هوای کلانشهر مشهد امروز در شرایط پاک قرار گرفت (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقوع ۶۸ حادثه در پی وزش باد و بارش باران در مشهد(۲۰ اردیبهشت) وزش باد شدید در مشهد باعث جدا شدن ورق‌های کامپوزیت نمای یک هتل شد ۴۳ نقطه از مشهد درگیر آب گرفتگی شد | حجم بارش در مشهد به ۱۳ میلی‌متر رسید (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد مثل دبی نشد! | بارش شدید باران خللی در پروازها ایجاد نکرد راه‌آهن مشهد: مسافران زمان‌بندی برای رسیدن به ایستگاه راه‌آهن را در نظر بگیرند (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۱۵۰ دقیقه‌ تلاش آتش نشانان برای نجات دو جوان کارتن خواب از سیلاب کال خیام + عکس شهردار مشهد: ۶ هزار نیروی خدمات شهری مشغول فعالیت هستند (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) + فیلم رفع ۴۰ مورد آب‌گرفتگی درپی بارش‌های اخیر در مشهد + فیلم (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشهدالرضا(ع) در تدارک ویژه‌برنامه‌های دهه کرامت | اجرای بیش از ۳۰ برنامه ویژه برای دهه کرامت در مشهد + فیلم اعلام ویژه‌برنامه‌های دهه ادب و حماسه | همایش علمی «حکیم توس» در مشهد برگزار می‌شود آغاز جشن‌های دهه کرامت در مشهد | مدیریت شهری با فضاآرایی شهری به استقبال این دهه می‌رود بوستان‌های وکیل‌آباد و چهل‌بازه مشهد تعطیل شدند (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعمال قانون ۳ هزار و ۲۵۵ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۸۴ نفر در تصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) باران بهاری هوای کلانشهر مشهد را پاک کرد (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) آماده‌باش تمام دستگاه‌های خدمات‌رسان و مدیران دستگاه‌های اجرایی خراسان رضوی تا ۴۸ ساعت (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) هشدار فرماندار مشهد به دستگاه‌های خدمات‌رسان برای آمادگی مقابله با طوفان و بارش باران شدید (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) هشدار بارش سنگین و‌ پرحجم طی پنجشنبه در خراسان رضوی و مشهد (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) آماده‌باش کامل مدیریت شهری در پی هشدار سطح نارنجی هواشناسی در مشهد آب تمام نقاط مشهد حد قابل شرب دارد
سرخط خبرها

۵۰ محله در پویش هر محله یک زائرسرا اعلام آمادگی کردند

  • کد خبر: ۱۸۳۹۰۷
  • ۲۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۵
۵۰ محله در پویش هر محله یک زائرسرا اعلام آمادگی کردند
دبیر ستاد دهه پایانی ماه صفر شهرداری مشهد گفت: در پویش هر محله یک زائرسرا ۵۰ محله اعلام آمادگی کردند و رو به افزایش است.

به گزارش شهرآرانیوز، سید جلیل بامشکی امروز، ۲۱ شهریورماه، در پنجمین نشست خبری قرارگاه عملیاتی زائران دهه آخر صفر استانداری خراسان رضوی که در شهرداری برگزار شد، اظهار کرد: در پویش هر محله یک زائرسرا با توجه به رویکرد‌های شهردار قرار شد که شهرداری بیشتر نقش تسهیلگر داشته باشد. ما دنبال این هستیم که نقش مردم پررنگ شود.

وی بیان کرد: در سال‌های اخیر در برخی محلات ساکنان با محوریت مسجد محل بسیج می‌شوند و با هر ظرفیتی پای کار استقبال از زائران می‌آیند. سال گذشته برخی محلات با محوریت مسجد محل در زمینه اسکان، حمل‌ونقل و تغذیه کمک کردند و خانه افراد برای میزبانی از زائران تجهیز شدند. دنبال توسعه این مدل با ظرفیت شورای اجتماعی محلات هستیم. تاکنون ۵۰ محله اعلام آمادگی کردند و رو به افزایش است.

بامشکی در خصوص پویش قدمت بر چشم عنوان کرد: هدف ما ترویج و تقویت فرهنگ میزبانی در جامعه است، بنابراین پویش قدمت بر چشم تدارک دیده شده و دنبال جمع‌آوری و ثبت تجربیات میزبانی از زائران هستیم. اتفاقات خوبی در میزبانی افتاده، برخی خودجوش خدماتی را ارایه دادند که ما برای ثبت تجارب و تبدیل به الگو در فرهنگ میزبانی فراخوان زدیم.

دبیر ستاد دهه پایانی ماه صفر شهرداری مشهد افزود: این تجارب مستندسازی شده و در قالب کلیپ‌های کوتاه و کتاب منتشر خواهد شد. افرادی که تمایل دارند می‌توانند عدد ۴۸ را به ۱۰۰۰۱۰۸ ارسال کنند، آدرسی ارسال می‌شود و می‌توانند در ایتا تجربیات خود را ثبت و مستند کنند، بعد از آن تیم مراجعه کرده و تجارب ثبت خواهد شد. 

در ادامه حسین باغگلی، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان فرهنگی شهرداری مشهد اظهار کرد: در کل شهر حدود ۳۰۰ موکب داریم. شهرداری در زمینه آماده‌سازی زیرساخت‌ها کمک می‌کند و تحویل و راه‌اندازی موکب‌ها توسط هیئات مذهبی و مساجد انجام می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->