عادل تبریزی: آرزو دارم در مشهد فیلم بسازم | «اجل معلق» نقطه عطف کارنامه کاری من است فاطمه شکری، بازیگر تلویزیون، در بیمارستان بستری شد همدردی «برد پیت» بازیگر مطرح هالیوود، با مردم ایران جایزه بهترین بازیگر زن و مرد جشنواره والنسیا به سریال «در انتهای شب» رسید آغاز اکران آنلاین ۱۳ فیلم و فیلم‌تئاتر کانون پرورش فکری در فیلم نت صفحه نخست روزنامه‌های کشور - یکشنبه ۸ تیر ۱۴۰۴ نگاهی به سریال‌های جدید تلویزیون ویژه محرم ۱۴۰۴ نماهنگ «رفیق شهیدم» منتشر شد+ فیلم پویش «ایستاده برای ایران» آغاز شد نشست انتقال تجربه با حضور عادل تبریزی در سینما هویزه مشهد برگزار شد + فیلم نگاهی به فصل سوم سریال «بازی مرکب» | گام‌هایی ناپایدار نمایشگاه خوشنویسی «گلاب اشک» در مشهد گشایش یافت + فیلم همه‌چیز درباره فیلم سینمایی پیرپسر + خلاصه داستان، بازیگران و تیزر مروری بر وضعیت اجرا‌های تئاتر مشهد در یک‌ماه‌ونیم گذشته (۷ تیر ۱۴۰۴) اضافه‌شدن جایزه ویژه «سحر امامی» به جشنواره رسانه‌ای «صبح»
سرخط خبرها

ابلاغ نسخهٔ الکترونیک «دستور خطّ فارسی» به کانون‌های تبلیغاتی | «ویراست جدید» باید ملاک عمل باشد

  • کد خبر: ۱۸۱۲۵۷
  • ۰۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۶
ابلاغ نسخهٔ الکترونیک «دستور خطّ فارسی» به کانون‌های تبلیغاتی | «ویراست جدید» باید ملاک عمل باشد
مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی اعلام کرد که نسخهٔ الکترونیک ویراست جدید «دستور خطّ فارسی» برای استفاده در انواع آگهی‌ها به کانون‌های آگهی و تبلیغاتی سراسر کشور ابلاغ شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، عباس محمدیان، با تأکید بر این‏که خط چهرهٔ مکتوب زبان است و به‌موجب اصل پانزدهم قانون اساسی باید پیرو اصول و ضوابطی باشد تا همگان با رعایت آن‏‌ها هویت خط را تثبیت کنند و محفوظ دارند، گفت: «این دستور خط را فرهنگستان زبان و ادب فارسی با هدف درست‌نویسی‌ و حفظ و پاسداشت زبان و خط فارسی در نوشته‌ها، آگهی‌ها و آثار مکتوب منتشر کرده و نسخهٔ ابلاغی آن ویراست جدید مصوب جلسهٔ دویست‌و‌یازدهم فرهنگستان است.»

محمدیان هم‏چنین تصریح کرد: «دفتر تبلیغات و اطلاع‌‏رسانی، در راستای پاسداشت و حفظ زبان و خط فارسی و صیانت از آن و به‌منظور اجرای دقیق قانون در نوشتار رسمی تمامی آگهی‏‌های تبلیغاتی چاپی و محیطی، سَردرِ اصناف و بسته‏‌بندی کالاها، در همکاری مشترک با فرهنگستان زبان و ادب فارسی، نسخهٔ الکترونیک جدید دستور خطّ فارسی را به تمامی کانون‌های آگهی و تبلیغاتی سراسر کشور ابلاغ کرده و نظارت لازم برای رعایت این دستور خط را نیز در اکران و انتشار طرح‌های تبلیغاتی انجام خواهد داد.»

گفتنی است که در تدوین دستور خطّ فارسی مواردی هم‏چون حفظ چهره‌ و استقلال خط، تطابق مکتوب و ملفوظ، فراگیر بودن قاعده، سهولت نوشتن و خواندن و فاصله‌گذاری‌‏ها مورد توجه فرهنگستان زبان و ادب فارسی بوده است.

منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->