آمار‌های اعتیاد در کشور مربوط به دهه ۹۰ است قتل شرور غرب تهران به دست یک مجرم سابقه دار اعترافات تکان دهنده قاتل چاقوکش کارهای مهمی که باید پس از سرقت گوشی انجام دهید قتل پسر همسایه به خاطر یک دختر ربودن زن جوان از خودروی همسرش +جزییات خودکشی متهم به سرقت از صندوق امانات بانک ملی ۱۲ هزار تماس مزاحمتی با آتش‌نشانی مشهد طی یک ماه! دستگیری پسری که مادرش را به خاطر سرزنش دیگران به قتل رساند + عکس موبایل‌قاپ حرفه‌ای در مشهد به دام افتاد (۱۶ تیر ۱۴۰۳) دستگیری ۱۱ سرشاخه یک شرکت هرمی در مشهد ۱۰ فایده گریه کردن | تا چه حد مجازیم که گریه کنیم؟ انجام مشاوره‌ ژنتیک در مرحله‌ پیش‌ از ازدواج، به همه‌ زوجین توصیه می‌شود درباره لطفعلی خان زند از تاج گذاری تا مرگ | یک تراژدی خون بار در چهار پرده یکی از راه‌های سوء استفاده از قانون معافیت سربازی سد شد آیا ضعف در برقراری ارتباط با دیگران سبب جذب همزیستی با حیوانات می­ شود؟ آداب سفر در فصل گرما جزئیات شهریه مدارس؛ شروع از ۱۰ میلیون تومان | شهریه ۲۵ درصد مدارس بالای ۳۰ میلیون تومان ابتلا به کیست مویی در بین مردان شیوع بیشتری دارد  روایت سرزده از اورژانس بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد مشهد | رد خون
سرخط خبرها

تغذیه ناسالم، مهم‌ترین عامل مرگ‌های زودرس در جامعه/ افزودن وایتکس در شیر صحت ندارد

  • کد خبر: ۱۸۹۱۹۵
  • ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۲
تغذیه ناسالم، مهم‌ترین عامل مرگ‌های زودرس در جامعه/ افزودن وایتکس در شیر صحت ندارد
مدیر امور فراورده‌های غذایی، آشامیدنی معاونت غذا و دارو گفت: بر اساس آخرین پیمایش کشوری که در سال۹۰ انجام شده، پس از مصرف دخانیات، تغذیه ناسالم مهم‌ترین عامل مرگ‌های زودرس بین ۳۰ تا ۷۰سالگی شناخته شده است.

دکتر میترا رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز درخصوص سلامت و ایمنی غذا اظهار کرد: مهم‌ترین چالش پیش‌روی سلامت جامعه در حوزه غذا و تغذیه، کمبود ریزمغذی‌ها و تغذیه ناسالم در اقشار مختلف جامعه است که متأسفانه بر اساس آخرین پیمایش کشوری که در سال ۹۰ انجام شده، پس از مصرف دخانیات، تغذیه ناسالم مهم‌ترین عامل مرگ‌های زودرس بین ۳۰ تا ۷۰سالگی شناخته شده است.

وی درخصوص باور غلط مردم در مورد افزودن وایتکس به شیر گفت: افزودن کمترین میزان ممکن وایتکس در شیر موجب تغییر رنگ شدید در آن می‌شود و از لحاظ بو نیز کاملاً قابل تشخیص است.

وی افزود: بسیاری از مردم نگران مشکلاتی در رابطه با سلامتی نظیر سرطان، بیماری‌های کلیوی و گوارشی، حساسیت‌ها یا سایر ناهنجاری‌ها هستند. بر اساس اطلاعات اپیدمیولوژیکی به دست آمده از ایالات متحده و کانادا که غذا‌های تراریخته را از سال۱۹۹۰ مصرف کرده‌اند و داده‌های مشابه از اروپای غربی و بریتانیا که مصرف غذا‌های تراریخته در آن رواج چندانی نیافته بود، نتایج مطالعات نشان داد که هیچ الگویی از تفاوت‌ها در میان کشور‌ها در خصوص مسائل سلامتی پس از عرضه غذا‌های تراریخته مشاهده نشده است.

مدیر امور فراورده‌های غذایی، آشامیدنی معاونت غذا و دارو بیان کرد: صلاحیت تأیید سلامت محصولات غذایی تراریخته با سازمان‌های معتبر مانند سازمان بهداشت جهانی، سازمان غذا و داروی آمریکا و نهاد ایمنی غذایی اتحادیه اروپاست و مصرف این‌گونه محصولات غذایی پس از گذراندن مراحل مختلف تأیید و ارزیابی احتمال خطر و...  وارد بازار‌های جهانی شده و در سبد غذایی مردم قرار می‌گیرد.

رضایی بیان کرد: مواد نگهدارنده (Preservatives) دسته‌ای‌ از ترکیبات شیمیایی است که برای جلوگیری از فساد، تجزیه، انجام واکنش‌های شیمیایی ناخوشایند و همچنین برای جلوگیری از کاهش کیفیت و ارزش غذایی به مواد غذایی، داروها، رنگ‌ها، لوازم آرایشی، نمونه‌های بیولوژیک، چوب و بسیاری از محصولات دیگر افزوده می‌شود و میزان آن بر اساس استاندارد‌های غذایی ملی تعیین و به صورت مداوم توسط کارشناسان غذا و دارو پایش می‌شود.

وی افزود: رب‌هایی که به صورت صنعتی و در کارخانجات تهیه می‌شود از جهت اینکه تحت کنترل سازمان استاندارد و سازمان غذا و دارو قرار دارد مورد اطمینان است و همچنین میزان مواد نگهدارنده آن‌ توسط بازرسان و کارشناسان اندازه‌گیری می‌شود.

رضایی با بیان اینکه در یک سال گذشته ۱۰۳۵ گواهی بهداشت در استان صادر شده است، تصریح کرد: از مردم تقاضا داریم از مصرف رب‌های فله که به عنوان رب‌های خانگی عرضه می‌شود خودداری کنند، چه بسا که از گوجه‌های کپک زده و فاسد استفاده شده باشد و با کمک رنگ‌های خوراکی و نگهدارنده‌های مختلف رنگ و مدت زمان ماندگاری آن را تغییر داده باشند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->