سرخط خبرها

کایسدو نسخه به‌روزشده لوکادیا؟

  • کد خبر: ۱۸۳۶۰۲
  • ۲۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۲
  • ۱
کایسدو نسخه به‌روزشده لوکادیا؟
مهاجم اکوادوری برای حل مشکل هجومی قرمزپوشان، راهی تهران می‌شود.

شهرآرانیوز، پس از کش‌وقوس‌های فراوان، پرسپولیس با یک مهاجم خارجی به توافق رسید و فیلیپه کایسدو، مهاجم کهنه‌کار و شناخته‌شده اکوادوری که سابقه بازی در لیگ‌های معتبری، چون ایتالیا، انگلیس و اسپانیا را دارد، قرار است به‌زودی لباس سرخ‌پوشان تهرانی را بر تن کند تا در سی‌وپنج‌سالگی سومین تجربه آسیایی خود را در پرسپولیس پشت‌سر بگذارد. این بازیکن باید آمادگی‌اش را در اولین چالش مقابل تیم النصر عربستان محک بزند؛ تیمی که فوق‌ستاره‌های سرشناسی در آن حضور دارند و پرسپولیسی‌ها امیدوارند با جذب مهاجم نام‌آشنای فوتبال جهان بتوانند حریف عربستانی خود را غافل‌گیر کنند.

پیوستن به منچسترسیتی در اوج جوانی

پرسپولیس، سیزدهمین تیم این مهاجم تنومند خواهد بود. او کارش را در اکوادور آغاز کرد و در سال ۲۰۰۶ و قبل از رسیدن به هجده‌سالگی به بازل سوئیس پیوست. عملکرد خوب در این تیم سوئیسی باعث شد تا به عضویت منچسترسیتی دربیاید. با وجود رضایت نسبی هواداران سیتی از مهاجم اکوادوری خود، او بیش از یک‌سال در انگلیس دوام نیاورد.

شدت‌گرفتن هزینه‌های باشگاه و استخدام مهاجم‌هایی مانند کارلوس توز و امانوئل آدبایور باعث شد فیلیپه به تیم‌های دیگر قرض داده شود. اسپورتینگ لیسبون، مالاگا و لوانته اسپانیا سه تیمی بودند که کایسدو برای آن‌ها به‌صورت قرضی به میدان رفت. او در اسپانیا به‌ویژه در لباس تیم لوانته خوش درخشید و با گل‌هایش موفق شد این تیم را در لالیگا نگه دارد.

از حضور در آسیا تا مهاجرت به ایتالیا

با وجود علاقه لوانته به دائمی‌کردن قرارداد کایسدو، این بازیکن تصمیم گرفت با دریافت دستمزدی بیشتر راهی لوکوموتیو مسکو شود. نمایش فیلیپه در روسیه قابل قبول بود و او پس از حدود دو سال تصمیم گرفت به عضویت الجزیره امارات دربیاید. دوران حضور در حاشیه خلیج‌فارس بسیار کوتاه بود. کایسدو فقط ۹‌بار در لیگ برای این تیم به میدان رفت و چهار گل هم به‌ثمر رساند، اما قرارداد فیلیپه با این تیم اماراتی فسخ شد. بازگشت به اسپانیا بازهم برای کایسدو خوش‌یمن بود.

او سه سال برای اسپانیول بازی کرد و عملکرد نسبتا خوبی داشت. ۱۰۳ بازی، ۲۴ گل و ۴ پاس گل برای این مهاجم اکوادوری به‌ثبت رسید. تنها نکته تاریک در این سه فصل این بود که او هشت‌بار گرفتار مصدومیت‌های مختلف شد. بااین‌حال، در سال ۲۰۱۷ شاهد حضور او در فوتبال ایتالیا بودیم.

کایسدو، تعویض طلایی لاتزیو

کایسدو زیرنظر سیمونه اینزاگی به تعویض طلایی لاتزیو تبدیل شد. او در دوران بازیگری‌اش بیشترین حضور را در ترکیب بیانکوچلستی داشت و در ۱۳۹ مسابقه برای این تیم، ۳۳ گل زد و ۱۵ پاس گل داد. فیلیپه با لباس لاتزیو فرصت حضور در لیگ قهرمانان اروپا را هم پیدا کرد. فتح دو سوپرکاپ ایتالیا و یک جام‌حذفی، روز‌های درخشان این مهاجم ۱۸۳ سانتی‌متری را در پایتخت ایتالیا تکمیل کرد.

در فصل ۲۰۲۲-۲۰۲۱ شاهد انتقال او به تیم جنوا بودیم؛ یک جا‌به‌جایی شکست‌خورده که با مصدومیت‌های پی‌درپی این مهاجم خیلی زود به پایان رسید. در ادامه، او راهی اینترمیلان شد تا نقش یک مهاجم تعویضی را در بازی‌های گره‌خورده ایفا کند، اما بازهم مصدومیت دست از سر این بازیکن برنداشت تا مجموع دقایق حضورش در زمین برای اینتر از ۲۱ دقیقه بیشتر نشود.

بیم‌وامید سرخ‌ها برای مهاجم پابه‌سن‌گذاشته

پس از هشت سال شاهد بازگشت کایسدو به فوتبال آسیا بودیم و این‌بار او به عضویت تیم اب‌ها از عربستان درآمد و در ۲۴ بازی ۳ گل هم به‌ثمر رساند. پس از این‌همه تیم، حالا نوبت به پرسپولیس رسیده است؛ سومین مقصد آسیایی کایسدو، بازیکنی که دیگر جوان نیست و به‌تازگی سی‌وپنج‌ساله شده است. بازیکنی که ۱۳۸ بازی در لالیگا، ۱۱۷ بازی در سری‌آ و ۲۷ بازی در لیگ‌برتر انگلیس انجام داده و در این سه لیگ معتبر ۶۹ گل به‌ثمر رسانده است.

کایسدو در دوازده تیم مختلف و در هشت کشور گوناگون فعالیت کرده و در سیصد بازی به‌عنوان مهاجم نوک در زمین بوده است. وینگر راست، وینگر چپ، مهاجم سایه و هافبک چپ دیگر پست‌هایی بوده‌اند که کایسدو به‌مدت خیلی کوتاه در آن مناطق بازی کرده است. باید دید این مهاجم پا‌به‌سن‌گذاشته می‌تواند با قدرت تمام‌کنندگی به کمک سرخ‌پوشان بیاید و نسخه به‌روزشده لوکادیای هلندی باشد یا خیر.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
0
1
متاسم برای آقایان عیسی آل کسیر و لوکادیا که با بی مهری پرسپولیس رو ترک کردن حالاهم دارن چوب کارشونو میخورن
شما فقط تو پرسپولیس بود که میتونستید افتخار روبه رو شدن با رونالدو رو داشته باشین این پرسپولیس بود که شما رو به اینجا رسونداما بابی معرفتی و بی مرامی ترکش کردین و راه برگشت هم ندارین
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->