تحقق می‌تواند نگرانی‌ها را برطرف کند، اما باید دید تا اواخر شهریور و آغاز مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا آیا این موارد عملی خواهد شد یا باید بازهم شاهد میزانی باشگاه‌های کشورمان در ورزشگاه‌های کشور‌های همسایه باشیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->