جهاد اسلامی: اسرائیل به این نتیجه رسیده که جنگ راهکار آزادی اسرا نیست ادعای رسانه صهیونیستی: هواپیمای رئیس موساد در ریاض به زمین نشست موشک‌های تاروس به اوکراین نخواهد رفت ادعای رسانه صهیونیستی: اکثر مسئولان اسرائیلی موافق توافق مبادله اسرا هستند ترکیه ناو هواپیمابر می‌سازد شلیک ۳۰ موشک به پایگاه میرون اسرائیل توسط حزب الله لبنان + فیلم (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتانیاهو از صدور حکم بازداشتش وحشت زده است خودروی یک وزیر صهیونیست واژگون شد + فیلم زلنسکی: حداقل به هفت سامانه دفاع هوایی نیاز داریم حزب الله قادر است الجلیل را محو کند عربستان، اولین مقصد «بلینکن» رسانه عبری: عملیات رفح یک اشتباه است شیخ نعیم قاسم: جنگ باعث بازگشت شهرک نشینان نخواهد شد مخبر: ایران به دنبال روابط برد برد با کشورهاست مخبر: توسعه روابط با کشورهای آفریقایی راهبرد اساسی ایران است تحولات «غزه»، محور سفر وزیر خارجه ترکیه به ریاض روسیه: تمام رزمایش‌های ناتو را از نزدیک زیر نظر داریم لاپید: همه مقامات مسوول در زمان عملیات طوفان الاقصی باید استعفا دهند تظاهرات هزاران شهرک‌نشین علیه نتانیاهو در تل‌آویو ۲۷ فلسطینی در حمله به منازل فلسطینیان نوار غزه به شهادت رسیدند
سرخط خبرها

رئیسی: اسکتبار جهانی به دنبال جبران شکست، با جنایت در فلسطین است

  • کد خبر: ۱۹۲۳۵۳
  • ۱۲ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۸
رئیسی: اسکتبار جهانی به دنبال جبران شکست، با جنایت در فلسطین است
رئیس جمهور گفت: امروز اسکتبار جهانی می‌خواهد شکست خود را با جنایت در فلسطین و کشتن کودکان بی‌گناه جبران کند. این جنایت در تاریخ قضاوت خواهد شد.

به گزارش شهرآرانیوز، آیت‌الله رئیسی در نشست مشترک شورای برنامه‌ریزی و توسعه و فعالان اقتصادی کردستان که هم‌اکنون در مجتمع فجر سنندج در حال برگزاری است، اظهار کرد توفیقی برای بنده و همکارانم است که امشب در جمع مدیران پرتلاش در استان کردستان هستیم که جا دارد از استاندار و نماینده ولی فقیه در استان صمیمانه تقدیر کنیم.

وی افزود: آنچه بیان شد از انجام مصوبات دور اول سفر باید از شما تقدیر کرد چون کار به دست مدیران استان انجام گرفته و کار مرکز پیگیری و تخصیص اعتبارات بوده است.

وی خاطرنشان کرد: کردستان استانی است که به دلیل ظرفیت‌های فراوان زمینه کار و تلاش و فعالیت در آن وجود دارد.

رئیسی تصریح کرد: عده‌ای از بدخواهان می‌خواستند که استان کردستان را امنیتی کنند ولی همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند این استان فرهنگی با سابقه تمدنی و شاخص‌های بسیار مهم مدنیت است.

وی گفت: شاخص‌های علم، ادب و فرهنگ و هنر استان فرهنگی کردستان در تاریخ فرهنگی جایگاه بلندی دارند.

رئیس جمهور تصریح کرد: حمله و تهاجم و شبیخون فرهنگی غرب به همه فرهنگ‌ها و خرده فرهنگ‌ها می‌خواهد آداب و سنن و رسوم و داشته‌های فرهنگی یک ملت جلوه نداشته باشد.

رئیسی با بیان اینکه کردها مردمانی دارای یک فرهنگ اصیل هستند و به تعبیر رهبر معظم انقلاب قوم کرد دارای یک سری ویژگی های فرهنگی و هنری و تمدنی هستند، گفت: مدیران چه در حوزه فرهنگ، علم و دانش مشغول باشند و چه نقش غیرمستقیم در مسائل فرهنگی و اجتماعی داشته باشند باید تلاش کنند تمام تصمیمات با حفظ این هویت قومی و ملی باشد.

رئیس جمهور تصریح کرد: آنچه جامعه را در برابر هجومات فرهنگی حفظ می‌کند اصالت و فرهنگ است که باید بسیار مورد توجه قرار گیرد.

رئیسی خاطرنشان کرد: آنچه مردم کردستان را در مقابل هجوم‌های معاندین نگه داشت و توانستند مرز را حفظ و صیانت کنند همین فرهنگ و اصالت فرهنگی و تمدن تاریخی بوده است.

وی داشتن هویت اصیل اسلامی را موجب مقاوم‌سازی مردم دانست و گفت: امروز اسکتبار جهانی می‌خواهد شکست خود را با جنایت در فلسطین و کشتن کودکان بی‌گناه جبران کند این جنایت در تاریخ قضاوت خواهد شد.

وی افزود: امریکا به عنوان حامیان جنایت هولناک علیه بشریت شناخته شده است و نام آنها به عنوان جنایتکاران علیه بشریت ثبت می‌شود و باید در مقابل خداوند و وجدان بشری و تاریخ پاسخگو باشند.

رئیس جمهور ایمان در مقابل استکبار و حق در مقابل باطل را دلیل حفظ و مقاومت فلسطین عنوان کرد و گفت: ملت فلسطین همین امروز هم پیروز هستند چون پیروزی حق بر باطل همیشه وجود دارد.

وی اضافه کرد: این صحنه‌ها مسئله اسلام، یهودیت و غیره نیست هرکسی در کسوت انسانی باشد نمی‌تواند این جنایت را قبول کند.

نگاه فرهنگی باید در کردستان حاکم باشد

وی با بیان اینکه همه باید برای حفظ هویت فرهنگی استان تلاش کنند، گفت: در حوزه اقتصادی هم در کردستان زمینه‌های خوبی داریم اقتصاد فرهنگی، اقتصاد روستا، اقتصاد صنایع دستی، مرز برای استان کردستان یک فرصت تلقی می شود باید نهایت استفاده را از مرز داشته باشیم.

رئیس جمهور عنوان کرد: اگر استفاده درست از مرز صورت بگیرد برای خود کشور و همسایه‌ها قطعا فرصت ارزشمندی است سیاست ما ارتباطات با کشورهای همسایه و همسو و کشورهای اسلامی است، باید تلاش شود بتوانیم از ظرفیت‌های هم استفاده کنیم و تبادل ظرفیت‌ها را داشته باشیم و کردستان این ظرفیت را برای تبادل ظرفیت‌ها دارد.

وی خاطرنشان کرد: گام‌هایی که برای کردستان باید برداشته شود گام‌های تحولی در حوزه‌های مختلف کشاورزی است که باید با مدیریت صحیح آب در این راستا گام‌های اساسی برداریم.

رئیسی با تاکید بر رونق تولید کالاهایی که می‌تواند زمینه استقلال کشور را حفظ کند، گفت: در این خصوص نیاز به کار جهادی و تلاش همه مدیران داریم.

وی ایجاد بازارچه‌های دائمی را ضروری دانست و گفت: باید به نحوی عمل کنیم که محصولاتی که در این استان حاصل دست رنج تولید کنندگان صنایع دستی است سودش را خود تولید کننده ببرد و به دست دلالان نیفتد.

رئیس جمهور اذعان کرد: صنایع دستی کردستان باید کاملا مورد حمایت قرار گیرد دولت باید از صنایع دستی به صورت جدی حمایت کند در این حوزه بخش‌های مختلف دخیل هستند.

وی با بیان اینکه افراد تحصیلکرده و دارای مدارج علمی باید زمینه کارشان فراهم شود، افزود: دانشگاه‌ها باید براساس نیاز کشور دانشجو بپذیرند این جز سیاست‌های اصلی نظام آموزشی باشد تا بتوان بعد از تحصیلات بلافاصله جذب بازار شوند و در کنار حل مسائل کشور قرار گیرند.

رئیسی تصریح کرد: ما دانشگاه را اتاق فکر دولت می‌دانیم باید نظام حل مسائل کشور را دانشگاه‌های ما در دست بگیرند و در کنار بازار و کشاورزی و صنت باشند.

وی افزود: ما باید در حوزه‌های مختلف معدن، کشاورزی و غیره ارزش افزوده ایجاد کنیم این کار نیاز به همفکری و همراهی است.

رئیس جمهور با بیان اینکه مدیریت آب از مسائل بسیار مهم است، گفت: آب در کردستان وجود دارد؛ درست بهره‌برداری کردن از این آب و بازچرخانی کردن آن باید مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: برای مسئله بیکاری به ویژه تحصیلکرده‌های بیکار در کردستان باید یک کار ویژه بکنیم و در این راستا کارگروه ویژه‌ای با عضویت معاون اجرایی، وزیر رفاه، استاندار و دانشگاه‌ها تشکیل شود.

رئیسی اذعان کرد: بنای دولت این نیست که از کنار چاله‌ها عبور کند و برای این چاله‌ها چاره‌اندیشی نکند از کنار مسائل نباید بدون ارائه راهکار بگذریم باید مسئله را شناخت و در این دولت مسئله حل کرد.

وی گفت: نهضت پروژه‌های نیمه‌تمام در این دولت یک نهضت اساسی است و باید پروژه‌های نیمه تمام در دولت به اتمام برسد.

نباید به هیچ وجه گرفتار حاشیه‌ها شویم

وی با تاکید براینکه نباید به هیچ وجه گرفتار حاشیه‌ها شویم و متن، خدمت به مردم و گره‌گشایی از کار مردم است، گفت: بسیاری از دولت‌ها گرفتار همین حاشیه شدند باید با گره‌گشایی در کارها مردم را به نظام امیدوار کنیم.

وی تصریح کرد: مردم قدرکارها را می‌دانند حضور پرشور مردم کردستان در میدان آزادی مرا شرمنده کرد البته این حضور برای من طلبه نیست به خاطر نظام و انقلاب است.

رئیسی با بیان اینکه توانایی و دانش وجود دارد، گفت: دانایی‌ها را باید به توانایی‌ها ضمیمه کنیم قطعا اتفاقات خوبی را در کشور شاهد خواهیم بود.

وی در مورد مناطق آزاد بانه و مریوان و اجرای قانون هم گریزی زد و افزود: مناطق آزاد ما نباید به منطقه ای برای واردات کالا تبدیل شود باید مسیر برای رونق تولید باشد.

وی اضافه کرد: ساماندهی جریان کولبری و کار تجاری در مناطق مرزی باید در جهت سامان دادن تبادل مرزی باشد تا مردم بتوانند نفع کافی بروند.

وی در مورد دانشگاه فرهنگیان هم گفت: باید از دانشگاه فرهنگیان بهترین استفاده را داشته باشیم افزایش بهره‌وری مهمترین مسئله در کشور است که باید به آن توجه شود.

رئیس جمهور اذعان کرد: ما در کشور 101 هزار عضو هئیت علمی داریم و این یک سرمایه بزرگ علمی و ارزشمند در کشور است که می‌تواند بسیاری از گره‌ها را در کشور باز کند.

وی تاکید کرد: نشست نخبگانی را با کسانی که سابقه کار دارند برگزار کنید هر بخش باید یک نشست نخبگی با اجتماعات صاحب نظر داشته باشند نگاه اینها به بهتر انجام کار کمک خواهد کرد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه قانون‌های خوبی در کشور وجود دارد که باید حتما اجرا شود، گفت: تاکید من بر سازمان‌ها و ادارات این است که تمام تلاش خود را برای اجرای این قانون بکار گیرند فضای کار باید در کشور تسهیل و بروکراسی‌های خسته کننده برطرف شود.

وی افزود: گاهی پیچیدگی‌های اداری موجب خسته شدن سرمایه‌گذاران، کارآفرینان و تولیدکنندگان می‌شود این بروکراسی‌ها باید برطرف شود.

رئیسی با بیان اینکه فضای کسب و کار در کشور بسیار اهمیت دارد، گفت: نظرات کارشناسی اهمیت زیادی دارد، اما ضمن احترام به نگاه کارشناسی نباید حوزه کسب و کار را گرفتار نظرات غیرکارشناسی کرد.

وی اضافه کرد: مدیران در انجام کار باید روحیه جهادی در میدان حاضر شوند و جرات و جسارت داشته باشند، دستشان نلرزد تا کار سریع انجام شود و کارها زمین نماند.

رئیسی گفت: جسارت و شجاعت را نباید از مدیر گرفت مدیری که دستش بلرزد نمی‌تواند کار کند.

وی اضافه کرد: شعار امسال رشد تولید و مهار تورم است ما مهار تورم را از طریق رکود نباید پیگیری کنیم این مهار تورم را باید از طریق رشد تولید باید دنبال کنیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه رشد نقدینگی را باید مراقب باشیم که ایجاد تورم نکند، گفت: کسری بودجه عامل تورم است اما اینها اگر هدایت شود اگر نقدینگی هرچه به سمت تولید برود نتیجه آن رونق و مهار تورم خواهد شد.

وی ادامه داد: یکی از زیرساخت‌ها که می‌تواند جاذبه داشته باشد همین تله‌کابین است که انتظار داریم از طریق استاندار بررسی شود.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->