نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد!
سرخط خبرها
غرق در تعلیق!

ابهام در اعزام شناگران مشهدی به پاراالمپیک ۲۰۲۰ توکیو

  • کد خبر: ۱۸۴۵۴
  • ۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۹
ابهام در اعزام شناگران مشهدی به پاراالمپیک ۲۰۲۰ توکیو
سیاست‌های یک بام و دو هوای کمیته ملی پاراالمپیک حضور ورزشکاران مشهدی در این مسابقات را در هاله‌ای از ابهام قرار داده است.
مرتضی اخوان - بعد از جنجال رسانه‌ای ویلچررانان بسکتبال، این‌بار نوبت بلند شدن صدای اعتراض شناگرانی است که برای رسیدن به توکیو ۲۰۲۰ به آب زدند، اما حالا آب سرد سیاست‌های یک بام و دو هوای کمیته ملی پاراالمپیک روی سرشان ریخته است. خبر اعزام نکردن شناگران پاراالمپیکی به توکیو همچون تیر خلاصی، دوباره بر پیکره ورزشکارانی شلیک شد که با رؤ یای حضور در دهکده پاراالمپیک، ماه‌ها و سال‌ها تلاش کرده بودند و حالا با وجود کسب سهمیه از حضور در این مسابقات محروم می‌شوند. مشهد تاکنون ۵ سهمیه پاراالمپیک برای حضور در توکیو دارد که به نظر می‌رسد سیاست‌های عجیب کمیته ملی دست‌کم ۳ ورزشکار مشهدی را از سفر به ژاپن محروم خواهد کرد.

هزینه کرد برای آن‌ها که اعزام نمی‌شوند!
سیاست جدید کمیته ملی پاراالمپیک مبنی بر اعزام ورزشکاران و رشته‌هایی که شانس بیشتری برای کسب مدال در توکیو دارند صدای بسیاری را در آورده است. بر اساس این سیاست، در برخی از رشته‌ها که شانس مدال‌آوری‌شان کم است، ورزشکاران به توکیو اعزام نمی‌شوند! سؤال اینجاست که پس چرا این ورزشکاران و رشته‌ها مدت‌هاست اردو‌ها و تمرین‌های هزینه‌زا را در دستور کار دارند و به مسابقات متعدد بین‌المللی اعزام می‌شوند. اگر قرار بود دست آخر دستشان از بلیت توکیو کوتاه بماند، چرا آن‌ها را تا لب چشمه بردند و لب‌تشنه برگرداندند؟! آیا هزینه‌های اعزام این رشته‌ها و ورزشکاران آن‌قدر سنگین است که از عهده و توان مالی یکی از بزرگ‌ترین نهاد‌های ورزشی کشور خارج است؟!

گریختن از خطر در دقیقه ۹۰
ویلچررانان بسکتبال ایران تا لب پرتگاه سقوط رفتند و با طناب رسانه توانستند به مسیر خوشبختی برگردند. تیم ملی بسکتبال با ویلچر ایران یکی از تیم‌هایی بود که با اعلام کمیته ملی پاراالمپیک از اعزام به توکیو با وجود کسب سهمیه، قرار بود بازبماند! تیمی که یک بازیکن مشهدی در ترکیب اصلی خود داشت و از او به عنوان یکی از نمایندگان قطعی مشهد در پاراالمپیک یاد می‌شد. مهدی صداقت، ویلچرران مشهدی تیم ملی بسکتبال با ویلچر ایران، با خوشبختی ناشی از تغییر رأی مسئولان کمیته ملی پاراالمپیک روبه‌رو شد و حالا دوباره می‌تواند در کنار هم‌تیمی‌هایش رؤیای المپیک را با چشمانشان ببیند. کمیته ملی پاراالمپیک در حالی با اعزام بسکتبالیست‌ها موافقت کرد که فشار رسانه‌ای ویلچررانان در نهایت مسئولان این نهاد را وادار به عقب‌نشینی کرد.

تعلیق بی‌پایان در آب‌های آرام
آب‌های استخر محل تمرین شاهین ایزدیار و محمدحسین کریمی آرام آرام است. حالا این ۲ شناگر پاراالمپیکی‌مان ناامیدتر از دیروز کنار استخر نشسته و بیش از آنکه انگیزه تمرین داشته باشند، بیم اعزام نشدن به توکیو به تنشان افتاده است. محمدحسین کریمی، شناگر کم‌بینای مشهدی که توانسته بود در ۴ ماده ۵۰ متر آزاد، ۱۰۰ متر آزاد، ۱۰۰ متر کرال پشت و ۱۰۰ متر قورباغه کلاس S۱۲ جواز حضور در مسابقات پاراالمپیک ۲۰۲۰ توکیو را به دست آورد، حالا قرار است خانه‌نشین شود و از سفر به توکیو بازبماند. از طرفی، شاهین ایزدیار هم که در مسابقات جهانی لندن توانسته بود در ماده ۱۰۰ متر قورباغه کلاس SB ۹ رکورد یک دقیقه و ۹۰/۱۲ ثانیه را به ثبت برساند، ورودی پاراالمپیک را گرفته است، اما برای اعزام، باید منتظر تأییدیه نهایی فدراسیون جهانی بماند. البته با اعلام اعزام نشدن شناگران به توکیو از سوی کمیته ملی پاراالمپیک، دیگر بعید است فدراسیون هم نام ایزدیار را در میان ۱۶ شناگر نهایی توکیو بگذارد. هادی رضایی درباره آخرین وضعیت شناگران می‌گوید: «ورزشکاران زیادی در دنیا رکورد ورودی پاراالمپیک را در رشته شنا آوردند و این به معنای آن نیست که ایزدیار حتما می‌تواند در پاراالمپیک باشد. اما هنوز چیزی مشخص نیست و باید ببینیم رکورد او به سیاست‌های رکوردی ما می‌خورد یا نه. از طرفی، منتظر استعلام فدراسیون جهانی هستیم تا ببینیم اصلا این شناگر می‌تواند در پاراالمپیک باشد یا نه.» این در حالی است که کمیته ملی پاراالمپیک اعلام کرده است وضعیت اعزام شناگران به توکیو تا پایان سال مشخص خواهد شد.

والیبالی‌های مطمئن از اعزام!
والیبالیست‌های پاراالمپیکی مشهدی ترسی از اعزام نشدن به لندن ندارند و مطمئن‌ترین مشهدی‌های کاروان هستند. مهدی بابادی، تنها ورزشکار مشهدی تیم ملی والیبال نشسته، با توجه به سابقه‌های قهرمانی مداوم ایران در والیبال نشسته پاراالمپیک و جهان نگرانی‌ای بابت اعزام ندارد و کمیته ملی پاراالمپیک هم به‌خوبی می‌داند اگر یک طلای توکیو برای کاروان ایران قطعی و از پیش اهدا شده باشد، در همین رشته خواهد بود. هادی رضایی هم به عنوان سرمربی تیم ملی و البته سرپرست کاروان طلوع خورشید، توکیو را خواهد دید. در این میان، هنوز وضعیت اعزام والیبالیست‌های بانو به پاراالمپیک مشخص نیست که آن هم بر اساس شواهد و قراین، حضور هادی رضایی در این رشته به اعزامشان کمک خواهد کرد. معصومه زارعی و ندا پنجه‌باشی ۲ ورزشکار مشهدی رشته والیبال نشسته هستند که به احتمال قریب به یقین، در فهرست اعزامی پاراالمپیک خواهند بود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->