امنیت غذایی از ارکان امنیت ملی است همه آنچه باید درباره حساسیت فصلی بدانید جلوگیری از ۳ هزار سقط عمد جنین سالم در کشور حریق منزل مسکونی در بلوار میرزا کوچک خان + تصویر حادثه(۱۳ اردیبهشت) شاهرخ‌خان دستگیر شد (۱۳ اردیبهشت) بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان رضوی (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزئیات لحظه پیدا شدن «یسنا دیدار» از زبان کایت سوار نیشابوری+فیلم برخورد مرگبار کامیون با پژو پارس در نزدیکی مشهد با ۲ کشته و زخمی (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو | توضیحات مدیر‌عامل هلال احمر گلستان درباره پیداشدن یسنا، دختر گم‌شده ترکمن یک سوم شهرستان‌های خراسان رضوی فاقد مرکز پزشکی قانونی هستند مشهد، میزبان سومین همایش ملی مدیران خیریه دارالاکرام| بورسیه تحصیلی برای ۸ هزار دانش‌آموز نیازمند روایت مادر «یسنا دیدار»، از روز ناپدیدشدن دختر ۴ ساله‌اش + فیلم آخرین اخبار از عملیات جست‌وجوی «یسنا»، دختر گم‌شده ترکمن + ویدئو (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) آشنایی با خواص سبزی‌های فصل بهار| نوبرانه‌های بهاری ضامن سلامتی این سبزی، کلیه‌ها را تصفیه و استخوان و دندان‌ها را تقویت می‌کند
سرخط خبرها

دستگیری سلاطین گیاهان دارویی در مشهد

  • کد خبر: ۱۸۵۸۳۰
  • ۰۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۵
دستگیری سلاطین گیاهان دارویی در مشهد
پلیس مشهد موفق به کشف ۲۴ هزار کیلو داروی گیاهی تاریخ گذشته از ۲ متهم شد.

به گزارش شهرآرانیوز، ۲۴ هزار کیلوگرم انواع گیاه گل‌گاو زبان؛ خارشتری، اسطوخودوس، کاسنی و... ۴۴ هزار بسته پودر گیاهی، ۶۲‌هزار قوطی دارو گیاهی تاریخ گذشته، بخشی از کشفیات پلیس مشهد از دارودسته سلاطین گیاهان دارویی است که روز‌های گذشته در جاده ابلق شناسایی و دو متهم اصلی این پرونده دستگیر شدند، متهمانی که دقیقا مشخص نیست از کی و کجا شروع به تاراج سلامت شهروندان مشهدی کرده‌اند که در لحظه دستگیری، این حجم از گیاهان دارویی غیرمجاز در چنته داشته‌اند.

ماجرای این پرونده برخلاف همیشه که پلیس مأمور می‌شد تا به تاریک‌خانه یک پرونده مجرمانه ورود کند و راز‌های مگویی از دل آن‌ها بیرون بکشد، این‌بار مأموران پاسگاه هلالی مشهد، بدون هیچ دردسری ساعت ۲۱:۳۰ شامگاه یکشنبه، در حال گشت‌زنی در جاده ابلق بودند که به یک خودرو سواری مشکوک شدند.

اولین دستور ایست

دو مرد جوان کیسه‌هایی را سوار خودرو می‌کردند. حسابی سرگرم بودند. تاریکی هوا نیز با نوری که از در بزرگ ساختمان شبیه انبار بیرون می‌زد، حل شده بود. آن‌ها چنان سرگرم کار بودند که متوجه حضور گروه گشتی پلیس در آن محدوده نشدند.
تقابل راننده و پلیس درست زمانی بود که راننده جوان خودرو و دیگر سرنشین آن استارت زده و آماده حرکت بودند. از سوی دیگر پلیس که متوجه تحرک مشکوک این افراد شده بود، بلافاصله به آن‌ها دستور ایست داد.

حرکت به ناکجاآباد

هشدار ایست پلیس که صادر شد، راننده پدال گاز را فشرد تا در سیاهی جاده خودش را گم و گور کند. این رفتار مجرمانه از سوی سرنشینان خودرو پژو ۴۰۵، واکنش فوری مأموران را به همراه داشت. مأموران با اعلام موضوع به مرکز پیام، به تعقیب خودروسواری پرداختند.

راننده انگار قصد تسلیم‌شدن در برابر مردان قانون را نداشت و توانست مسافتی کوتاه از خودرو گشتی پلیس جلو بزند، اما درنهایت این مأموران بودند که در حرکتی متبحرانه جلو خودرو مجرمان پیچیده و آن‌ها را وادار به تسلیم کردند.
مأموران راننده و دیگر سرنشین را که یکی از آن‌ها سی و دو و دیگری سی و چهار ساله بود، در حالی بازداشت کردند که آن‌ها مدعی بودند ترسیده‌اند و ناخواسته فرار کرده‌اند. هر چند این پاسخی نبود که مأموران پاسگاه هلالی را قانع کند.

مأموران پس از شنیدن اظهارات ناشیانه دو متهم، در بازرسی از صندوق عقب خودرو آن‌ها، تعداد زیادی قوطی‌های خالی داروگیاهی کشف کردند. گروه گشتی کلانتری بلافاصله موضوع را به سرهنگ احمد نگهبان، فرمانده انتظامی مشهد، اعلام کردند و دستورات تخصصی را دریافت کردند.

کشف یک راز بزرگ

در ادامه، هماهنگی‌های قضایی لازم نیز انجام شد و مجوز ورود به انبار مشکوک دریافت شد. مأموران پاسگاه انتظامی هلالی به همراه گروهی از سازمان غذا و دارو زمانی پا به این انبار دورافتاده گذاشتند که مشخص شد اینجا تبدیل به باراندازی برای انواع گیاهان دارویی تاریخ‌مصرف گذشته شده است و متهمان پس از تغییر تاریخ بسته‌های دارو‌های گیاهی، آن‌ها را به‌عنوان دارو‌های جدید در سطح بازار عرضه می‌کردند.

در این بازرسی بیست تن انواع دارو‌های گیاهی خشک آسیاب نشده، چهار تن دارو‌های گیاهی آسیاب شده، یک دستگاه آسیاب بزرگ صنعتی، ۴۴‌هزار بسته پودر گیاهی، ۶۲‌هزار قوطی دارو گیاهی تاریخ گذشته و بدون هرگونه مجوز سازمان غذا و دارو کشف شد.

سودجویی ۴ میلیارد تومانی

به گفته رئیس پلیس مشهد، کارشناسان ارزش محموله کشف‌شده را ۴ میلیارد تومان ارزیابی کرده‌اند.
سرهنگ نگهبان با اعلام اینکه متهمان هیچ‌گونه سابقه کیفری ندارند، خاطرنشان کرد: با هماهنگی‌های لازم قضایی، این کارگاه غیرمجاز پلمب و افراد متخلف پس از بازجویی‌های لازم با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مقام قضایی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی مشهد با اشاره به ادامه تحقیقات برای مشخص‌شدن دیگر متهمان دخیل در این پرونده، از شهروندان خواست در صورت مشاهده موارد مشابه، موضوع را از طریق شماره تماس ۱۱۰ به پلیس اعلام کنند تا با افرادی که سلامت جامعه را به خطر می‌اندازند، برخورد قانونی و قاطع شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->