علت تاخیر پرواز مشهد - تهران هواپیمایی چابهار چه بود؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقتی مقتول خواست قاتلش اعدام نشود! خراسان‌رضوی رکورددار حوادث ترافیکی طی هفته گذشته کشف موادغذایی احتکارشده در کاشمر به ارزش بیش‌از ۴.۵ میلیارد ریال پیگیری دادستانی مشهد در خصوص حادثه غرق‌شدگی در یکی از استخرهای این کلانشهر چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود استخوان کودکان را چگونه تقویت کنیم؟ مصرف بیسکوییت و کلوچه چه تاثیری بر سلامتی کودکان دارد؟ خشم بهاری را کنترل کنید برای حفظ سلامتی روزانه چند عدد تخم مرغ بخوریم؟ زردچوبه چه تاثیری در افزایش طول عمر و جوانی دارد؟ ۴ عارضه مصرف خودسرانه ویتامین دی را بشناسید بیشتر شکایات مردمی از پزشکان در حوزه زیبایی است | عمده اقدامات غیرمجاز در آرایشگاه‌ها و مراکز زیرزمینی پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (٨ اردیبهشت ماه١۴٠٣) | وزش باد و بارش باران در برخی از مناطق استان واژگونی پراید در جاده نیشابور -سبزوار، ۵ مصدوم برجای گذاشت آیا انجام اقدامات زیبایی در دوران بارداری ممنوع است؟
سرخط خبرها

چگونه شکل آشپزخانه بر عادت تغذیه شما تاثیر می‌گذارد؟

  • کد خبر: ۱۹۰۴۹۱
  • ۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۰۰:۲۰
چگونه شکل آشپزخانه بر عادت تغذیه شما تاثیر می‌گذارد؟
جدیدترین یافته‌ها نشان می‌دهد در طول روز، بیشترین چیزی که می‌خوریم، بر اساس خواسته‌های جوانه‌های چشایی و بدن ما نیست.

به گزارش شهرآرانیوز، حتی اگر بخواهید بر اساس آنچه که بدنتان به آن نیاز دارد غذا بخورید و نه تأثیرات بیرونی و فرهنگ رژیم غذایی که جامعه القا می‌کند، اگر زندگی شما به طور شهودی تنظیم نشده باشد، انجام این کار دشوار است.

کیسی باربر، مربی برنامه‌ریزی تغذیه می‌گوید: می‌توان گفت ما با چشمان خود غذا می‌خوریم، برچسب‌های چشم‌نواز روی چیزها می‌زنیم یا اینکه آشپزخانه خودمان را به گونه‌ای درست می‌کنیم که همیشه غذاهای خاص در ذهنمان باشد.

نحوه چیدمان آشپزخانه نیز تأثیر زیادی در نحوه استفاده شما از آن ایجاد می‌کند.

اگر می‌خواهید خوردن آنچه می‌خواهید و به آن نیاز دارید آسان باشد، آنچه که راحت‌ترین چیز برای برداشتن است را انتخاب نکنید، بنابراین مجبور نیستید ظروف یا برچسب‌های گران‌قیمت بخرید و فقط باید کمی زمان بگذارید و امور آشپزخانه را سازماندهی کنید.

خرید شیشه‌های زیبا برای انباری و یخچال ضروری نیست اما استفاده از کیسه‌های غذا نیز می‌تواند به راحتی برای اقلامی مانند هویج، لوبیا سبز یا برنج به هم ریختگی ایجاد کند که یافتن آن‌ها را سخت می‌کند.

کیسه‌های پلاستیکی یکی از بدترین چیزها برای منظم کردن آشپزخانه است. اگر واقعاً کیسه های خود را دوست دارید، حداقل می‌توانید آن را مانند فایل روی هم قرار دهید چون مسلماً دوست ندارید هر بار که یک کشو یا کابینت را باز می‌کنید، روی شما بیفتد.

در مورد ماکارونی و سایر غذاهایی که در جعبه است، چطور؟ آیا بهتر است آن‌ را در ظروف شفاف قرار دهیم؟ این به نیازهای شما بستگی دارد. شاید بخواهید به وضوح ببینید چه مواد غذایی دارید.

برای برخی از افراد، نگاه کردن به قفسه شیشه های شفاف و دیدن اینکه دقیقاً چه چیزی داخل آن است بدون اینکه بخواهند سروصدای باز کردن بسته ها را راه بیندازند، ممکن است مفیدتر باشد.

برای برخی افراد دیدن برچسب اینکه چه چیزی داخل جعبه یا شیشه است ممکن است فعل و انفعالاتی را در مغزشان ایجاد کند.

اولین چیزی که می‌بینید ممکن است اولین چیزی باشد که می‌خورید و آنچه در ابتدا می‌بینید اغلب بر آنچه که احتمالاً در ابتدا به آن دست خواهید یافت، تأثیر می گذارد.

بهتر است سعی ‌کنید چیزهایی را که می‌دانید بارها و بارها از آن استفاده می‌کنید در قفسه‌هایی قرار دهید که برایتان در دسترس‌ترین است. در اینجا باید خوراکی‌هایی که ممکن است جذب آن شوید اما از لحاظ تغذیه برای شما مفید نیست را در قفسه بالایی قرار دهید، در حالی که غذاهایی که دوست دارید و واقعا می‌خواهید بخورید در جایی باشد که بتوانید فوراً آن را ببینید.

اینکه کشوهای یخچال برای میوه‌ها و سبزیجات علامت‌گذاری شده‌است به این معنی نیست که میوه و سبزیجات فقط باید در آنجا باشد.

اغلب کشوها مخصوصاً کشوهای یخچال جایی است که محصولات خوب پس از اینکه افراد آن را فراموش کردند از بین می‌رود، بنابراین بهتر است موادغذایی خود را در قفسه نگه دارید و از کشوها برای چیزهایی استفاده کنید که فراموش نمی‌شود یا به سرعت خراب نمی‌شود.

ابزارهای سازمان‌دهی را در نظر بگیرید

اگرچه لازم نیست کل پول خود را صرف ابزارهای کمک‌کننده به سازماندهی کنید، اما ممکن است ارزش آن را داشته باشد که روی ظرف‌های جذاب میوه و سبزیجات سرمایه‌گذاری کنید، چون احتمال بیشتری وجود دارد که آن را مستقیماً از یخچال به میز آشپزخانه خود منتقل کنید.

زمانی که در حال آماده کردن وعده‌های غذایی خود هستید، مهم است که چیزهایی که می‌خواهید برای اهداف سلامتی خود بگنجانید را مدنظر قرار دهید. مهم‌ترین مورد، تعادل‌دهنده مواد مغذی شما در طول روز و همچنین چیزهایی است که واقعا دوست دارید آن را مصرف کنید.

شاید این برای شما تفاوت بزرگی ایجاد کند که مخلوط‌کن را دم دست بگذارید و میوه‌ها را در ظرف‌های جداگانه برای طول روز تقسیم کنید تا بتوانید با آن‌ها اسموتی درست کنید و هم از لحاظ سلامت و هم لذت برای خودتان سرمایه‌گذاری کنید. درست حدس زدید، یافته‌ها نشان می‌دهد که وقتی میوه‌ها و سبزیجات در کاسه‌ها و ظرف‌های‌ زیبا قرار می‌گیرد، بیشتر مصرف می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->