رشد ۳ برابری مسمومیت با قارچ وحشی؛ از خوردن قارچ در طبیعت خودداری کنید زمزمه فروش بیمارستان «مهرگان» مشهد! دود اختلاف مالکیت یک بیمارستان به چشم مردم می‌رود تجاوز ۴ مرد تبعه خارجی به یک نوجوان ۱۶ ساله در تهران ۸ گام کلیدی اقتصادی در شروع زندگی زوج‌های جوان تبِ تراپی | مشاوره رفتن بخشی از سبک زندگی است نه ظرفیتی برای پُز اجتماعی  غفلت از مشاوره آمار بالای غرق‌شدگی در استانی که دریا ندارد! | خراسان رضوی سال گذشته رتبه هفتم میزان غرق‌شدگی کشور را به دست آورد آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد مواد غذایی که هرگز آنها را نباید با معده خالی بخورید با مصرف این میوه خوشمزه و آبدار جوان شوید اگر از زندگی خسته و کلافه شده‌اید، بخوانید چرا دمای روغن زمان سرخ کردن اهمیت دارد؟ چرا باید به قول‌هایی که به فرزندتان می‌دهید عمل کنید؟ ۵ ماده غذایی که مصرف منظم آنها به افزایش هوش کمک می‌کند ویزیت‌های نجومی روانشناسان | از ۳۵۰ هزارتومان تا ۲ میلیون تومان! کلاس‌های دانشگاه‌ها تعطیل شدند (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) پرشدگی کامل ۱۱ سد کشور در پی بارش‌های بهاره + جدول اهمیت خوردن صبحانه برای دانش‌آموزان | کودکان به چه ویتامینی نیاز دارند؟
سرخط خبرها

نمایشگاه تاریخ و تمدن «آزتک» ها در مکزیک برگزار شد

  • کد خبر: ۱۸۶۶۷۷
  • ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۳
نمایشگاه تاریخ و تمدن «آزتک» ها در مکزیک برگزار شد
پیشکش‌های کمیاب و مخصوص مراسم‌های آیینی «آزتک‌»ها در نمایشگاهی واقع در مکزیک به نمایش گذاشته شد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ برای نخستین‌بار نمایشگاهی در یک موزه واقع در مکزیک به نمایش پیشکش‌های آیینی «آزتک‌»ها که در مرکز شهر «مکزیکو سیتی» کشف شده‌اند می‌پردازد تا بینش جدیدی از هنر و آداب مذهبی این تمدن ارائه دهد.

این آثار تاریخی که همگی با استفاده از چوب ساخته شده‌اند، نقاب‌های حکاکی‌شده، عصا و سلاح‌هایی را شامل می‌شود که  به همراه حیوانات قربانی‌شده دفن‌ شده‌اند.

بیشتر این آثار تاریخی در بین ویرانه‌های مقدس‌ترین پرستشگاه «آزتک‌ها» کشف شدند که اکنون در مجاورت «موزه معبد مایور» قرار دارد. بسیاری از این اشیاء درون جعبه‌های مُهر و موم‌شده سنگی پیدا شدند که بیش از پنج قرن پیش دفن شده بودند.

به گفته برگزارکنندگان این نمایشگاه، بسیاری از این اشیاء جنگجویانی را به تصویر می‌کشند که در جریان نبرد جان‌شان را از دست داده‌اند.

به گفته مسئولان این موزه بیشتر اشیاء‌ تاریخی چوبی به سرعت تجزیه می‌شوند و فقط با وجود سطح دما و رطوبت ثابت می‌توانند با گذر زمان سالم باقی بمانند.

حفظ و نگهداری این اشیاء‌ تاریخی چوبی مستلزم جایگزینی رطوبت باقی‌مانده در داخل چوب با قندهای مصنوعی است تا مصنوعات متلاشی نشوند، فرآیندی که ممکن است تا یک سال طول بکشد. همچنین نمایشگرهای این نمایشگاه مجهز به کنترل دقیق رطوبت هستند.

رگه‌هایی از رنگ‌ هنوز روی برخی از این اشیاء‌ دیده می‌شود؛ از جمله شیء حکاکی‌شده که به رنگ آبی نقاشی شده و یاور اسطوره‌ای خدای باران آزتک‌ها «تلالوک»(Tlaloc) را به تصویر می‌کشد. این مجسمه با یک دست عصای مار که رعد و برق را تداعی می‌کند و در طرف دیگر یک کوزه کوچک آب نگه داشته است.

در کنار این مجموعه آثار تاریخی همچنین شاهکارهای چوبی معروف‌ آزتک‌ها که از موزه‌های دیگر امانت گرفته شده‌اند نیز به نمایش گذاشته می‌شوند که از جمله آن‌ها به یک طبل حکاکی‌شده می‌توان اشاره کرد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->