۲۷ فلسطینی در حمله به منازل فلسطینیان نوار غزه به شهادت رسیدند رسانه عبری: ویدئوی حماس زنده بودن ۲ اسیر در غزه را ثابت کرد حمله ترکیبی حزب‌الله به مقر فرماندهی نظامی صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی وزیر کشور: عملیات وعده صادق ایران را در اوج اقتدار قرار داد + فیلم پیام جدید گردان‌های قسام درباره کشته شدن ده‌ها اسیر صهیونیست کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد ایتالیا سفیر روسیه را احضار کرد برهم خوردن سخنرانی سفیر آلمان در پاکستان تصاویر ارتش یمن از لحظه شکار شدن جنگنده آمریکایی + فیلم پلیس آمریکا حدود ۱۰۰ نفر را روز شنبه در دانشگاه نورث ایسترن بازداشت کرد افشای جزئیات توافق شکست‌خورده میان روسیه و اوکراین احتمال اعزام نیرو‌های انگلیسی به غزه بایدن: تا زمان آزادی گروگان‌ها آرام نمی‌گیرم فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی شهادت و زخمی‌شدن شمار دیگری از ساکنان غزه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیت‌الله علم‌الهدی: رفع مشکلات زیرساخت‌های مشهد نیازمند نگاه ملی و حمایت دولت است| ضرورت تسهیل مسیر‌های حمل‌ونقل جاده‌ای برای سفر زائران تجمع دانشجویان و اساتید مشهد در محکومیت برخورد با دانشجویان و اساتید آمریکایی حامی فلسطین+ فیلم مشوق‌های سربازان ماهر اجرایی شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) اژه‌ای: امروز یکی از مسائل مهم کشور و مردم، مقوله عفاف و حجاب است
سرخط خبرها

اتصال ایران به مدیترانه با خط آهن شلمچه-بصره + فیلم

  • کد خبر: ۱۸۲۱۲۷
  • ۱۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۴
اتصال ایران به مدیترانه با خط آهن شلمچه-بصره + فیلم
معاون اول رئیس جمهور برای آغاز رسمی احداث خط آهن شلمچه بصره به نقطه صفر مرزی ایران و عراق رفت.

به گزارش شهرآرانیوز، محمد مخبر برای بازدید از پایانه‌های مرزی و شرکت در مراسم آغاز عملیات اجرایی راه‌آهن شلمچه - بصره که با حضور محمد شیاع السودانی نخست‌وزیر عراق برگزار می‌شود، راهی استان خوزستان شد.

وی پیش از این سفر یک‌روزه، پروژه راه‌آهن شلمچه ـ بصره را طرحی راهبردی برای ایران و عراق و تحول در منطقه غرب آسیا خواند که علاوه بر اتصال راه‌آهن دو کشور، می‌تواند تکمیل کننده مسیر‌های بین المللی حمل و نقل باشد.

معاون اول رئیس جمهور گفت: همه کشور‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای به دو کریدور شمال ـ جنوب و شرق ـ غرب نیاز دارند وجز راهبرد‌های جدی ما است. این پروژه یکی از مواردی است که از پیش از انقلاب، مدنظر ایران و عراق بوده است که متاسفانه تکمیل نشده است.

وی افزود: با این ۳۲ کیلومتری که از شلمچه به بصره می‌رود ایران به مدیترانه وصل می‌شود ضمن اینکه برای همه کشور‌های غرب آسیایی موقعیت مهمی بشمار می‌رود. خوشبختانه پیش برد این طرح توسط دولت عراق مصوب شده و نخست وزیر عراق هم مصمم به تکمیل آن است، اگر این طرح به تکمیل برسد تحول بسیار مهمی در منطقه است.

مخبر تصریح کرد: در راستای سیاست تقویت روابط با همسایگان و پس از دو سال پیگیری مداوم این مسیر مهم با همراهی دو کشور حداکثر تا دو سال آینده به سرانجام می‌رسد که امیدواریم برای هر دو کشور ایران و عراق و همچنین کشور‌های منطقه منشاء خیر و برکت باشد.

معاون اول رئیس‌جمهور، اتصال خطوط ریلی ایران به عراق و امتداد آن تا دریای مدیترانه پس از چند دهه را اتفاقی مبارک دانست و تصریح کرد: با تکمیل راه‌آهن شلمچه به بصره، علاوه بر جهش فوق العاده در تبادلات تجاری و بازرگانی دو کشور، سایر کشور‌هایی که در شرق جهان قرار دارند، می‌توانند از خطوط ریلی ایران به نیمه غربی و کشور‌های حوزه مدیترانه دسترسی پیدا کنند؛ همچنین امیدواریم این خط پس از راه‌اندازی در تسهیل مسافرت بین ایران و عراق خصوصاً در شهر‌های زیارتی نجف و کربلا نقش ویژه‌ای داشته باشد.

عملیات اجرایی ۳۲ کیلومتر راه آهن شلمچه تا بصره، امروز (شنبه) در مراسمی با حضور معاون اول رئیس‌جمهور ایران و نخست‌وزیر عراق در نقطه صفر مرزی آغاز می‌شود.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->