واریزی جدید برای مددجویان و معلولان بهزیستی لغو شد (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) واریز ۸۵۰ هزار تومان به حساب معلولان دهک سوم خراسان‌رضوی تعداد شهروندان مشهدی دارای معلولیت به ۶۰ هزار نفر رسید ثبت‌نام مجدد در آزمون استخدامی ویژه معلولان | زمان آزمون تغییر کرد واریز مبالغ نامشخص بهزیستی برای معلولان (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) سهمیه خراسان رضوی در اولین آزمون استخدامی معلولان سراسر کشور مشخص شد مستمری حق پرستاری فروردین ۱۴۰۳ معلولان همراه با مابه‌التفاوت واریز شد + مبلغ مستمری (۲۷ فروردین) مستمری کمک هزینه لوازم بهداشتی فروردین ۱۴۰۳ معلولان بدون افزایش واریز شد واریز علی‌الحساب کمک‌هزینه معیشت ماده ۲۷ معلولان (۲۶ فروردین ۱۴۰۳) مستمری فروردین ۱۴۰۳ معلولان با افزایش ۳۰ درصدی واریز شد (۲۵ فروردین ۱۴۰۳) استقرار بیش از هزار صندوق دریافت فطریه در مشهد | مبالغ فطریه به نیازمندان اختصاص خواهد یافت واریز مستمری فروردین ۱۴۰۳ مددجویان بهزیستی شایعه است | مستمری کمیته امداد واریز شد شمار معلولان ذهنی و اوتیستیک در مشهد به بیش از ۱۶ هزار نفر رسید تفاوت فاحشِ حق پرستاری معلولان و حق پرستاری جانبازان در سال ۱۴۰۳ قدرِ سکوت | مراسم آخرین شب قدر ۱۴۰۳ ویژه ناشنوایان برگزار شد + ویدئو اوتیسم چیست؟ | نگاهی به چالش ها و فعالیت ها در حوزه اوتیسم تجهیز و بهره‌برداری از ۲مرکز جدید آموزش طیف اوتیسم در خراسان رضوی واکنش عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به عدم واریز عیدی مددجویان بهزیستی و کمیته امداد مشهد به مناسبت روز جهانی اوتیسم آبی رنگ خواهد شد کمک هزینه معیشت ماده ۲۷ معلولان واریز شد (یک فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

استقبالی از مراکز روزانه نگهداری از سالمندان نمی‌شود

  • کد خبر: ۱۹۳۱۴۳
  • ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۲
استقبالی از مراکز روزانه نگهداری از سالمندان نمی‌شود
معاون امور توانبخشی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی از عدم استقبال از مراکز نگهداری روزانه سالمندان در مشهد خبر داد.

حمیدرضا علیزاده در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز با اشاره به غربالگری سالمندان و اقدامات درمانی و اجتماعی ویژه این قشر گفت: با توجه به اینکه جمعیت کشور به سمت سالمندی می‌رود، برای اینکه از افت عملکرد آن‌ها جلوگیری کنیم، برنامه غربالگری آلزایمر و دمانس در سالمندان اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: سال گذشته برنامه‌های آگاه‌سازی پیشگیری از معلولیت‌ها در سالمندان شامل شش محتوای آموزشی از جمله آگاه‌سازی درباره پیشگیری از سکته مغزی، اختلالات عروقی و اختلالات بینایی بود که امسال یک محتوای دیگر شامل اختلالات تشخیصی دمانس و آلزایمر نیز به آن اضافه شده است.

علیزاده افزود: در خراسان رضوی و مشهد، خانه‌های کوچک سالمندان راه اندازی شده است که ظرفیت حداکثر ۱۰ نفر را داشته باشد و این افراد با توانمندسازی و روحیه مشارکت جمعی آموزش ببینند. سالمندان ساکن در این خانه‌ها، امکان رفت و آمد و خرید روزانه و فعالیت‌های ورزشی را دارند تا از دمانس و سایر آسیب‌ها در آن‌ها جلوگیری به عمل آید.

معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی به مراکز روزانه نگهداری از سالمند اشاره کرد و گفت: اکنون دو مرکز در مشهد فعالیت دارند که البته متأسفانه استقبال چندانی از سوی سالمندان برای حضور در این مراکز نشده و عمدتاً ظرفیت اسمی این مراکز تکمیل نمی‌شود.

وی به چرایی مسئله اشاره و تصریح کرد: برخی سالمندان نگران این هستند که مبادا در آینده به جای مراکز روزانه، در مراکز شبانه‌روزی نگهداری شوند و در واقع، مسئله آنان بیشتر این است که فرزندان آن‌ها این کار را انجام دهند؛ بنابراین از فرصت‌های خوب آموزش و توانمندسازی این مراکز بهره‌ای نمی‌برند.

درخواست افزایش یارانه مترجمان زبان اشاره

علیزاده در پاسخ به انتقاد یکی از مخاطبان شهرآرانیوز در ارتباط با عدم اعزام مترجم زبان اشاره برای شهروند ناشنوا و درخواست این شهروند برای دریافت یارانه ترجمه زبان اشاره توضیح داد: هرگونه هزینه‌ای در ارتباط با حق الزحمه اعزام مترجم زبان اشاره، فقط براساس فاکتور و گزارش اعزام مترجم قابل پرداخت است.

وی ادامه داد: خراسان رضوی از استان‌های پیشرو در تامین نیاز ارتباطی ناشنوایان است و سامانه اعزام ناشنوایان در بسیاری از استان‌های کشور فعال نیست. اکنون سرانه هر ناشنوا در تأمین نیاز ارتباطی او، ۲میلیون تومان است که در حال رایزنی برای افزایش تقریباً ۲ برابری این مبلغ هستیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->