آمار پرفروش‌ترین فیلم‌ها در سینما‌های خراسان‌رضوی طی هفته‌ای که گذشت (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) پوستر جشنواره کن ۲۰۲۴ رونمایی شد + عکس بررسی فروش سینما‌های خراسان رضوی در ماهی که گذشت | «بی بدن» مشهدی‌ها در سایه «تمساح خونی» برگزیدگان پویش رسانه‌ای «ققنوس قلم» معرفی شدند + اسامی بازتاب اندیشه اسلامی در منظومه فکری سعدی برنامه‌های رادیو برای نمایشگاه کتاب تهران + زمان پخش تصویر شهر در بوم شعر سهراب سپهری پارسی را به جهان، رونق و آوازه از اوست | معرفی چند اثر پژوهشی درباره سعدی به مناسبت روز بزرگداشت او آمار فروش سینمای ایران در آخرین هفته فروردین ۱۴۰۳ پیام وزیر فرهنگ و ارشاد به مناسبت روز سعدی صفحه نخست روزنامه‌های کشور - شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ کنسرت‌های خوانندگان پاپ در اردیبهشت ۱۴۰۳ + جزئیات ساعد سهیلی با «شهرک» در «کازابلانکا» «فرداها» ملیسا ده کوستا پشت ویترین کتاب‌فروشی‌ها استاد سخن زیر سایه نام‌ها | گفتگو با دکتر جعفر یاحقی در باب فاصله جامعه با سعدی
سرخط خبرها

سطح آثار بخش گرافیک شهری راضی‌کننده نبود

  • کد خبر: ۱۹۵۸۱
  • ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۲
سطح آثار بخش گرافیک شهری راضی‌کننده نبود
دبیر بخش گرافیک شهری جشنواره خانه بهار ۹۹ مشهد گفت: هفت اثر پذیرفته شدند که داوران از میان آن‌ها برگزیده‌ای انتخاب نکردند.

 

به گزارش شهرآرانیوز، احسان مهدوی، دبیر بخش گرافیک شهری مشهد اظهار کرد: استقبال و سطح آثار از بخش گرافیک شهری خیلی راضی‌کننده و شگفت‌انگیز نبود؛ با این حال حدود ۱۲۰ اثر به دست ما رسید. از این تعداد ۷ اثر از ۷ طراح پذیرفته شد و داوران از این بخش‌ها برگزیده‌ای را انتخاب نکردند و این آثار را فقط شایسته تقدیر دانستند.

 

وی ادامه داد: گرافیک شهری در ایران نهال نوپایی است که مدتی طول می‌کشد تا به ثمر بنشیند؛ ولی ثمره‌اش بسیار برای شهر ارزشمند خواهد بود.

 

دبیر بخش گرافیک شهری خانه بهار ۹۹ تصریح کرد: با توجه‌ به این‌که مشهد شهر بزرگی است، سال‌هاست برای این شهر نیازی احساس می‌شود که تا به حال به آن پرداخته نشده است. بسیاری از شهرهای بزرگ دنیا به‌ویژه شهرهایی که توریستی هستند یا زائر دارند، این کار را انجام داده‌اند.

 

مهدوی افزود: امسال جرقه افزودن این بخش و رفع این نیاز در ذهن من شکل گرفت و آن‌ را به مدیریت هنری پیشنهاد کردم. آنها نیز این موضوع را با آغوش باز پذیرفتند و گفتند چه بهتر که این امر را در کنار جشنواره خانه‌ بهار که قدمتی ۱۳ ساله دارد، قرار دهیم.

 

وی خاطرنشان کرد: گرافیک شهری بخش جدید این جشنواره است که تاکنون در هیچ‌جای ایران به صورت فستیوال برگزار نشده و بسیار نوپاست.

 

دبیر بخش گرافیک شهری خانه بهار ۹۹ ادامه داد: گرافیک شهری شامل چهار بخش می‌شود؛ یکی از این بخش‌ها تابلوهای مسیریاب و اطلاع‌رسان شهری است. این تابلوها در سطح شهر برای افراد راهنمایی ندارد و موقعیت اماکن خاص بازارها و مسیرها مشخص نیست.

 

مهدوی گفت: در تمامی شهرهای دنیای این اطلاعات روی استندهایی در سطح شهر وجود دارد و درست مانند کتابچه‌ای است که افراد را با شهر آشنا می‌کند.

 

وی بیان کرد: بخش دیگر گرافیک شهری تهیه «پیکتوگرام» یا نقشه شهری است. این نقشه نیز مانند بخش قبل در تمامی شهرهای دنیا در اختیار مردم قرار می‌گیرد و یا به صورت نرم‌افزار وجود دارد. اماکن مهم زیارتی، تفریحی یا تجاری مشهد مانند حرم مطهر رضوی یا کوهسنگی هیچگونه آرم یا نشانی ندارند و انشاءالله این طرح امسال در منطقه کوهسنگی اجرا خواهد شد.

 

دبیر بخش گرافیک شهری خانه بهار ۹۹ بیان کرد: بخش ویژه دیگر گرافیک شهری ساخت فونت مشهد است؛ یعنی این‌که شهر ما برای خودش فونت داشته باشد و به عنوان مثال تمامی مغازه‌ها با این فونت روی سردر و ویترین خود چیزی بنویسند.

 

مهدوی عنوان کرد: بیلبوردهای شهری نیز از دیگر بخش‌های گرافیک شهری است که انشاءالله قرار است سازماندهی شده و از این بی‌نظمی خارج شود.

 

وی تصریح کرد: از دلایل عدم استقبال این بخش شاید بتوان به نوپا بودن این بخش یا عدم ریسک‌پذیری هنرمندان اشاره کرد؛ زیرا هنرمندان بیشتر در بخش‌هایی شرکت می‌کنند که امتحان خود را پس داده است.

 

منبع: ایسنا/خراسان رضوی 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->