ماجرای عجیب آهنگ «تنهاترین عاشق» که به نام فریدون فروغی دست‌به‌دست می‌شود! + فیلم چرا تکرار «پایتخت ۶» پخش نمی‌شود؟ روایت پردیس پورعابدینی از سکانس ملاقات شرعی با شهاب حسینی در «گناه فرشته» + فیلم برگزاری گردهمایی کارشناسان روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور در مشهد مقدس بازیگر فیلم سینمایی «اخراجی‌ها ۲»: روش تدریس تام‌کروز در «تاپ‌گان» متعلق به یک خلبان ایرانی است خانه انیمیشن UP در دنیای واقعی + فیلم و عکس معاون وزیر فرهنگ: سابقه ایران و عراق در حوزه فرهنگ و ارتباطات درخشان است درباره زنده یاد حسن حامد، نمایشنامه نویس و کارگردان فقید مشهدی| خاموشی در اوج درخشش کاش سریال بود! | درباره «مست عشق»، فیلم مهم حسن فتحی بازدید هیأت رسانه‌ای ایران از مؤسسه العلمین عراق + تصاویر ویژه‌برنامه «کوی محبت» در شب شهادت امام جعفر صادق (ع) + زمان پخش فیلم‌های سینمایی تلویزیون برای تعطیلات آخر هفته (۱۳، ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + زمان پخش و خلاصه داستان تعطیلی سینما‌های مشهد به مناسبت شهادت امام‌جعفر‌صادق‌(ع) ناگفته‌های پردیس پورعابدینی درباره «فرشته» ستاره‌بازی سهم اندک ادبیات معاصر در دانشگاه مسئله ساده انگاشتن امری به غایت پیچیده | دقایقی پای درددل‌های دانشجویان رشته زبان و ادبیات فارسی صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ استاندار نجف در دیدار با هیات رسانه ای ایران: جمهوری اسلامی در زمینه های مختلف پیشرفت دارد | روابط عراق با ایران استراتژیک است + تصاویر گزارشی از جلسه نقد و بررسی کتاب «کارنامه فیاض: مجموعه آثار دکتر علی اکبر فیاض»
سرخط خبرها

وزیر ارشاد: اتفاقات خوبی در راه جشنواره فیلم فجر است

  • کد خبر: ۱۹۲۷۲۰
  • ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۶
وزیر ارشاد: اتفاقات خوبی در راه جشنواره فیلم فجر است
این روز‌ها درباره جشنواره فیلم فجر گمانه‌زنی‌ها بسیار است؛ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تازه‌ترین اظهارات خود به حضور جدّی فارابی و اتفاقات خوبی که در راه جشنواره فیلم فجر است اشاره کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، این روز‌ها درباره جشنواره فیلم فجر گمانه‌زنی‌های بسیاری می‌شود و فهرست فیلم‌هایی که نام اوج، حوزه هنری و فارابی را نشان می‌دهد که احتمالاً آثاری را همچون سنوات قبل در جشنواره دارند. اما وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی در تازه‌ترین اظهارات خود به اتفاقات خوب در راه جشنواره فجر و حضور جدّی فارابی اشاره دارد. 

محمدمهدی اسماعیلی با تأکید بر جریان تولید فیلم در این دوره، خاطرنشان کرد: ما الان دوره خوبی را در تولید فیلم می‌گذرانیم؛ اعداد و ارقام فروش را نگاه کنید حتی برای عوامل سینما هم قابل پیش‌بینی نبود که فیلم اول ما به ۲۸۰ میلیارد فروش برسد. این اتفاق خوشایند است که باید این فیلم‌ها بفروشد تا سینما‌ها احداث شوند و رونق پیدا کنند. اما فیلم خوب برای ما از اولویت خوبی برخوردار است. 

وی افزود: ما در حوزه سینما تنظیم‌گری می‌کنیم بخشی از تولیدات در اختیار ما است و از طریق بنیاد فارابی انجام می‌دهیم و البته بخش‌های دولتی دیگر هم مشارکت می‌کنند. ما وقتی کار را شروع کردیم پیش‌بینی این نبود که بخش دولتی کمک جدّی داشته باشد، اما خوشبختانه رفته رفته اتفاقات خوبی افتاد. خصوصاً امسال که برای جشنواره فارابی تولیدات بسیار خوبی را آماده می‌کند و هم مجموعه‌های دیگر؛ آن ریل‌گذاری‌هایی که در دو سال گذشته انجام شده مخاطبان سینما نتیجه‌اش را در جشنواره فیلم فجر پیش‌رو خواهند دید.

وزیر ارشاد همچنین در ادامه صحبت‌های خود به تولید کاغذ و به خودکفایی رسیدن در این عرصه هم اشاره کرد و گفت: زمانی که کار را شروع کردیم ما ۵ هزار تن تولید کاغذ داشتیم؛ ما اعلام کردیم خودکفایی کاغذ و خیلی از دوستان نگران بودند که شاید به این زودی‌ها امکان تحقق پیدا نکند. امروز این عدد نزدیک به ۸۰ هزار تن رسیده و در زمینه کاغذ تحریر و نشر به خودکفایی رسیده‌ایم. یک مجموعه بزرگ دیگر هم در آینده‌ای نزدیک در شیراز راه‌اندازی خواهد شد تا یک اتفاق مهم در صنعت تولید کاغذ رقم بخورد و حتی بتوانیم علاوه بر رفع نیاز‌های داخلی بخشی را نیز به صادرات برسانیم.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->