حمله موشکی حزب‌الله لبنان به «مرگلیوت» (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) حزب الله یک هزار و ۵۰۰ موشک به اسرائیل شلیک کرده است زندان رفتن نتانیاهو فعلا منتفی شد اقدام نیروهای امنیتی یمنی علیه عملیات اطلاعاتی آمریکایی-صهیونیستی پروژه آمریکا برای مهار مقاومت یمن چیست؟ ماکرون خواستار دستیابی نتانیاهو به توافق آتش بس شد عملیات ویژه گردان‌های القسام در «کرم ابوسالم» + فیلم انفجار، کابل افغانستان را لرزاند (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) حملات حزب‌الله لبنان در واکنش به جنایت اخیر رژیم صهیونیستی ادامه دارد (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) موساد و شاباک به شکست نظامی در غزه اذعان کردند شهرک نشینان شمال فلسطین اشغالی تهدید به شورش کردند نامه حماس به گروه‌های فلسطینی پیرامون گفت‌وگوهای آتش‌بس حماس: به فرمول یک توافق مشخص دست یافته‌ایم رئیسی: امروز در غرب شاهد تقابل جریان شرافت در مقابل شرارت هستیم وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی خواستار حمله فوری به رفح شد آکسیوس: آمریکا ارسال مهمات به اسرائیل را متوقف کرد! صدور بیش از ۱۳۰۰ پروانه بهره‌برداری در خراسان رضوی یورش پلیس اسرائیل به دفاتر الجزیره پس از تعطیلی این شبکه + فیلم حملات جدید حزب الله به شتولا و آویویم (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۱۰ یمنی در حملات ارتش عربستان زخمی شدند (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) رئیس‌جمهور چین وارد فرانسه شد+ فیلم
سرخط خبرها

بشار اسد: تبانی غرب با اسرائیل علت کشتار‌ فلسطینی‌ها است

  • کد خبر: ۱۹۳۸۵۷
  • ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۱
بشار اسد: تبانی غرب با اسرائیل علت کشتار‌ فلسطینی‌ها است
بشار اسد اعلام کرد، غرب درخصوص قتل‌ها و کشتار جمعی در غزه تبانی کرده‌است.

به گزارش شهرآرانیوز، بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه در دیدار با عبداللطیف رشید، رئیس جمهوری عراق در مقر اقامتش در ریاض، پایتخت عربستان گفت: آنچه ماشین کشتار اسرائیل را تشویق می‌کند، تبانی غرب است که تمامی مظاهر جنایت و تخریب در نوار غزه را توجیه می‌کند. ایالات متحده و غرب ابزار‌های پشتیبانی را ارائه می‌دهند که به انجام کشتار‌ها کمک می‌کند، همچنین پوشش سیاسی از این کشتار‌ها ارائه می‌دهند که روزانه زنان و کودکان و افراد مسن را هدف قرار می‌دهد و به سطح کشتار جمعی می‌رسد.

به نقش از شفق نیوز، اسد و الرشید همچنین درخصوص نقش مطلوب کشور‌های عربی برای توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین گفتگو کردند.

وی عنوان داشت که غصب کردن حق فلسطینی‌ها در خاک و کشورشان از سوی رژیم صهیونیستی و اشغالگری‌اش در خاک سوریه و لبنان علت اصلی و دائمی تمام مشکلات منطقه است.

در همین حال، رئیس جمهور عراق اعلام کرد که دیدگاه‌ها در قبال جنگ کشتاری که اشغالگر در غزه و سایر اراضی فلسطین مرتکب می‌شود، برابر است. وی تاکید کرد که باید این جنایت‌ها متوقف و حقوق مشروع مردم فلسطین تضمین شود.

دو طرف همچنین درخصوص روابط دوجانبه دو کشور برادر گفتگو کرده و درمورد انجام تمامی اقدامات لازم جهت توسعه این روابط در تمامی زمینه‌ها در راستای برآورده کردن منافع و خواسته‌های دو کشور و دو ملت توافق شد.

دو مقام تجاوزات به غزه و هدف قرار دادن غیرنظامیان و بیمارستان‌ها در نوار غزه را محکوم کرده و بر لزوم توقف فوری بمباران‌ها تاکید کردند.

آن‌ها بر عمیق بودن روابط تاریخی عراق و سوریه و اهمیت همکاری با یکدیگر برای ادامه مبارزه با تروریسم و رادیکالیسم تاکید کردند.

رئیس جمهوری عراق بر اهمیت هماهنگی و رایزنی درمورد مسائل مورد توجه متقابل برای تقویت صلح و امنیت بین‌المللی تاکید کرده و گفت که عراق موضع اصولی در حمایت از مردم فلسطین برای حمایت از حقوق قانونی‌شان در تشکیل کشور مستقل فلسطین با پایتختی قدس دارد.

در همین حال، بشار اسد نیز بر موضع ثابت کشورش برای حمایت از تلاش‌های عراق جهت حفظ امنیت و حاکمیت خود تاکید کرد و گفت که کشورش خواهان تقویت روابط میان دو کشور و تحکیم پیوند‌های همکاری و هماهنگی در زمینه‌های مختلف است. وی مواضع عراق در حمایت از مردم سوریه را ستود.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->