چرا روز «کوروش» در تقویم ثبت نشده است؟ «جزر و مد» قربانی بی‌نظمی پلتفرم شد | منتظر ادامه سریال نباشید! واکنش تند حجت‌الاسلام قمی به جلد هم‌میهن: «رذالت خبری» به‌جای «رسالت خبری» اظهارات وکیل پژمان جمشیدی در خصوص سفر موکلش به ترکیه و گزارش روزنامه هم‌میهن (۶ آبان ۱۴۰۴) محمود پاک‌نیت: تداوم فعالیت گروه‌های مسجدی ضامن آینده هنر ایران است پژمان جمشیدی به ترکیه رفت + علت (۶ آبان ۱۴۰۴) خوراکیان: رسالت هنر متعهد، انعکاس حقیقت معارف اهل‌بیت(ع) است رسالت حوزه هنری، پرورش هنرمندان اخلاق‌مدار و انقلابی است تلاش وزارت ارشاد برای تقویت ارتباطات فرهنگی در شرایط تحریم رادیو تئاتر پس از چند دوره غیبت به جشنواره تئاتر فجر بازمی‌گردد «تنهاتر از من» در مسیر جهانی | حضور فیلم فریبا نادری در سه جشنواره بین‌المللی از پلی‌استیشن به پلتفرم | کراش باندیکوت به نتفلیکس می‌آید شبکه نمایش با فیلم‌های ضداستکباری به استقبال ۱۳ آبان می‌رود دواین جانسون به دنیای زوتوپیا پیوست مناسبت‌ها و تقویم فرهنگی‌هنری امروز (چهارشنبه، ۷ آبان ۱۴۰۴) حمید لولایی با «قلب تصادفی» در راه سینما یک جایزه و یک نامزدی بین المللی برای «شال سیاه» نگاهی به قسمت سوم سریال «بامداد خمار»
سرخط خبرها

ابلاغ نسخهٔ الکترونیک «دستور خطّ فارسی» به کانون‌های تبلیغاتی | «ویراست جدید» باید ملاک عمل باشد

  • کد خبر: ۱۸۱۲۵۷
  • ۰۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۶
ابلاغ نسخهٔ الکترونیک «دستور خطّ فارسی» به کانون‌های تبلیغاتی | «ویراست جدید» باید ملاک عمل باشد
مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی اعلام کرد که نسخهٔ الکترونیک ویراست جدید «دستور خطّ فارسی» برای استفاده در انواع آگهی‌ها به کانون‌های آگهی و تبلیغاتی سراسر کشور ابلاغ شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، عباس محمدیان، با تأکید بر این‏که خط چهرهٔ مکتوب زبان است و به‌موجب اصل پانزدهم قانون اساسی باید پیرو اصول و ضوابطی باشد تا همگان با رعایت آن‏‌ها هویت خط را تثبیت کنند و محفوظ دارند، گفت: «این دستور خط را فرهنگستان زبان و ادب فارسی با هدف درست‌نویسی‌ و حفظ و پاسداشت زبان و خط فارسی در نوشته‌ها، آگهی‌ها و آثار مکتوب منتشر کرده و نسخهٔ ابلاغی آن ویراست جدید مصوب جلسهٔ دویست‌و‌یازدهم فرهنگستان است.»

محمدیان هم‏چنین تصریح کرد: «دفتر تبلیغات و اطلاع‌‏رسانی، در راستای پاسداشت و حفظ زبان و خط فارسی و صیانت از آن و به‌منظور اجرای دقیق قانون در نوشتار رسمی تمامی آگهی‏‌های تبلیغاتی چاپی و محیطی، سَردرِ اصناف و بسته‏‌بندی کالاها، در همکاری مشترک با فرهنگستان زبان و ادب فارسی، نسخهٔ الکترونیک جدید دستور خطّ فارسی را به تمامی کانون‌های آگهی و تبلیغاتی سراسر کشور ابلاغ کرده و نظارت لازم برای رعایت این دستور خط را نیز در اکران و انتشار طرح‌های تبلیغاتی انجام خواهد داد.»

گفتنی است که در تدوین دستور خطّ فارسی مواردی هم‏چون حفظ چهره‌ و استقلال خط، تطابق مکتوب و ملفوظ، فراگیر بودن قاعده، سهولت نوشتن و خواندن و فاصله‌گذاری‌‏ها مورد توجه فرهنگستان زبان و ادب فارسی بوده است.

منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->