حرف اوسمار در پرسپولیس خریدار ندارد بیرانوند همچنان احتیاط می کند طالقانی: کشتی خراسان باید اصلاح و ترمیم شود نتیجه و ویدئوی خلاصه بازی آرسنال و بورنموث در لیگ انگلیس | توپچی‌ها منتظر لغزش سیتی جریمه سنگین کمیته انضباطی برای هوادار خاطی سپاهان پخش زنده بازی رئال مادرید و کادیز در لالیگا (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین دستور وزیر ورزش به فدراسیون فوتبال برای بررسی توهین به بانوان در ورزشگاه‌ها مالک باشگاه نساجی برای شکست پرسپولیس پاداش ویژه تعیین کرد نساجی، حریف مورد علاقه پرسپولیس! سردار را نه رم می‌خواهد نه لورکوزن | مقصد بعدی آزمون کجاست؟ تاریخ و ساعت بازی لیورپول و تاتنهام در لیگ برتر انگلیس | کلوپ به دنبال اعاده حیثیت بازی قلعه‌نویی با اسم قطبی| سرگیجه در تیم ملی حمایت عجیب صادقی از نکونام+ ویدیو| ۵ سال بماند قهرمان آسیا می‌شویم! آغازبه‌کار استقلال ب!| برنامه‌های جدید خلیج فارس برای آبی‌ها بیانیه باشگاه پرسپولیس درباره توهین به بانوان در بازی مقابل سپاهان آتیلا حجازی: به خاطر استقلال به ایران برگشتم زردکانلو: رئیس هیئت فوتبال هیچ دستاوری جز نابودی در فوتبال خراسان نداشته است | وای به حال فوتبال ایران با چنین مدیرانی!
سرخط خبرها

نبرد پولادمردان برای قهرمانی جهان

  • کد خبر: ۱۸۲۷۳۹
  • ۱۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۸
نبرد پولادمردان برای قهرمانی جهان
برنامه وزنه برداران ایران در مسابقات جهانی عربستان مشخص شد.

شهرآرانیوز، شمارش معکوس برای آغاز مسابقات وزنه برداری قهرمانی جهان به میزبانی عربستان آغاز شده است و ملی پوشان کشورمان پس از پشت سرگذاشتن تمرینات پرفشار، آماده رقابت برای رسیدن به المپیک هستند. چهار روز دیگر مسابقات وزنه برداری قهرمانی ۲۰۲۳ جهان به میزبانی ریاض عربستان آغاز می‌شود؛ مسابقاتی که یکی از گزینشی‌های اصلی المپیک محسوب می‌شود. تیم مردان ایران با ترکیب کامل در این دوره از پیکار‌ها شرکت خواهد کرد. حسین سلطانی، میرمصطفی جوادی، امیر حقوقی، سیدرسول معتمدی، مهدی کرمی، پیمان جان، علی داوودی و آیت شریفی نمایندگان آقایان ایران در این دوره از رقابت‌ها هستند که روی تخته می‌روند.

شانس سکوی جهانی برای سلطانی

رقابت وزنه برداران مرد ایران از بیستم شهریور و با رقابت‌های دسته ۸۱ کیلوگرم آغاز می‌شود. در این دسته ۹ وزنه بردار حضور دارند و حسین سلطانی نماینده ایران در این دسته از رقابت هاست. این وزنه بردار با ۳۵۸ کیلوگرم رکورد ورودی، در جایگاه دوم قرار دارد. دسته ۸۱ کیلوگرم غیرالمپیکی است و سلطانی، نماینده وزنه برداری ایران، شانس رسیدن به سکوی جهانی را در این دسته دارد.

جایگزین رستمی در جهان

در دسته ۸۹ کیلوگرم میرمصطفی جوادی نماینده ایران است که رکورد ورودی ۳۸۷ کیلوگرم برای او ثبت شده است. در این دسته یازده وزنه بردار حضور دارند و با توجه به المپیکی بودن این دسته اهمیت زیادی برای مدعیان دارد. جوادی در این دسته با رقیبان ایتالیایی و چینی باید رقابت کند. کیانوش رستمی، وزنه بردار نام آشنای ایران، به دلیل غیبت در مسابقه رکوردگیری، در این دوره از رقابت‌ها از سوی کادر فنی کنار گذاشته شد. او دو مدال المپیک را در کارنامه دارد، اما با اهمال کاری حضور در المپیک ۲۰۲۴ پاریس را از دست داد. مسابقات دسته ۸۹ کیلوگرم ساعت ۱۹:۳۰ بیستم شهریور برگزار می‌شود.

۲ نماینده ایران در دسته غیرالمپیکی

در دسته ۹۶ کیلوگرم ایران در مسابقات جهانی دو نماینده دارد. امیر حقوقی و محمد زارعی در این مسابقات روی تخته می‌روند و با ۹ وزنه بردار دیگر رقابت می‌کنند. حقوقی با رکورد ورودی ۳۹۲ کیلوگرم در صدر گروه قرار دارد. محمد زارعی هم رکورد ورودی ۳۷۳ کیلوگرم را ثبت کرده است. رقابت نمایندگان ایران در این دسته ساعت ۱۷ روز ۲۲ شهریور برگزار خواهد شد. این دسته غیرالمپیکی است.

بازگشت معتمدی پس از مصدومیت سخت

در دسته المپیکی ۱۰۲ کیلوگرم رضا دهدار و سیدرسول معتمدی دو نماینده ایران در این مسابقات هستند. دهدار رکورد ورودی ۴۰۶ کیلوگرم را ثبت کرده است تا بالاتر از فارس الباخ، قهرمان المپیکی قطری ها، قرار بگیرد. معتمدی دیگرنماینده ایران در دسته ۱۰۲ کیلوگرم است که در گروه D مسابقات قرار گرفته است. در این گروه هجده وزنه بردار حضور دارند و رکورد ورودی معتمدی هم ۳۳۰ کیلوگرم است. او پس از یک دوره مصدومیت طولانی قرار است در مسابقات جهانی روی تخته برود. معتمدی در گروه D مسابقات ساعت ۹:۳۰ روز بیست‌ودوم شهریور به روی تخته رقابت می‌رود. همچنین رقابت رضا دهدار در گروه A ساعت ۱۹:۳۰ روز ۲۳ شهریور برگزار خواهد شد.

جدال وزنه برداران ایران با غول‌های ازبکی

دسته ۱۰۹ کیلوگرم وزن المپیکی به حساب نمی‌آید، اما دو نماینده ایران، مهدی کرمی و پیمان جان، جدالی دیدنی با غول‌های وزنه برداری ازبکستان دارند. در این دسته دو نماینده ازبک حضور دارند که رکورد ورودی شان ۴۱۰ کیلوگرم اعلام شده است. رکورد ورودی مهدی کرمی ۴۰۷ کیلوگرم و پیمان جان ۴۰۱ کیلوگرم است. مهدی کرمی و پیمان جان از ساعت ۱۹:۳۰ بیست وپنجم شهریور به مصاف حریفان می‌روند.

جنگ تمام عیار در دسته فوق سنگین

آخرین دسته المپیکی، رقابت دسته فوق سنگین است که با حضور علی داوودی، آیت شریفی و لاشا تالاخادزه با جذابیت زیادی پیگیری می‌شود. البته لالایان و سیمون مارتروسیان ارمنستانی، گورمیناسیان بحرینی و ادوارد زیازولین هم دیگر نمایندگان دسته فوق سنگین هستند.

در این دسته تالاخادزه با ثبت رکورد ۴۶۵ کیلوگرم قدرت بلامنازع جهان است. علی داوودی، نماینده ایران، رکورد ۴۵۵ و آیت شریفی هم رکورد ۴۴۵ کیلوگرم را ثبت کردند و جدال سختی با غول‌های وزنه برداری دنیا خواهند داشت. علی داوودی و آیت شریفی از ساعت ۱۷ بیست وششم شهریور باید با مدعیان دسته فوق سنگین رقابت کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->