امنیت غذایی از ارکان امنیت ملی است همه آنچه باید درباره حساسیت فصلی بدانید جلوگیری از ۳ هزار سقط عمد جنین سالم در کشور حریق منزل مسکونی در بلوار میرزا کوچک خان + تصویر حادثه(۱۳ اردیبهشت) شاهرخ‌خان دستگیر شد (۱۳ اردیبهشت) بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان رضوی (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزئیات لحظه پیدا شدن «یسنا دیدار» از زبان کایت سوار نیشابوری+فیلم برخورد مرگبار کامیون با پژو پارس در نزدیکی مشهد با ۲ کشته و زخمی (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو | توضیحات مدیر‌عامل هلال احمر گلستان درباره پیداشدن یسنا، دختر گم‌شده ترکمن یک سوم شهرستان‌های خراسان رضوی فاقد مرکز پزشکی قانونی هستند مشهد، میزبان سومین همایش ملی مدیران خیریه دارالاکرام| بورسیه تحصیلی برای ۸ هزار دانش‌آموز نیازمند روایت مادر «یسنا دیدار»، از روز ناپدیدشدن دختر ۴ ساله‌اش + فیلم آخرین اخبار از عملیات جست‌وجوی «یسنا»، دختر گم‌شده ترکمن + ویدئو (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) آشنایی با خواص سبزی‌های فصل بهار| نوبرانه‌های بهاری ضامن سلامتی این سبزی، کلیه‌ها را تصفیه و استخوان و دندان‌ها را تقویت می‌کند
سرخط خبرها

شکنجه دختر برای دزدی و مهیا کردن بساط افیونی پدر

  • کد خبر: ۱۸۲۱۲۶
  • ۱۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۶
شکنجه دختر برای دزدی و مهیا کردن بساط افیونی پدر
دستگیری مرد سنگدل که با ضرب وشتم اعضای خانواده اش، دختر نوجوانش را مجبور می‌کرد دزدی کند.

پرده اول: فرار از سرزمین مادری

دخترک حسابی ترسیده بود و این را می‌شد به راحتی از چهره اش فهمید. لاغراندام بود و انگار از سوءتغذیه رنج می‌برد. مأموران کلانتری بانوان مشهد گوشی سرقتی یکی از شهروندان را از داخل کیف دستی اش کشف کرده بودند و حالا باید پرونده دخترکی که هنوز چهارده سال را پر نکرده است، در اختیار مرجع قضایی قرار می‌گرفت.

تحقیقات این پرونده، اما با کشف حقیقتی هولناک از زندگی دخترک، مسیر رسیدگی پلیسی را به سمت دیگری سوق داد. مأموران واحد مددکاری پلیس در جلسه‌ای کوتاه که با این سارق نوجوان داشتند، به حقیقتی پی بردند که نشان می‌داد دخترک بخت برگشته هدف آزارواذیت‌های وحشتناک پدر قرار دارد. او برای اینکه بساط افیونی پدر را گرم نگه دارد، با تهدید و آزارواذیت او دست به سرقت زده است. این سرنخی است که از اطلاعات هولناک دیگری در زندگی این دخترک خارجی پرده برداشت.‌

می‌گوید شش سال پیش بوده است که به دلیل ناامن شدن کشورشان مجبور به ترک سرزمین مادری خود شده اند. او همراه با دو برادر و پدر و مادرش، خود را از طریق مرز‌های زمینی به ایران می‌رساند و در منطقه پنجتن مشهد فصل جدیدی از زندگی خود را آغاز می‌کنند. بیکاری و مصرف زیاد موادمخدر پدر، دخترک و مادرش را وادار می‌کند که برای گذران زندگی و همچنین گرم نگه داشتن بساط افیونی پدر در یک کارگاه تولید اسباب بازی شبانه روز کار کنند.

کم کاری او و مادر مواجه بود با کتک کاری سنگین پدر. کار به جایی می‌رسد که مادر در یک حادثه ناگوار هدف ضرب وشتم پدر سنگدل قرار می‌گیرد و ضربات سنگین واردشده به بدن این زن بیست وهفت ساله موجب می‌شود که طحالش آسیبی جدی ببیند. موضوعی که کار زن جوان و مظلوم را به بیمارستان می‌کشاند و از همان روز تا امروز او را زمین گیر می‌کند.
پدر، اما نه تنها فکری برای زندگی برنمی دارد، بلکه افزایش مصرف موادمخدر صنعتی او را روزبه روز سنگدل‌تر می‌کند. موضوعی هولناک که دخترک از آن با وحشت یاد می‌کند.

پرده دوم: قاشق داغ روی دست چپ و راست

مرد خارجی که دز مصرف افیونی اش زیاد شده است و توهمات ناشی از مصرف شیشه مدام به سراغش می‌آید، گاهی با دلیل و گاهی هم بی دلیل به جان فرزندان معصومش می‌افتد. این‌ها مواردی است که در صحبت‌های دخترک درباره پدر سنگدلش مطرح می‌شود.
مرد سنگدل با قاشق داغ مدام دست و پای فرزندانش به ویژه دخترک نوجوان را که از دو فرزند دیگرش بزرگ‌تر است، می‌سوزاند تا برایش کم نگذارد و موادش سر موقع برسد تا مبادا لحظه‌ای خماری به سراغش بیاید.

به گفته دخترک، او از ده سالگی به اجبار پدرش کار می‌کرده است و خرجی خانه را تأمین می‌کند. او دو برادر شش و سیزده ساله هم در خانه دارد که آن‌ها هم در معرض خطر شکنجه‌های پدرش هستند. آنچه از شواهد امر پیداست، مرد جوان برای اجبار دخترک نوجوانش برای کار، با قاشق داغ بازو و ساعد دستان او را سوزانده است. آثاری که به راحتی مشهود است و کارشناسان سازمان پزشکی قانونی هم آن را تأیید کرده اند.
آنچه دخترک در اظهاراتش درباره شکنجه‌های پدر خود به کارشناسان مددکاری پلیس می‌گوید، این است که پدر سنگدل برای اجبار دختر چهارده ساله اش به ارتکاب سرقت، با قاشق داغ دست هایش را سوزانده است تا مبادا در روند مجرمانه سرقت لو برود و به دام بیفتد.

پرده آخر: دستگیری پدر در خانه ۵۰ متری

پس از دستگیری دخترک و اطلاع از ماجرای او، بلافاصله مأموران دایره تجسس کلانتری شیرازی مشهد با هماهنگی و دستور بازپرس شعبه۳۰۲ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد برای دستگیری پدر این دخترک اقدام کردند و او را در یکی از محلات منطقه پنجتن در خانه‌ای مسکونی به مساحت پنجاه مترمربع دستگیر کردند.

پرونده مرد جوان تبعه خارجی که اعتیاد شدید به موادمخدر صنعتی از نوع شیشه دارد، برای بررسی‌های نهایی در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت. فرمانده انتظامی مشهد در تشریح دیگر ابعاد این پرونده می‌گوید: رسیدگی به این پرونده سرقت درحالی از سوی پلیس آغاز شد که چند فقره کش روزنی گوشی تلفن همراه در مراکز خرید هسته مرکزی شهر به فوریت‌های ۱۱۰ اعلام و باتوجه به موقعیت جغرافیایی وقوع جرم، مأموران دایره تجسس کلانتری شیرازی وارد عمل شدند.

سرهنگ احمد نگهبان می‌افزاید: مأموران پلیس با استخراج تصاویر دوربین‌های مداربسته محدوده‌های سرقت، به سرنخی دست یافتند که نشان می‌داد سارق، دختری نوجوان است. تحقیقات این پرونده ادامه داشت تا اینکه مأموران قانون با همکاری ضابطان قضایی در کلانتری بانوان، متهم را دستگیر و در بازرسی از وی یک دستگاه گوشی تلفن همراه را که به تازگی سرقت شده بود، کشف کردند.

این مقام ارشد پلیس مشهد بیان می‌کند: دختر نوجوان در جلسه بازجویی پلیس می‌گوید به زور و تهدید پدرش که اعتیاد شدید به شیشه دارد، دست به این کار مجرمانه زده است، چراکه اگر سرقت نکند، او (پدر) آزارواذیتش می‌کند. متأسفانه دستان دختر چهارده ساله نیز با شیء داغ که خودش ادعا می‌کند قاشق بوده، سوخته و آثار آن نیز مشهود است. پرونده قضایی با موضوع کودک آزاری تشکیل و با هماهنگی مقام قضایی، دختر نوجوان به پزشکی قانونی معرفی شد که بررسی کادر پزشکی، آثار متعدد سوختگی در دو دست او را تأیید می‌کند.

سرهنگ نگهبان ادامه می‌دهد: بنا بر تحقیقات میدانی، همسایگان نیز ادعای این دختر مبنی بر اعتیاد و آزارواذیت‌های پدرش را تأیید کرده اند. بنابراین، با دستور قضایی، مرد سی ساله (پدر سنگدل) با صدور حکمی روانه زندان شد. دختر نوجوان حدود یک ماه بود که به اجبار پدرش سرقت را شروع کرد‌بود. محل زندگی او نیز خانه‌ای پنجاه متری است که کمترین امکانات زندگی در آن وجود دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->