نقره فرنگی کار مشهدی در جام تختی زوج حسینی- خداداد در کادرفنی خوشه طلایی پخش زنده بازی النصر و الخلیج در لیگ عربستان (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین درگیری محمد صلاح با کلوپ | ماجرای اختلاف در لیورپول چه بود؟ + فیلم بیرانوند بازی با سپاهان را هم از دست می‌دهد؟ محمد طاهری: ایران از تایلند سرتر است| میزبان ۱۰ هزار تماشاگر دارد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و وستهم در لیگ برتر انگلیس | تداوم ناکامی‌های کلوپ انتقاد درخشان از اوسمار| چنین باختی را به خاطر ندارم تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا | گام آخر راهیابی فصیحی به لیگ الماس پیشنهاد ۸۰ میلیاردی استقلال به یاسین سلمانی! مدال طلای تیراندازی جهان بر گردن یک مشهدی + ویدئو با مقصران حادثه استخر هاشمی‌نژاد برخورد می‌کنیم مهدی قایدی به استقلال برنمی‌گردد| حضور در اروپا صحت ندارد پرسپولیس ناراضی از سازمان لیگ تردید پرسپولیسی‌ها برای جذب قلی‌زاده استقلالی سابق پرسپولیسی نمی‌شود وام‌های باشگاه، پرسپولیس را زیان‌ده کرد تغییرات مدیریتی در پرسپولیس منتفی شد فینال را قبل از فینال بردیم| یک ایران منتظر قهرمانی فوتسال
سرخط خبرها

آقای قلعه نویی! این تیم پیر است

  • کد خبر: ۱۹۴۱۲۰
  • ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۴
  • ۲
آقای قلعه نویی! این تیم پیر است
لیست تیم ملی فوتبال کشورمان نسبت به دوره‌های قبل پیرتر شده است.

اول | امیر قلعه نویی بعنوان سرمربی تیم ملی فوتبال ایران اعتقادی به پیر بودن تیم ملی ندارد و معتقد است وظیفه او جوانگرایی نیست! آقای سرمربی چندی پیش در مصاحبه‌ای صراحتا اعلام کرد: خیلی‌ها می‌گویند تیم ملی پیر است، اما من این اعتقاد را ندارم.

تا جایی که می‌توانیم باید از این نفرات استفاده کنیم. چنین بازیکنان از نظر اخلاقی و فنی مورد تأیید ما هستند و تلاش زیادی می‌کنند. در تیم ملی جوانگرایی صورت نمی‌گیرد، بلکه این کار باید در باشگاه‌ها انجام شود.

دوم | قسمت اول لیست تیم ملی فوتبال کشورمان برای دو مسابقه برابر هنگ کنگ و ازبکستان در مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ اعلام شد که در نگاه اول حضور برخی از این بازیکنان بدجوری توی چشم می‌زند. به این لیست با دقت نگاه کنید.

سید حسین حسینی (۳۱ سال)، شجاع خلیل‌زاده (۳۴ سال)، سید مجید حسینی (۲۷ سال)، محمدامین حزباوی (۲۰ سال)، صادق محرمی (۲۷ سال)، احسان حاج صفی (۳۳ سال)، میلاد محمدی (۳۰ سال)، روزبه چشمی (۳۰ سال)، علی کریمی (۲۹ سال)، سعید عزت‌اللهی (۲۷ سال)، احمد نورالله‌ی (۳۰ سال)، امید ابراهیمی (۳۷ سال)، محمد محبی (۲۴ سال)، علیرضا جهانبخش (۳۰ سال)، مهرداد محمدی (۳۰ سال)، مهدی طارمی (۳۱ سال)، سامان قدوس (۳۰ سال)، سردار آزمون (۲۸ سال)، کریم انصاری‌فرد (۳۳ سال) و سعید سحرخیزان (۲۰ سال). کافیست امین حزباوی و سعید سحرخیزان را از این لیست کنار بگذارید تا به میانگین سنی ۳۰ سال برسید، عددی که در معیار‌های جهانی چیزی نزدیک به فاجعه است!

سوم | عمق فاجعه زمانی مشخص می‌شود که بدانیم تیم ملی تحت هدایت کارلوس کی روش در جام جهانی قطر با میانگین سنی ۲۸/۹عنوان پیرترین تیم را در اختیار داشت و حالا تیم قلعه نویی به میانگین ۳۰ سال رسیده است. یعنی یک سال و دو ماه پیر‌تر از تیمی که در قطر آن هنرنمایی را به بار آورد.

این مسئله به خوبی نشان می‌دهد که چرخه فوتبال ملی ایران دچار مشکل شده و یک جای کار بدجوری می‌لنگد. استفاده از بازیکنان جوان و مستعد و ریسک کردن روی نام‌هایی که در اوج جوانی توانایی راهبری تیم را دارند، در فوتبال ایران تقریبا به صفر رسیده است.

چهارم | فوتبال جهان پر از نمونه‌هایی است که به خوبی نشان می‌دهد تیمی که جوان‌تر باشد قدرت دوندگی بالاتری دارد و شادابی بیشتری در فوتبالش به نمایش می‌گذارد. حتی تیم‌های بزرگ دنیا این روز‌ها روی کاکل حداقل یک ستاره جوان می‌چرخند. از بلینگهام در رئال مادرید گرفته تا گاوی و پدری در بارسلونا، هالند در منچسترسیتی، ام باپه در پاری سن ژرمن و بسیاری دیگراز بازیکنان این روز‌های فوتبال جهان که با سن کمتر از ۲۳ سال در تیم‌های شان بزرگی می‌کنند.

چرخه فوتبال ملی ایران به درستی روی غلطک نیفتاده و از مسیر اصلی و اصولی اش خارج شده به همین دلیل دیگر شاهد نسل سازی نیستیم و به اجبار باید به خاطرات‌مان اعتماد کنیم و ستاره‌های سوخته‌ای مثل ابراهیمی، انصاری فرد، حاج صفی و ... را پای کار بیاوریم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۱
0
0
واقعا پیره، پییییر
آرمین شکوری
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۱
0
0
کلا چرت و پرت گفتی تمام تحلیلت مثل سیرک
بهتر دخالت بیجا تو کار دیگران نکنی تو خودت هزار و ۱۰۰ عیب داری بخودت برس دخالت تو کار دیگران نکن تا فرهنگت بره بالا
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->