سرخط خبرها

کارگردان انیمیشن «مسافری از گانورا»: نبود بازار کار سبب مهاجرت افراد متخصص می‌شود

  • کد خبر: ۱۸۸۶۵۵
  • ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۲
کارگردان انیمیشن «مسافری از گانورا»: نبود بازار کار سبب مهاجرت افراد متخصص می‌شود
انیمیشن مسافری از گانورا یکی از آثار راه‌یافته مشهدی به سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی کودک و نوجوان بود که توانست تندیس فرهنگ‌بنیان و تندیس ویژه ستاد ملی خانواده و جوانی جمعیت این جشنواره را از آن خود کند.

به گزارش شهرآرانیوز، کارگردان انیمیشن مسافری از گانورا که قهرمان داستان آن یک کودک معلول است، می‌گوید: داستان این انیمیشن یک شخصیت فضایی بوده که به زمین آمده و با کمک یک پسر معلول به جست‌وجوی ملکه سرزمین خود می‌پردازد. این شخصیت فضایی به دنبال ملکه سرزمین خود بوده تا بتواند صلح را به جهان و سیاره خود بازگرداند.

سید احمد علمدار در توضیح انیمیشن «مسافری از گانورا» می‌گوید: این انیمیشن با تکنیک سه‌بعدی ساخته شده است. مخاطبان ایرانی معمولاً علاقه‌مند به انیمیشن‌های سه‌بعدی هستند و ارتباط بهتری با این آثار نسبت به انیمیشن‌های دو بعدی برقرار می‌کنند. شرکت ما هم همواره آثار سه‌بعدی تولید می‌کند.

علمدار در ادامه به بیان دغدغه خود در این جشنواره می‌پردازد و می‌گوید: درباره سی و پنجمین جشنواره کودک و نوجوان می‌توان این انتقاد را وارد کرد که پخش‌های مردمی رایگان نیست درحالی که در صورت رایگان بودن این اکران‌ها مردم استقبال بیشتری خواهند داشت.

او توضیح می‌دهد: جشنواره‌های این‌چنینی سبب شده تا تولیدکنندگانی که تاکنون با بودجه شخصی به ساخت فیلم پرداخته‌اند بتوانند با مدیران و مسئولان برای تخصیص بودجه به توافقاتی برسند.

کارگردان انیمیشن مسافری از گانورا در خصوص سختی‌ها و چالش‌های ساخت فیلم در حوزه کودک و نوجوان اظهار می‌کند: ساخت انیمیشن با ساخت فیلم‌های رئال متفاوت است زیرا این صنعت پرهزینه و زمان‌بر است.

به گفته او جذب سرمایه‌گذار یکی از سخت‌ترین بخش‌های کار است که تقریبا ناممکن بود اما امروزه وضعیت رو به بهبود است.

علمدار اذعان می‌کند: نبود نیروی متخصص و متبحر درخصوص ساخت انیمیشن یکی دیگر از چالش‌های این حوزه است که مهاجرت افراد متخصص یکی از علل آن است.

به گفته این کارگردان، افراد متخصص بسیاری هستند که به دلیل نبود بازار کار مهاجرت می‌کنند بنابراین مسئولان باید برای رونق بازار کار در این حوزه فکری بیاندیشند.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->