حراج بین‌المللی ۳۰ تابلوی «باب راس» نقاش محبوب رونمایی از مستند استاد فرشچیان و نماهنگ «چای و گلاب» در مشهد اکران فیلم سینمایی «لیپار» آغاز شد وزیر فرهنگ: بعد از سفر شجریان، درباره کنسرتش گفت‌وگو می‌کنیم + فیلم علیرضا ثانی‌فر با «رنگ‌ها همه سیاه هستند» در جشنواره فیلم کوتاه علیرضا قربانی با «ایرانم» راهی جنوب می‌شود ترجمه رمان‌های «ماجرای جالب دافنه» و «گشت جن در خط بنفش» منتشر شد کاهش وزن عجیب «جونا هیل» هنرپیشه هالیوود + عکس گفت‌و‌گو با عباسعلی سپاهی یونسی درباره شاعری در جهان ادبیات کودک و نوجوان نسخه ویژه نابینایان فیلم «دالان سبز» با صدای علیرضا ثانی‌فر اعضای هیئت انتخاب جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی را بشناسید جدیدترین آمار فروش فیلم‌های سینما‌های کشور (۱۶ مهر ۱۴۰۴) | «قسطنطنیه» در رأس گیشه آغاز اکران آنلاین «رویاشهر» همزمان با روز جهانی کودک عیادت قلقلی از سعید پیردوست + فیلم برنامه عادل فردوسی‌پور در فضای مجازی، رقیب جدی تلویزیون می‌شود؟
سرخط خبرها

انتشار دو آلبوم موسیقی «سلاسل» و «بودن و زمان»

  • کد خبر: ۱۸۸۹۱۶
  • ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۲
انتشار دو آلبوم موسیقی «سلاسل» و «بودن و زمان»
آلبوم‌های «سلاسل» با موسیقی میرسعید حسینی‌پناه و آواز علی مومنیان و «بودن و زمان» به آهنگسازی احسان بنی‌طبا عنوان مجموعه موسیقایی جدیدی هستند که به تازگی در دسترس مخاطبان قرار گرفته‌اند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ «سلاسل» و «بودن و زمان» عنوان ۲ آلبوم جدید هستند که به تازگی با آهنگسازی میرسعید حسینی‌پناه و احسان بنی‌طبا پیش روی مخاطبان قرار گرفته‌اند.

آلبوم «سَلاسِل» با موسیقی میرسعید حسینی‌پناه و آواز علی مومنیان از جمله محصولات در ژانر موسیقی ردیف دستگاهی ایرانی است که به تازگی منتشر شده است.

«سلاسل» با شعر سعدی و احمد شاملو، «صِلَت» در قالب قطعه بی‌کلام، «فانی» با شعر عنقا، «یادباد» با شعر حافظ قطعاتی هستند که در این آلبوم گنجانده شده‌اند.

آلبوم «بودن و زمان» هم از جمله آثار جدیدی است که در قالب یک اثر موسیقایی بی‌کلام با هنرمندی احسان بنی‌طبا پیش روی مخاطبان قرار گرفته است.

«بودش و دگرگونی»، «زمانک در حال ذوب شدن است»، «چه شکوهی در من است»، «پریشانی فقط آشفتگی نیروهاست»، «در افق»، «پاسخی از جهان»، «زندگی، خود معجزه است»، «آسودنی مطلق» قطعاتی هستند که در این آلبوم گنجانده شده‌اند.



احسان بنی‌طبا در بخشی از توضیح این آلبوم آورده است:

آلبوم موسیقی «بودن و زمان» از لحاظ ساختار دارای شاخصه‌های موسیقی امبینت و موسیقی «دِرُن» است. در نگاه من این ۲ سبک موسیقی، بسیار بیش از آن که به عنوان ژانر با سبک موسیقی بتوانند طبقه‌بندی شوند، نوعی فرم و ساختار موسیقایی‌اند که هر یک متضمن شعور و ادراکی منحصر به فرد بوده و هر چند به عنوان فرم‌هایی مدرن طبقه‌بندی می‌شوند، اما پیدایش آن‌ها قدیم‌تر از تمامی فرم‌های موسیقایی است.

در نگاه من موسیقی امبینت درباره ادراک و دریافت مود‌های مستتر در محیط‌هاست، ادراک تِم‌های روانی و وجوه احساسی جاری در محیط‌ها، شهودِ وضعیت‌ها و حالات احساسی و دریافت حال و هوا‌های عاطفی موجود درآنها.

به زبانی دیگر موسیقی امبینت فرآیند کشف و استخراج آمبیانس روانی و کد‌های عاطفی محیط‌ها و ترجمه آن به زبان موسیقایی است. همچون استخراج مود‌های نهفته در «عصرگاه یک راهروی آبی‌رنگ در طبقه هفدهم هتلی متروکه در جنگلی کوهستانی با پنجره‌ای تمام قد در انتهایش» یا مود‌های «اتاق یک نوزاد به تازگی از خوابی شیرین برخاسته در سکوت صبحگاه و خیره به رقص نور سفید پنجره اتاق در نسیم خنک صبحگاهی.

موسیقی امبینت می‌گوید محیط‌ها زنده‌اند، اوقات زنده‌اند؛ و هر زنده بودنی دارای درجه‌ای از آگاهی است، دارای نوعی از ذهن و در تجربه و ابزار همزمان مود‌ها و احوالات و ذهنیات.

منبع: مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->