حماس: از خواسته‌های اساسی خود کوتاه نخواهیم آمد | هیات حماس به قاهره می رود لفاظی وزیر دفاع انگلیس در واکنش به تحریمش از سوی ایران نخست وزیر سابق اسرائیل: ما از جنگ غزه پیروز خارج نخواهیم شد «یحیی سنوار» با رهبران گروه‌های فلسطینی در خارج در تماس است اعتراض رژیم صهیونیستی به سفر رئیس سیا به قاهره واکنش اسرائیل به تصمیم ترکیه برای تعلیق مبادلات تجاری رئیس سیا وارد قاهره شد حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه گوترش: از شمار زیاد خبرنگاران کشته شده در غزه شوکه و وحشت زده‌ام تحریم‌های جدید انگلیس علیه شهرک‌نشینان اسرائیلی تعلیق مبادلات تجاری ۹.۵ میلیارد دلاری ترکیه با اسرائیل تمجید گروه‌های مقاومت فلسطین از مردم و نیروهای مسلح یمن پنتاگون پدافند هوایی اردن را تقویت می‌کند تجهیزات جاسوسی صهیونیست‌ها در تیررس حزب‌الله لبنان راهپیمایی میلیونی مردم یمن در حمایت از غزه + فیلم و تصاویر (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازداشت دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه نیویورک یمن از آغاز مرحله چهارم تشدید عملیات علیه اسرائیل خبر داد (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) واکنش وزیر امور خارجه به سرکوب دانشجویان معترض آمریکایی سفیر فلسطین در مقر سازمان ملل در وین: دیگر در جلسات گزارشی از غزه ارائه نمی‌دهم تشریح چگونگی انتخابات الکترونیکی مجلس| چه کسانی واجد شرایط رای دادن هستند؟
سرخط خبرها

رئیسی: پنج آمریکایی «صرفاً با انگیزه‌های انسان‌دوستانه» آزاد شدند

  • کد خبر: ۱۸۵۲۳۹
  • ۲۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۹
رئیسی: پنج آمریکایی «صرفاً با انگیزه‌های انسان‌دوستانه» آزاد شدند
رئیس‌جمهور ایران در مصاحبه با شبکه «سی‌ان‌ان» در اشاره به تبادل زندانی اخیر بین ایران و آمریکا گفت پنج آمریکایی «صرفاً با انگیزه‌های انسان‌دوستانه» آزاد شدند.

به گزارش شهرآرانیوز، سید «ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهور ایران در مصاحبه با شبکه آمریکایی «سی‌ان‌ان» در اظهارنظر در خصوص توافق تبادل زندانی که دوشنبه بین ایران و آمریکا با کمک قطر و عمان اجرایی شد، گفت پنج آمریکایی «صرفاً با انگیزه‌های انسان‌دوستانه» آزاد شدند.

رئیس‌جمهور جمهوری اسلامی ایران که برای سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل که بامداد امروز چهارشنبه انجام شد، در نیویورک حضور دارد، در مصاحبه‌ای اختصاصی با سی‌ان‌ان که طبق اعلام این شبکه قرار است نسخه کامل آن یکشنبه منتشر شود، به «فرید زکریا» گفت: «فرصتی برای انجام شدن این تبادل وجود داشت؛ و این تبادل همانطور که گفتم با انگیزه‌های صرفاً انسان‌دوستانه انجام شد و فکر می‌کنم که محقق شدن (تبادل) چیزی بود که باعث خوشحالی خانواده‌های زندانیان شد و همچنین توانستیم چهره واقعی انگیزه‌ها و تلاش‌های انسان‌دوستانه خود را نشان دهیم». 

به نوشته این گزارش، رئیسی در خصوص وجوه آزاد شده ایران هم گفت این وجوه متعلق به ملت ایران است و افزود: طبیعتاً، زمانی که این وجوه بازمی‌گردد باید برای اهدافی که نیاز‌های مردم ایران را برطرف می‌کند، هزینه شود؛ و ما حتماً بر اعتقاد اصلی خود پایبند خواهیم ماند که هدف، هزینه کردن این وجوه برای پاسخگویی به نیاز‌های مردم ایران است». 

او در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل گفت «آمریکا باید با اعتمادسازی اثبات کند دارای حسن‌نیت است و ارادۀ واقعی برای عمل به تعهدات خود و نهایی‌کردنِ مسیر دارد».

شامگاه دوشنبه ۲۷ شهریورماه در پی اجرای توافق بین ایران و آمریکا برای تبادل زندانیان، پنج زندانی ایرانی شامل «مهرداد معین انصاری»، «کامبیز عطار کاشانی»، «رضا سرهنگ‌پور کفرانی»، «امین حسن‌زاده» و «کاوه لطف‌الله افراسیابی» آزاد شدند که مهرداد معین انصاری و رضا سرهنگ پور وارد ایران شدند.

در این تبادل همچنین «سیامک نمازی»، «عماد شرقی» و «مراد طاهباز» سه جاسوس آمریکایی به همراه دو نفر دیگر که یکی از آن‌ها زن بود، آزاد و به دوحه منتقل و از آنجا به آمریکا رفتند.

از سوی دیگر، فرآیند آزادسازی دارایی‌های بلوکه شده ایران در کره جنوبی به سرانجام رسید و این مبالغ به حساب‌های ایران در بانک‌های قطر واریز شد. توافق مذکور ۱۹ مردادماه بین ایران و آمریکا حاصل شده بود.

رئیس‌جمهور پیش‌تر هم در نشست با مدیران ارشد رسانه‌های آمریکایی تاکید کرد: پول‌های آزاد شده در جهت رفع نیاز مردم هزینه خواهد شد. مبالغی که تاکنون ظالمانه مسدود شده بود و اکنون در اختیار جمهوری اسلامی قرار گرفته است، متعلق به مردم است و ما در جهت رفع نیاز مردم استفاده خواهیم کرد.

سید ابراهیم رئیسی همچنین قبل از اجرایی شدن توافق اخیر به شبکه خبری آمریکایی «ان‌بی‌سی نیوز» گفته بود دولتش تصمیم‌گیری خواهد کرد که چگونه شش میلیارد دلار وجوه مسدود شده را هزینه کند و این پول هرجا که نیاز ایران باشد هزینه خواهد شد.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->