سرکنسول ایران در هرات: در دور اول، ۹۰ درصد ایرانی‌های ساکن هرات در انتخابات شرکت کردند حامد کرزی با حضور در سفارت ایران دفتر یادبود شهید رئیسی را امضا کرد افتتاح یک پردیس سینمایی در گلشهرِ مشهد، بزرگترین محله مهاجرنشین ایران مشهد؛ میزبان ششمین «نشست اقتصادی مشهد و هرات» مدیرکل اتباع: مهاجران افغانستانی برای شهید رئیسی سنگ‌تمام گذاشتند | سردار قاآنی به موکب مهاجران افغانستانی در مشهد رفت آغاز موج دوم اخراج اجباری مهاجران افغان از پاکستان هشدار کاظمی‌قمی درباره پیامد‌های تجدید مداخلات بیگانگان در افغانستان قدردانی ذبیح‌الله مجاهد از مواضع ایران در نشست دوحه ۳  روسیه لغو تحریم‌ها علیه طالبان را بررسی می‌کند معاون دبیرکل سازمان ملل: نشست دوحه به معنای عادی‌سازی روابط با طالبان نیست | آموزش دختران خواسته درجه یک جهان است ذبیح‌الله مجاهد: ما آشکارا گفتیم که خواهان روابط خوب با جهان هستیم وزارت خارجه قطر نشست دوحه را فرصتی برای گفتگو‌های معنادار دانست روز دوم نشست دوحه ۳ | جهان نگران تعامل با طالبان از نشست دوحه ۳ چه می‌دانیم؟ پیش ثبت نام دانش‌آموزان اتباع آغاز شد (۱۱ تیر ۱۴۰۳) دیوار کوتاه دانش‌آموزان اتباع | وزیر آموزش‌وپرورش: حضور دانش‌آموزان اتباع دلیل تراکم کلاس‌های درس است + فیلم نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امور افغانستان: انتقال نگرانی‌های تهران درباره افغانستان، از اهداف ما در دوحه۳ است کوله‌پشتی‌ها و پوستر‌ها | روایت انتخاباتی محمدکاظم کاظمی سخنگوی طالبان: امیدوارم هرچه خیر مردم ایران است از صندوق بیرون بیاید + فیلم حضور باشکوه ایرانیان مقیم افغانستان در پای صندوق‌های رأی در ۵ نمایندگی سیاسی ایران
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

درخواست سازمان بین‌المللی مهاجرت از کشور‌های میزبان: اخراج مهاجران افغانستانی را متوقف کنید

  • کد خبر: ۱۹۶۰۵۲
  • ۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۹
درخواست سازمان بین‌المللی مهاجرت از کشور‌های میزبان: اخراج مهاجران افغانستانی را متوقف کنید
سازمان بین‌المللی مهاجرت می‌گوید که از زمان تعیین ضرب‌الاجل دولت پاکستان برای اخراج مهاجرین افغان از این کشور، تعداد عودت‌کنندگان در گذرگاه‌های مرزی به طور چشمگیری روزانه از 200نفر به ۱۷ هزار نفر افزایش یافته است.

به گزارش شهرآرانیوز، سازمان بین المللی مهاجرت در تازه‌ترین گزارش خود که امروز چهارشنبه منتشر شده از کشور‌های میزبان مهاجران افغانستانی خواسته است که اخراج اجباری افغانستانی‌های مهاجر را فوراً متوقف کنند.

براساس آخرین آمار سازمان بین‌المللی مهاجرت، نزدیک به ۳۷۵ هزار مهاجر افغانستانی در دو ماه گذشته عمدتا از طریق گذرگاه‌های مرزی تورخم و سپین بولدک از پاکستان به افغانستان برگشت داده شده‌اند.

در گزارش این سازمان آمده است: «از زمانی که پاکستان برای بازگشت داوطلبانه همه افغان‌های بدون سند اقامت از آن کشور به افغانستان، ضرب‌الاجل تعیین کرد، تعداد عودت‌ (بازگشت) کنندگان در گذرگاه‌های مرزی روزانه از ۲۰۰ نفر به ۱۷ هزار نفر افزایش یافته است.

سازمان بین المللی می‌گوید که این سازمان و شرکای بشردوستانه‌اش در پاسخ به صد‌ها هزار شهروند افغانستان که به اجبار بازگردانده شده‌اند، طیف وسیعی از کمک‌های حیاتی را در گذرگاه‌های مرزی بین پاکستان و افغانستان ارائه می‌کند.

به گفته این سازمان؛ برای بازگشت کنندگان کمک‌های حیاتی از جمله سرپناه، آب، خدمات بهداشتی، اقلام ضروری خانگی، مراقبت‌های بهداشتی، خدمات حفاظتی، تغذیه و همچنین پول نقد برای تامین نیاز‌های اساسی، حمل و نقل و غذا توسط تیم‌های امدادرسان مرزی ارائه می‌شود.

سازمان جهانی مهاجرت گفته است: «افرادی که به افغانستان می‌آیند بسیار آسیب‌پذیر هستند و به حمایت فوری در مرز‌ها و همچنین در درازمدت در مناطقی که به آنجا بازگشته‌اند نیاز دارند. این یک بحران بشردوستانه قابل توجه است.»

این سازمان از همه کشور‌های میزبان مهاجران افغانستانی خواسته است که فورا بازگشت اجباری اتباع افغانستان را متوقف کنند.

ماریا مویتا، رئیس نمایندگی سازمان بین‌المللی مهاجرت در افغانستان گفته است: «وضعیت آنان ناامیدکننده است. اکثر مردم به ما گفتند که مجبور شدند پاکستان را ترک کنند و دارایی‌ها و پس‌انداز خود را جا گذاشته‌اند.»

منبع: صدای افغان

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->