نتیجه بازی استقلال و ذوب‌آهن+ ویدیو گل‌ها(۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳)| واویلا از بلانکو ویدیو خلاصه بازی استقلال و ذوب‌آهن(۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) سرآسیایی از هدایت سایپا کنار گذاشته شد محمد حسینی از خوشه طلایی کنار رفت | رضا ناصحی سرمربی شد ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و نساجی(۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه بازی پرسپولیس و نساجی(۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ ویدیو گل‌ها| صدرنشینی ۳ ساعته؟ پخش زنده بازی فولاد و تراکتور در لیگ برتر (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین ترکیب پرسپولیس برای دیدار مقابل نساجی اعلام شد پخش زنده بازی نساجی و پرسپولیس در لیگ برتر (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی سپاهان و استقلال خوزستان در لیگ برتر (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پرداخت پول به بازیکنی که با فوتبال خداحافظی کرده است! کمپ حجازی تجهیز می‌شود کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال طی ۱۷ روز ۴.۵ میلیارد تومان به جیب زد پخش زنده بازی استقلال و ذوب آهن در لیگ برتر (۱۷ اردیبهشت) + تماشای آنلاین الاهلی در صدد تمدید قرارداد قائدی ۲ پهلوان ایرانی دوپینگی از آب در آمدند! نکونام در استقلال ماندنی شد؟ صادقی: برای وضعیت بسکتبال مشهد ناراحتم | در مشهد برای ورزش هزینه نمی‌کنند! نوشاد عالمیان، نفر ۴ رنکینگ جهانی تنیس روی میز را شکست داد
سرخط خبرها

زنان، ناکام در جستجوی طلا

  • کد خبر: ۱۸۷۸۶۶
  • ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۰
زنان، ناکام در جستجوی طلا
برنز بیشترین رنگ مدال بانوان کاروان ایران در بازی‌های آسیایی هانگژو بود.

مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ بازی‌های آسیایی هانگژو مهر۱۴۰۲ در چین به پایان رسید. این مسابقات به‌دلیل همه‌گیری کرونا یک‌سال با تأخیر و در سال۲۰۲۳ برگزار شد، اما عنوان آن ۲۰۲۲ باقی ماند. این دوره کاروان زنان ایران با فرازونشیب‌های زیادی روبه‌رو شدند و حتی برخی ورزشکاران تا دقیقه ۹۰ از اعزامشان خبر نداشتند. سیاست جدید کمیته ملی المپیک نیز خط قرمزی روی بسیاری از نام‌ها و تیم‌ها کشید.

زنان فراری از طلا!

در این دوره تعداد بانوان شرکت‌کننده از مجموع ۲۸۹نفر فقط ۷۸نفر بود و درنهایت کاروان ورزشی ایران در بخش زنان موفق به کسب هجده مدال شد. از این تعداد هم هفت نقره و یازده برنز به دست آمد و متأسفانه هیچ طلایی در چین به بانوان ایرانی نرسید. پرچم‌دار بازی‌های آسیایی هانگژو هم در این دوره دو نفر بودند که ناهید کیانی، تکواندوکار مطرح، همراه با جواد فروغی در افتتاحیه حاضر شد.

کیفیت بهتر در جاکارتا

دوره گذشته بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ در جاکارتای اندونزی برگزاری شد و ۲۸مرداد تا ۱۱شهریور۱۳۹۷ ورزشکاران به میدان رفتند. در آن دوره تعداد شرکت‌کنندگان زن کاروان ۹۸نفر از مجموع ۳۷۸نفر بود که نسبت به سال ۲۰۲۲، بیست ورزشکار بیشتر در بازی‌ها حاضر شدند. چهار سال پیش کاروان زنان ایران یک طلا، ۱۰نقره و پنج برنز به دست آورد که از نظر کمی از هانگژو مدال کمتری به دست آمد، اما از نظر کیفیت بهتر بود و دست‌کم یک طلا به دست آمده بود. پرچم‌دار بازی‌های آسیایی۲۰۱۸ جاکارتا نیز الهه احمدی، تیرانداز باتجربه تیم‌ملی، بود.

شوک ناهید

در رشته تکواندو چهار سال پیش کیانی یک برنز گرفت و سلحشور نقره‌ای شد، اما این دوره مدال‌ها بیشتر شدند. مبینا نعمت‌زاده به برنز رسید، ملیکا میرحسینی‌وکیلی هم به مدال برنز رسید. مرجان سلحشوری هم تنهاورزشکاری بود که در پومسه به یک مدال نقره رسید. ناهید کیانی یکی از شانس‌های اصلی طلای کاروان بود، اما او با ناباوری زیاد در دور دوم حذف شد.

بی‌مدال در دو

در دوومیدانی فقط دو نفر اعزام شدند که فرزانه فصیحی در دوی صدمتر در دور مقدماتی حذف شد، اما حمیده اسماعیل‌نژاد در همین ماده به فینال صعود کرد و درنهایت با رتبه هفتم به مدال نرسید. حمیده اسماعیل‌نژاد از رقابت دویست‌متر انصراف داد.

افت کاراته

از کاراته نیز انتظار بیشتری می‌رفت، اما نتایج جور دیگری رقم خورد. در جاکارتا دو نقره و دو برنز حاصل کار تیم بانوان بود، اما این دوره در آخرین روز بازی‌ها، سارا بهمنیار می‌توانست آخرین طلای کاروان را به دست آورد، اما به برنز رضایت داد. فاطمه سعادتی نیز یک برنز دیگر برای ایران به دست آورد.

حسرت خواهران منصوریان

ووشو به‌دلیل حضور خواهران منصوریان از جاذبه درخورتوجهی برخوردار بود و همه منتظر دست‌کم یک طلا بودند، اما الهه منصوریان طلای خود را با نقره عوض کرد و شهربانو منصوریان با حسرت بسیار قید طلای آسیا را زد و به برنز قناعت کرد. زهرا کیانی در تالو به نقره آسیا دست پیدا کرد. نسبت به دور گذشته فقط نقره شهربانو برنزی شد.

طلای مسلم پرید

در رشته کبدی دختران ایران که در دوره قبل طلایی شده بودند، این‌بار هم به قصد تکرار قهرمانی راهی میدان شدند، اما در کمال تعجب حتی به فینال نرسیدند و درنهایت برنز مشترک گرفتند.

ناامیدی از تیراندازان

شاید بتوان گفت ناامیدکننده‌ترین نتایج کاروان را تیم تیراندازی کسب کرد. در هشت ماده حتی یک مدال هم توسط هشت تیرانداز زن به دست نیامد. فقط در میکس تپانچه هانیه رستمیان به یک برنز رسید. در دوره قبل هم فقط یک نقره به تیراندازان رسیده بود.

پاروی ۳ مدال از آب‌ها

بیشترین تعداد ورزشکار زن ایران در بازی‌های آسیایی چین به قایق‌رانی با سیزده ورزشکار اختصاص داشت که اولین مدال کاروان هم توسط تیم روئینگ دونفره سنگین و مهسا جاور و زینب نوروزی با رنگ نقره‌ای کسب شد. روئینگ چهارنفره سنگین‌وزن نیز نایب‌قهرمان شد. در قایق‌رانی آب‌های آرام هدیه کاظمی در کایاک پانصد متر برنز گرفت. در جاکارتا هم چهار نقره و یک برنز به دست آمده بود.

جوان‌گرایی در راکتی‌ها

در تنیس‌روی‌میز جای خالی شهسواری و اشتری دیده می‌شد، اما شیما صفایی تنهاملی‌پوش ایران در هانگژو بود که در بازی اول حذف شد. در تنیس خاکی نیز مشکات صفی در دست دوم به‌دلیل بیماری نتوانست به مسابقه ادامه دهد و از ادامه رقابت انصراف داد. در بدمینتون هم یگانه کرمانی در دور اول حذف شد.

تک‌نقره در اسکیت

اسکیت برخلاف دور گذشته، امسال نماینده داشت، اما از بین شش اسکیت‌باز فقط ترانه احمدی در فری‌استایل اسلالوم نقره گرفت.

شیرین مثل دوچرخه‌سواری

یکی از مدال‌های شیرین در دوچرخه‌سواری کسب شد؛ جایی که فرانک پرتوآذر چهارمی در جاکارتا را با سومی و برنز در هانگژو عوض کرد. سوارکاری هم دومین‌بار یک ورزشکار زن از ایران داشت که نغمه خانجانی در پرش با اسب به رتبه سیزدهم رسید. دوره قبل نیز سوارکار ایران دوازدهم شد.

موفق‌ترین تیم

در کوراش دنیا آقایی و زهرا باقری نقره‌ای شدند و ملیکا امیدوند به برنز رسید و فقط یکی از اعزامی‌های این تیم بدون مدال ماند. می‌توان گفت بیشترین پیشرفت را دختران کوراش داشتند که در جاکارتا بدون مدال بودند، اما این دوره با مدال بازگشتند. جودو پس از چهار سال تعلیق راهی میادین بین‌المللی شد که مریم بربط به مدال نرسید.

دیگربی‌مدال‌ها در هانگژو

در سنگ‌نوردی الناز رکابی چهره مطرح کاروان بود که در دوره گذشته نیز حضور داشت و همان نتیجه را دوباره ثبت کرد و در کمباین هفتم شد که البته دلیل آن لغو مسابقه فینال به‌دلیل وضعیت جوی نامساعد بود. مبینا علی‌نسب در شطرنج هم رتبه چهاردهم در میان سی شطرنج‌باز را کسب کرد. وزنه‌برداری بانوان ایران اولین‌بار راهی بازی‌های آسیایی شد و نتایج مطلوبی به دست نیامد. تیراندازی با کمان هم با وجود تیم پروپیمان بدون مدال بازگشت و تک‌نقره دوره قبل را هم به دست نیاورد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->