نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد!
سرخط خبرها

بودجه المپیک ۳۰میلیارد؛ بودجه پاراالمپیک صفر؟!

  • کد خبر: ۱۱۴۵۴
  • ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۷
بودجه المپیک ۳۰میلیارد؛ بودجه پاراالمپیک صفر؟!
گلایه هادی رضایی از تصمیم عجیب وزارت ورزش و جوانان
دبیرکل کمیته ملی پاراالمپیک با گلایه از اینکه هیچ بودجه‌ای برای بازی‌های پاراالمپیک توکیو در بودجه سال۹۹ دیده نشده است، گفت برای ابرازناراحتی خود نامه‌ای را تنظیم و به وزیر ورزش تقدیم کرده است. هادی رضایی گفت: طبق نامه‌ای که روز گذشته به وزارت ورزش و جوانان ارسال کردیم، امیدوارم موضوع بودجه بازی‌های پاراالمپیک توکیو زودتر نهایی شود. هادی رضایی در ادامه گفت: دولت در لایحه پیشنهادی بودجه۹۹ به‌جز بودجه سالیانه، هیچ مبلغ ویژه‌ای را برای بازی‌های پاراالمپیک۲۰۲۰ توکیو پیش‌بینی نکرده و ما واقعا در شوک اعزام کاروان به بازی‌های پاراالمپیک توکیو هستیم. این درحالی است که برای کمیته ملی المپیک به‌جز بودجه سالیانه، چیزی حدود ۳۰میلیارد برای بازی‌های المپیک توکیو در نظر گرفته شده است. هادی رضایی در ادامه گفت: لطفا دیگر شعار ندهید که تفاوتی بین ورزشکاران عادی و ورزشکاران عضو کمیته جانبازان و معلولان وجود ندارد. طبق آمار ما در ۸ پاراالمپیک ۲۶۶ مدال آوردیم که ۱۲۰ مدال آن طلا بود؛ یعنی ۱۲۰ دفعه سرود ایران را در دهکده بازی‌ها پخش کردیم و پرچم کشورمان را به اهتزاز درآوردیم؛ درحالی‌که در رشته‌های المپیکی این عدد فقط ۱۸ طلاست. ما از بودجه بیشتر المپیکی‌ها ناراحت نیستیم. اتفاقا معتقدیم باید بیشتر از این هم برای این امر درنظر بگیرند، ولی زمانی‌که آمار ما را هم نگاه می‌کنید، نمی‌شود از کنار آن ساده عبور کرد.

مجبوریم تعداد ورزشکاران را کم کنیم
وی گفت: درحال‌حاضر هم تعداد سهمیه‌های کسب‌شده توسط ورزشکاران پاراالمپیکی بیشتر از ورزشکاران المپیکی است و هم تعداد مدال‌ها چندبرابر المپیک است. حال نمی‌دانم با چه دیدگاهی چنین‌تصمیمی گرفته شده است. امیدوارم دراین‌زمینه اشتباهی صورت گرفته باشد. دبیرکل کمیته ملی پاراالمپیک خاطرنشان کرد: در نامه‌ای که به وزارت ورزش و جوانان و ۲ نفر از نمایندگان مجلس که ناظر به بازی‌های پاراالمپیک هستند، خواستار رسیدگی به این موضوع شدیم تا هر‌چه‌سریع‌تر موضوع بودجه بازی‌های پاراالمپیک توکیو بررسی و حل‌وفصل شود. رضایی افزود: در سال جاری بودجه اختصاص‌یافته به کمیته ملی پاراالمپیک ۲۹میلیاردو۶۰۰میلیون تومان بود که از این مبلغ تابه‌امروز ۴۸درصد بودجه واریز شده است. برای سال آینده نیز به‌جز بودجه سالیانه که ۳۴میلیارد تومان است، بودجه ویژه‌ای برای بازی‌های پاراالمپیک توکیو در نظر گرفته نشده است. وی در پایان اظهار کرد: اگر بودجه‌ای برای بازی‌های پاراالمپیک توکیو پیش‌بینی نشود، واقعا در اعزام کاروان با مشکل مواجه خواهیم شد و مجبوریم تعداد ورزشکاران اعزامی خود را کاهش دهیم و اردو‌های آماده‌سازی خود را تا حد مقدور کمتر کنیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->