اعترافات تکان دهنده عاملان قتل پسر جوان در جنوب تهران| مشروبات الکلی مصرف کرده بودیم قتل پیرمرد تهرانی توسط همسایه| نزاع بر سر زباله خون به پا کرد آلودگی صوتی بیمارستان شهید هاشمی نژاد مشهد تبلیغات کلاهبرداری در فضای مجازی را بشناسید «اضطراب دیابت» با افزایش خطر مشکلات سلامت روان همراه است واژگونی سمند در جاده نیشابور به مشهد با پنج مجروح حریق کابین آسانسور در مجیدیه مشهد (۴ مرداد ۱۴۰۳) هشدار اورژانس مشهد: گرمازدگی شدید می‌تواند منجر به فوت شود نجات چهار شهروند از حادثه حریق منزل مسکونی در مشهد (۴ مرداد ۱۴۰۳) مرگ پیرمرد ۷۰ ساله بر اثر کتک خوردن از پسر همسایه! قتل جوان ۳۰ ساله بر سر ارث پدر رفیقش| قاتل اعدام شد زلزله ۴.۶ ریشتری قلعه قاضی را در نزدیکی بندرعباس لرزاند باز هم رکورد گرم‌ترین روز ثبت‌شده در تاریخ شکسته شد افزایش ۲۳ درصدی مصرف آب در پی گرمای کم‌سابقه مشهد (۴ مرداد ۱۴۰۳) غلظت خون را جدی بگیرید پلیس مبارزه با مواد مخدر ۳۳ کیلوگرم موادمخدر و روانگردان را در پایتخت کشف کرد پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (پنجشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۳) | دمای مناطق گرمسیری استان به ۴۵ درجه می‌رسد با روش‌های مختلف فریز کردن رب گوجه‌فرنگی خانگی آشنا شوید جزایر گرمایی چیست؟ سه‌گانه خون بار سلطان صاحب‌قران | مروری بر حادثه ترور ناصرالدین‌شاه اختصاص ۳هزار کلاس درس به اسکان زائرین در مشهد باشگاه پشت میزنشین‌ها | چند حرکت ورزشی مخصوص کارمندان
سرخط خبرها

علت تعطیلی سه‌شنبه (۱۱ مهرماه ۱۴۰۲) چیست؟

  • کد خبر: ۱۸۵۹۲۶
  • ۰۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۹
علت تعطیلی سه‌شنبه (۱۱ مهرماه ۱۴۰۲) چیست؟
چرا سه‌شنبه (۱۱ مهرماه) در تقویم تعطیل رسمی است؟

به گزارش شهرآرانیوز - سه شنبه (۱۱ مهرماه) یکی از روز‌های تقویم اسلامی است و به مناسبت میلاد پیامبر اسلام، حضرت محمد (ص) و ولادت امام جعفر صادق (ع) تعطیل رسمی است و جشن گرفته می‌شود.

مسلمانان معمولا با مراسم و جشن‌های مذهبی و فرهنگی در سراسر کشور این روز را جشن می‌گیردند. همچنین روز ۱۷ ربیع‌الاول با عنوان «روز اخلاق و مهرورزی» هم نامگذاری شده است. 

علت تعطیلی سه‌شنبه (۱۱ مهرماه ۱۴۰۲) چیست؟

دلیل نامگذاری روز اخلاق و مهرورزی

شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه ۶۰۱ مورخ ۱۳۸۵/۱۲/۱۵ روز ۱۷ ربیع الاول، سالروز تولد پیامبر اعظم (ص)، را روز اخلاق و مهرورزی نامگذاری کرده است. 

یکی از ویژگی‌های بارز شخصیتی حضرت محمد (ص) خلق عظیم و اخلاق نیکوی ایشان است و پیامبر (ص) در این مورد نمونه‌ای بی‌بدیل است، همین امر سبب می‌شود تا روز میلاد آن بزرگوار در نظام جمهوری اسلامی به نام روز اخلاق و مهرورزی نامگذاری شود.

یکی از رفتارهای پیامبر (ص) رعایت حقوق افراد جامعه بود که اجازه می فرمودند افراد نظراتشان را عنوان نمایند. ایشان آن‌قدر بردبار بودند که وقتی مردی جاهل، تسلیم منطق نبوی نمی‌شد و در کوچه خاکستر بر سر الگوی هستی می‌ریخت ایشان با بردباری تحمل می‌کردند. رعایت همین جنبه‌های اخلاقی و رفتاری بود که اسلام را به راحتی در سراسر حجاز گسترش داد و امپراتوری‌های ایران، مصر و یونان را مقهور خود ساخت. بسیاری از دولتمردان در طول تاریخ بیشتر در فکر آسایش جسمی مردمان خود بودند یا تظاهر به خدمت به مردمان می‌کردند.

آن حضرت غذا، پوشاک و امنیت را رمز پایداری خود می‌دانستند اما روشی که انبیای الهی بیشتر به آن توجه می‌کردند ارتقای اخلاق و مکارم انسانی و روحی برای جامعه بود سپس راحتی جسم را سفارشی می‌نمودند.

علت ماندگاری افکار پیامبران الهی را باید در این نوع تفکر دید و هنر اندیشیدن و آزاد اندیشیدن و حتی بیان آنرا محصول زحمات انبیای الهی باید دانست.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->