هشدار فرماندار مشهد به دستگاه‌های خدمات‌رسان برای آمادگی مقابله با طوفان و بارش باران شدید (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) هشدار بارش سنگین و‌ پرحجم طی پنجشنبه در خراسان رضوی و مشهد (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) آماده‌باش کامل مدیریت شهری در پی هشدار سطح نارنجی هواشناسی در مشهد آب تمام نقاط مشهد حد قابل شرب دارد برگزاری نخستین رویداد نوآوری‌های اجتماعی آب شهری در مشهد  از تماس‌های عجیب و غریب با سامانه تلفنی آتش نشانی مشهد تا بیش از ۱۷ هزار تماس مزاحمی در ۲ هفته شکستن رکورد تولید آسفالت با تولید ۳۲ هزار تن در مشهد پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی بخش سازه‌ای ایستگاه‌های فاز اول خط‌سه مترو مشهد ویژه‌برنامه‌های خیابان «در مسیر بهشت» هم‌زمان با میلاد امام‌رضا(ع) شهروند خبرنگار | گلایه شهروندان از مشکلات بعضی از دستگاه‌های شارژ من‌کارت در مشهد نژادحسین: مشکل ترافیک ۴۴ نقطه در مشهد با اصلاح هندسی رفع می‌شود اعمال‌قانون ۲۳۲۹ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۷۲ نفر در تصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازگشایی محور طبس _ بردسکن هوای کلانشهر مشهد امروز در وضعیت هشدار قرار دارد (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) مأموریت ویژه آتش‌نشانان در طوفان شب گذشته (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشهد ترافیک سنگین در بزرگراه‌های مشهد (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیگیری وعده‌های شهرداری منطقه‌۱۲ مشهد در تریبون مردمی محله امیریه اتوبوس‌های آلمانی به خیابان‌های مشهد می‌آیند| ورود ۴۰۰ دستگاه اتوبوس تا پایان سال ۱۴۰۳ + فیلم تاکسیران امانت‌دار مشهدی سه میلیارد ارز را به صاحبش برگرداند
سرخط خبرها

تخفیف‌مشوق‌های ساخت‌وساز تا ۵۰ درصد در مشهد

  • کد خبر: ۱۹۶۶۱۷
  • ۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۰
  • ۱
تخفیف‌مشوق‌های ساخت‌وساز تا ۵۰ درصد در مشهد
از روز‌های نخستین آبان ماه امسال و براساس مصوبه شورای اسلامی شهر و ابلاغ این مصوبه به شهرداری مشهد، طرح مشوق‌های رشد تولید در حوزه ساخت وساز در مشهد با محوریت اعمال ۲۵ درصد تخفیف در عوارض مختلف ساختمانی اجرایی شده است و اکنون شهروندان مشهدی تا پایان آذرماه فرصت دارند که از این تخفیف‌ها برای رونق بخشی به ساخت وساز در شهرمان استفاده کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، از همین رو معاون مالی وپشتیبانی شهرداری مشهد در حاشیه بازدید خود از مؤسسه شهرآرا و دیدار با مدیران و خبرنگاران این رسانه شهری اعلام کرد که طرح تخفیف‌های ساخت وساز، شامل مشوق‌های ویژه‌ای است که در نمونه‌هایی مجموع آن تخفیف‌ها به بیش از ۵۰ درصد هم می‌رسد.

تسهیلات جذاب برای رونق ساخت وساز

قاسم زوکی نژاد در گفتگو با شهرآرا درباره ویژگی‌های طرح تخفیف‌های ۲۵ درصدی ساخت وساز، اظهار کرد: مصوبه «مشوق ‎های رشد تولید در حوزه ساخت وساز» شامل یک تخفیف عمومی ۲۵ درصدی در مجوز‌های ساخت وساز و یک بسته مشوق‌های ویژه است که با همراهی شورای اسلامی شهر مشهد و مجموعه مدیریت شهری، تسهیلات جذابی را در اختیار شهروندان و سرمایه گذاران گذاشته است.

تخفیف ۵۰ درصدی تغییرکاربری عرصه

وی به جزئیات این طرح اشاره کرد و افزود: در این طرح عوارض ارزش افزوده ناشی از تغییر کاربری عرصه در اجرای طرح‌های توسعه شهری و اجرای طرح‌های عمرانی، در مجموع مشمول حدود ۵۰ درصد تخفیف شده است.

۶۵ درصد تخفیف برای کیفیت بخشی به فضای تجاری

معاون مالی و پشتیبانی شهرداری مشهد با اشاره به تخفیف‌ها و تسهیلات ویژه در حوزه تجاری‌ها اظهار کرد: در مصوبه رشد تولید در حوزه ساخت وساز، در راستای کیفیت بخشی به فضا‌های تجاری، زیربنای فضا‌های راه پله، پله برقی، فیلتر آسانسور و آسانسور و راهرو‌های عمومی مشمول ۴۰ درصد تخفیف علاوه بر ۲۵ درصد تخفیف کلی شده است. همچنین فضا‌هایی نظیر پله فرار، اتاق تأسیسات و رمپ معلولان که نقش مهمی در ایمن سازی ساختمان دارند معاف از پرداخت عوارض شده اند.
زوکی نژاد با تأکید بر عزم مدیریت شهری برای نزدیک کردن مصوبات به واقعیات کارکردی آن حوزه، ادامه داد: در مصوبه جدید، جدول ضریب طبقات در بهره برداری تجاری، کاهش چشمگیری داشته و به عرف بازار نزدیک شده است.

ساخت همکف مازاد بر تراکم مصوب

وی به ظرفیت‌های جدید برخی از طرح‌های بازنگری اشاره کرد و گفت: امکان ساخت مسکونی در طبقه همکف، مازاد بر تراکم مصوب برای زمین‌های بیشتر از ۲۵۰ متر، ظرفیت ویژه‌ای است که در اختیار مردم قرار گرفته و در مصوبه مذکور متناسب با ناحیه درآمدی برای آن عوارض تعدیل شده است.

معاون مالی و پشتیبانی شهرداری مشهد همچنین گفت: در راستای تعهد مدیریت شهری به تفاهمات پیشین خود با مؤدیان، عوارض ارزش افزوده املاکی که قبل از سال ۱۴۰۲ پروانه ساختمانی با مشخصات معبر احداثی یا تعریضی دریافت کرده اند، مشمول ۱۰۰ درصد تخفیف شده است. همچنین در گروه پایانکار و نقل و انتقال، پرداخت عوارض ارزش افزوده بنا به درخواست مودی می‌تواند به زمان درخواست پروانه ساختمانی موکول شود.

زوکی نژاد افزود: درکاربری‌های مختلط نیز چنانچه مؤدی، متقاضی استفاده از حداکثر ظرفیت کاربری طرح نباشد، عوارض زیربنا ناشی از تغییر کاربری طرح متناسب با زیربنای تقاضا شده دریافت می‌شود و همچنین اعیان انتفاعی دارای مجوز از ارزش افزوده فعلی کسر خواهد شد. برای املاک مسکونی که تغییر کاربری داشته، اما هیچ تغییری در کالبد و زیربنا نداشته اند، عوارض زیربنا با بهره برداری قبلی به نرخ روز محاسبه و از عوارض زیربنا با بهره برداری جدید کسر می‌شود.

وی به بخش دیگری از مصوبه رشد تولید در حوزه ساخت وساز اشاره کرد و گفت: برای مودیانی که پیش از سال ۱۴۰۲ پرداختی داشته، اما تسویه حساب کامل نکرده و این پرداخت به صدور مجوز یا گواهی منجر نشده است، عین پرداختی قبل با اعمال شاخص کل ماهانه مرکز آمار ایران محاسبه و از عوارض روز مودی کسر می‌شود.

معاون شهردار مشهد تأکید کرد: طرح تخفیف ۲۵ درصدی و بسته متنوع مشوق‌های آن فقط تا پایان آذرماه برقرار است و شهروندان و فعالان حوزه ساخت وساز با مدنظر قرار دادن محدودیت زمانی موجود در اجرای مصوبه و احتمال ازدحام در روز‌های پایانی، با انجام پیش بینی‌های لازم از مزایای آن به صورت حداکثری بهره مند می‌شوند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
احمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
0
0
اینها همه چرندیات است آنقدر تبصره و ماده اضافه کرده اند که آخرش همان میشود که باید بگیرند
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->