۱۰ فیلم کوتاه برتر از نگاه تماشاگران‌ در دومین روز جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران چهل‌ودومین جشنواره فیلم کوتاه تهران به ایستگاه پایانی رسید + زمان و مکان اختتامیه تصویری جالب از الناز شاکردوست در پشت صحنه «کج پیله» + عکس انتشار کتابی تازه درباره ساختار مدها در موسیقی دستگاهی ایران نامزدهای جشنواره «عروسکخونه» اعلام شدند وزیر فرهنگ‌ و ارشاد: جشنواره فیلم کوتاه، رویای جوانان در سینما مخاطبان «کنکل» همچنان چشم‌انتظار قسمت جدید نگاهی به قسمت اول سریال «بامداد خمار» پشت پرده سرقت‌های سریال «الگوریتم» جشنواره فیلم کوتاه تهران زیر ذره‌بین رسانه‌ها پرونده عجیب سریال «بامداد خمار» و چالش حقوقی عواملش | واکنش تهیه‌کننده و پاسخ پلتفرم پخش کننده جزئیات سریال تازه مهران مدیری | «شش‌ماهه» در آستانه پخش سجاد بابایی و بهزاد خلج در پشت صحنه فیلم «مجنون» + عکس ویدئو | انتقاد کارگردان «یوز» از شوخی‌های جنسی در سینما فراخوان نخستین جشنواره ملی «داستان ایثار» منتشر شد «خانم مارپل» روی آنتن شبکه تماشا + زمان پخش هادی حجازی‌فر: کارگردان «ناتوردشت» جسارت ساخت اثری متفاوت را داشت کنسرت سیروان خسروی لغو شد مناسبت‌ها و تقویم فرهنگی‌هنری امروز (چهارشنبه، ۳۰ مهر ۱۴۰۴) فهرست اولیه نامزدهای جوایز فیلم مستقل بریتانیا اعلام شد | فیلم کوثر بن‌هنیه در میان نامزدهای بهترین فیلم بین‌المللی
سرخط خبرها

شهرفام، رویدادی برای استعدادیابی

  • کد خبر: ۳۱۰۵۹
  • ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۰
شهرفام، رویدادی برای استعدادیابی
اولین دوره کارگاه «شهرفام» با موضوع گرافیک در نگارخانه شهر برگزار شد
نگار راد/ شهرآرانیوز - اولین دوره رویداد «شهرفام» با هدف استعدایابی در حوزه طراحی و گرافیک در مشهد برگزار شد.
 
به گفته امیر فردانیان مسئول برگزاری «شهرفام»: اولین دوره رقابت‌های طراحی «شهرفام» با هدف شناسایی استعداد‌های برتری که در حوزه طراحی در مشهد وجود دارند و همچنین استفاده از ظرفیت این افراد در فضای شهری و بهبود فضای بصری شهر با حضور ۱۰۰ نفر از طراحان شهری برگزار شد.
 
او گفت در پایان این رویداد با نظر هیئت داوران متشکل از سینا افشار، محمدمحسن خضری و حسن کلانتری در محور‌های طراحی پوستر، ساخت موشن گرافیکی، طراحی تبلیغات و بسته‌بندی ۳ برگزیده و در بخش عکاسی و فیلم‌برداری یک برگزیده معرفی شدند.
 
فردانیان همچنین با اشاره به حضور بیش از ۲۰ نفر در بخش عکاسی این رویداد خاطر نشان کرد: این بخش برای افرادی که در زمینه عکاسی و ساخت تیزر فعالیت دارند تعریف شده است. علاقه‌مندان به شرکت در این بخش از آغاز رویداد در نگارخانه شهر حضور داشتند و خود این رویداد را به عنوان پروژه مستندسازی کردند.

رویدادی فصلی
میلاد رهنما سرپرست اداره اطلاع رسانی شهرداری مشهد نیز درباره رویداد «شهرفام» توضیح داد: با توجه به اینکه در یک سال گذشته اکران‌های شهری اهمیت ویژه‌ای پیدا کرده‌است، ضرورت برگزاری رویدادی این‌چنینی در شهر احساس می‌شد، اما با توجه به لزوم اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی به دلیل شیوع بیماری کرونا برگزاری این رویداد با تاخیر روبه‌رو و سرانجام برگزار شد.
 
او گفت: در رویداد «شهرفام»، سه بخش پروژه‌های مدیریت شهری، برندینگ و نشان مشهد و طراحی برای رویداد‌های مناسبتی به عنوان سه محور اصلی که نگاه بصری شهروندان در سطح شهر با آن درگیر است مدنظر قرار دارد.
 
رهنما ابراز امیدواری کرد خروجی این رویداد باعث شکل‌گیری همکاری میان شهرداری با گروهی از طراحان جوان با ایده‌های تازه شود تا با بهره‌مندی مدیریت شهری از این ظرفیت، این همکاری بتواند در ادامه راه کار حرفه‌ای این طراحان مفید باشد.
 
او همچنین یادآور شد: سعی داریم این رویداد را به صورت فصلی برگزار کنیم، چون احساسمان این است که نگاه بصری در شهر نیاز به تقویت و تغییر دارد.

درنظر گرفتن فضایی برای اکران پوستر‌ها
سینا افشار یکی از اعضای هیئت داوران اولین دوره «شهرفام» نحوه داوری آثار را این‌گونه شرح داد: از نظر داوران ایده محور بودن کار اهمیت ویژه‌ای داشت، اینکه طراحان اثرشان را برای مخاطب عام طراحی کنند تا هر قشری از جامعه بتواند با آن ارتباط برقرار کند.
 
یعنی کار فضای هنرمندانه و کلاسیک نداشته باشد که فقط برای مخاطب خاص باشد و روی دیوار نگارخانه‌ها به نمایش گذاشته شود.
 
این عضو هیئت داوران «شهرفام» با اشاره به نبود فضایی برای اکران پوستر در ایران گفت: در ایران طراحی پوستر صرفا برای جشنواره‌ها انجام می‌شود و ما فضایی برای اکران پوستر نداریم.
 
درحالی‌که در کشور‌های دیگر دنیا موزه پوستر وجود دارد و فضایی برای اکران شهری مختص پوستر درنظر گرفته می‌شود. افشار با یادآوری نام شهرداری به نام حامی این رویداد گفت: اگر این سازمان فضا‌هایی را در شهر ایجاد کند تا اکران پوستر مثل خیلی از کشور‌های دنیا در ایران نیز صورت گیرد و صرفا نمایش پوستر‌ها به پشت شیشه کتاب‌فروشی‌ها یا تابلو اعلانات ادارات محدود نشود، اتفاق خوبی صورت خواهد گرفت.
 
همچنین به نظر او برگزاری چنین رویداد‌هایی برای طراحان جوانی که جویای نام هستند یا دوست دارند فضای جدیدی را تجربه کنند اتفاق مفیدی است و از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
 
این رویداد به همت اداره روابط عمومی شهرداری مشهد با هدف شناخت طراحان جوان و بهره‌مندی از توانایی طراحان برتر در حوزه‌های تخصصی روز گذشته ۳۰ خردادماه با حضور حدود ۱۰۰ نفر از طراحان شهری در ساختمان نگارخانه شهر مشهد برگزار شد.
 
طراحی پوستر، ساخت موشن گرافیکی، طراحی تبلیغات و بسته‌بندی، عکاسی و فیلم‌برداری از محور‌های اصلی این رویداد بودند که ساعت ۹ صبح روز گذشته با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله در نظر گرفتن ماسک و مواد ضدعفونی کننده برای هرکدام از شرکت‌کنندگان، انجام غربالگری قبل از ورود آن‌ها و همچنین با انجام تمهیداتی برای حفظ فاصله‌گذاری‌های اجتماعی آغاز شد و ساعت ۵ عصر با معرفی برگزیدگان در هر بخش به کار خود پایان داد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->