مخبر: خدمت بی‌منت تا آخرین روز فعالیت دولت ادامه دارد آوار شدن ساختمان در غزه بر سر نظامیان صهیونیست| یک اسرائیلی به هلاکت رسید نتانیاهو: ما در جنگی در چند جبهه هستیم فردا دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ اولین مناظره ۶ کاندیدای انتخابات ۱۴۰۳ + جزئیات وضعیت مطالب تولید شده در شبکه‌های اجتماعی با موضوع نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری (۲۳ تا ۲۶ خرداد ۱۴۰۳) + اینفوگرافیک قالیباف: آرمان‌گرایی واقع‌بینانه در سیاست خارجی بهترین روش و رویکرد برای این سیاست است جمهوری آذربایجان از درگیری مرزی با ارمنستان خبر داد موافقت رهبر انقلاب با عفو یا تخفیف مجازات تعدادی از محکومان؛ به‌مناسبت اعیاد سعید قربان و غدیرخم ستاد انتخاباتی پورمحمدی در خراسان‌رضوی فعال شد دولت‌های اروپایی به وقتش اپوزیسیون‌های ایرانی را دور می‌زنند ۳۴۴ صندوق اخذ رأی به خارج از کشور ارسال شده است | بیشترین صندوق در آمریکاست اولویت‌های دولت چهاردهم در حوزه حقوق کودکان چیست؟ آخرین اخبار از انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ (۲۷ خرداد ۱۴۰۳) کنعانی: ایران هر جسورِ ماجراجو را ناکام و پشیمان خواهد کرد مردم خراسان‌ بیشتر درباره کدام کاندیدا جستجو کردند؟ + اینفوگرافیک پیش‌بینی مشارکت ۵۰ درصدی در انتخابات ریاست‌جمهوری در خراسان‌رضوی برنامه تبلیغاتی نامزد‌های انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ در صداوسیما | امروز (یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳) تشنه روحیه جهاد سازندگی هستیم تاکید مقام ارشد یمنی بر تداوم ممنوعیت کشتیرانی به سمت بنادر اشغالی فلسطین حمله مجدد جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به مناطقی در جنوب لبنان
سرخط خبرها

اوکراین مدعی حمله به تاسیسات ضدهوایی روسیه شد

  • کد خبر: ۱۹۱۶۷۱
  • ۰۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۹
اوکراین مدعی حمله به تاسیسات ضدهوایی روسیه شد
مرکز ارتباطات راهبردی کی‌یف مدعی شد که اوکراین به تاسیسات ضدهوایی روسیه واقع در غرب شبه‌جزیره کریمه حمله کرده است.

به گزارش شهرآرانیوز، برخی منابع مدعی شده‌اند که در جریان حمله موشکی اوکراین به این تاسیسات، ۱۷ سرباز روسی و ۵ خودروی نظامی آسیب دیده‌اند.

روز گذشته نیز ارتش روسیه اعلام کرده بود: پدافند هوایی روسیه جلوی تلاش جدید رژیم کی‌یف برای انجام یک حمله تروریستی دیگر را گرفته و ۳۶ پهپاد را در مسیر اعزام به شبه جزیره کریمه رهگیری کرد.

کی‌یف در ماه‌های اخیر حملات پهپادی و راکتی خود به شبه جزیره کریمه را تشدید کرده است. بر اساس اعلام ارتش روسیه، اوکراین روز ۱۳ سپتامبر با موشک‌های کروز به یک کارخانه کشتی سازی در بندر سواستوپل با موشک‌های کروز حمله کرده و به دو کشتی نیروی دریایی آسیب وارد کرد. ۹ روز بعد از این اتفاق نیز موشکی به مقر ناوگان دریای سیاه نیروی دریایی روسیه در سواستوپل اصابت کرد.

اوکراین همچنین چندین بار از پهپاد‌ها برای حمله به زیرساخت‌های بندری روسیه در سواستوپل استفاده کرده است. این پهپادها، زیرساخت‌های مهم حمل‌ونقل مانند پل کریمه را که در حمله‌ای در ماه ژوئیه به شدت آسیب دید هدف گرفتند، اما این پل اوایل ماه جاری میلادی تعمیر و به طور کامل بازگشایی شد.

مقامات روسیه، کی‌یف را متهم به طراحی حملات خرابکارانه علیه بنا‌های زیرساختی این کشور از جمله نیروگاه‌های هسته‌ای کرده‌اند. بر اساس گزارش‌ها چند روز پیش روسیه حمله اوکراین با چند پهپاد به شهر کورچاتوف، محل قرار گیری نیروگاه برق هسته‌ای کورسک روسیه را دفع کرد، اما یکی از این پهپاد‌ها در نهایت توانست به یک تاسیسات ذخیره پسماند هسته‌ای آسیب وارد کند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->