نزاع و درگیری زوج جوان ۱۰ هکتار مزرعه را به آتش کشید نزاع خیابانی به قتل انجامید| اعترافات تکان دهنده جوان قاتل شکایت از پدر خیانتکار| او برای صیغه هایش میلیاردی هزینه می‌کرد! هشدار: یک مورد مثبت تب دنگی در تربت‌حیدریه مشاهده شد واژگونی لیفتراک در نیشابور حادثه آفرید (۲۷ تیر ۱۴۰۳) اعترافات مردی که گلوی همسرش را برید| فرزندان درخواست قصاص پدر را دارند قتل مسلحانه همسر خیانتکار و معشوقش در ویلا آیا تنهایی و اضطراب باعث سکته مغزی می‌شود؟ آتش سوزی در تالاب هورالعظیم مهار شد (۲۷ تیر ۱۴۰۳) چگونه یک کوله‌پشتی، کودکان ژاپنی را متحد کرده است؟ عشق به زن متاهل منجر به قتل شد| دستگیری قاتل فراری در مرز کمبود جهانی قلم‌های انسولین‌| هفت میلیون ایرانی مبتلا به دیابت هستند انفجار سوپرمارکت در خیابان هدایت مشهد ۲ مجروح بر جای گذاشت (۲۷ تیر ۱۴۰۳) جزییات آتش‌سوزی منطقه خائیز | جرقه‌ای که از مزرعه کشاورزی شروع شد تأثیر منفی گرما بر روی جنین | سکته گرمایی را جدی بگیرید کشف بیش‌از ۱۰ هزار قرص غیرمجاز در غرب مشهد (۲۷ تیر ۱۴۰۳) کلید اولیه نوبت دوم کنکور ۱۴۰۳ منتشر شد تیم المپیاد زیست شناسی ایران در جهان خوش درخشید + اعضای تیم زمان اعلام نتایج نهایی آزمون استخدامی دبیری آموزش و پرورش اعلام شد اهدای خون بیش از ۲ هزار نفر در روز‌های تاسوعا و عاشورا در خراسان‌رضوی
سرخط خبرها

خواص گیاه انجبار | دارویی برای درمان مارگزیدگی

  • کد خبر: ۱۹۲۰۷۱
  • ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۰
خواص گیاه انجبار | دارویی برای درمان مارگزیدگی
یک متخصص طب سنتی گفت: در قدیم از گیاه انجبار علیه اسهال خونی و طاعون استفاده می‌شد و از آن ترکیبی به عنوان پادزهر تهیه می‌کردند.

به گزارش شهرآرانیوز، بهنام یوسفیان در گفت‌وگویی درباره گیاه انجبار از خانواده هفت‌بند اظهار کرد: زمان گلدهی گیاه انجبار خرداد تا شهریورماه و زمان برداشت سرشاخه‌های برگ‌دار آن نیز ماه‌های خرداد تا شهریور است.

وی افزود: گیاه انجبار گیاهی پایا با ریزومی ضخیم و مارپیچی است، برگ‌های پایینی آن سرنیزه‌ای است و در انتهای ساقه راست آن خوشه گل‌های صورتی می‌روید. این گیاه در علف‌زار‌های مرطوب، مراتع، گودال‌ها و در ارتفاعات مختلف می‌روید.

این متخصص طب سنتی تصریح کرد: در قدیم از گیاه انجبار علیه اسهال خونی و طاعون استفاده می‌شد و از آن ترکیبی به عنوان پادزهر تهیه می‌کردند که برای مداوای مارگزیدگی مفید بود.

وی ادامه داد: ریزوم و بوته‌های جوان را به صورت ترجیحی در پاییز پس از گل دادن گیاه و در بعضی مواقع در بهار با دست بیرون می‌کشند، سپس پاک می‌کنند و پس از جدا کردن قسمت‌های سبز و ریشه‌های کوچک، آن را دو قسمت و در آفتاب یا خشک‌کن با حداکثر ۶۰ درجه سانتی‌گراد خشک می‌کنند، پس از خشک شدن نیز باید در محلی خشک و به دور از حشرات نگهداری شود.

یوسفیان گفت: این گیاه محتوی تانن‌ها گالیگ، نشاسته، کاتشین، اگزالات کلسیم و اسید سیلیسیک بوده و به صورت قوی قابض است و خونریزی‌های داخلی یا خارجی را بند می‌آورد، همچنین علیه ترشحات معده و روده‌ای و اسهال‌های سخت و حتی اسهال خونی استفاده می‌شود، نشاسته زیاد موجود در آن، تبدیل به لعاب می‌شود و اثرات مثبتی دارد.

وی با بیان اینکه گیاه انجبار از عناصر اصلی قرقره‌ها برای رفع تورم دهان و ورم لوزتین است و از آن علیه ورم مخاط و آماس‌ها استفاده می‌شود، اضافه کرد: از پودر این گیاه نیز می‌توان روزانه دو تا چهار گرم استفاده کرد.

این متخصص طب سنتی با اشاره به موارد منع مصرف و احتیاط گیاه انجبار خاطرنشان کرد: مصرف این گیاه نباید بیش از سه هفته به صورت مداوم ادامه پیدا کند.

منبع: ایمنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->