کلاهبرداری میلیاردی از معلولان و سالمندان در استان سمنان شهروندان توان‌یاب مشهدی کجا می‌توانند رأی دهند؟ | اتخاذ تمهیدات لازم برای شعبات مناسب‌سازی‌شده اخذ رأی فرزندان شبه‌خانواده بهزیستی خراسان‌رضوی نایب‌قهرمان کشور شدند افزایش همکاری‌های توان‌بخشی و درمانی بهزیستی و جمعیت هلال‌احمر خراسان‌رضوی زنان دارای معلولیت و رنج مضاعف حضور گسترده معلولان پای صندوق‌های رای (۸ تیر ۱۴۰۳) + عکس شما از شنبه رئیس جمهور هستید یادی از عبدالله هنری؛ مردی که از معلولیت پل ساخت همه چیز درباره غربالگری شنوایی نوزدان تا یک ماهگی مستمری خرداد کمک هزینه لوازم بهداشتی معلولان واریز شد (چهارم تیر ماه ۱۴۰۳) مردم خراسان‌رضوی ۱۵۰۰ رأس دام به کمیته امداد اهدا کردند مستمری حق پرستاری خردادماه معلولان واریز شد (۲۹ خرداد ۱۴۰۳) مجلس یازدهم و اشتباهات فاحش در قبال افراد دارای معلولیت | چرا ماده ۲۷ اجرا نشد؟ تکلیف سنگین رئیس جمهور آینده در موضوع حمایت از حقوق معلولان عضویت معلولان در کتابخانه ملی لغو نشده است جدیدترین رنکینگ ورزشکاران دارای معلولیت تکواندو اعلام شد | پاراتکواندوکار ایران در صدر جهان ایستاد حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد تعداد کودکان کار و خیابان را اتباع تشکیل می‌دهند چرا امتحانات نهایی دانش‌آموزان استثنائی به صورت ویژه برگزار نشد؟ رقابت هزار داوطلب معلول خراسان رضوی در اولین آزمون استخدامی دولت+ فیلم توجه شهید جمهور به جامعه هدف بهزیستی از یادگاری‌های دولت سیزدهم بود
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

تحصیل ۶ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز معلول تحت پوشش بهزیستی خراسان رضوی

  • کد خبر: ۱۹۷۷۹۳
  • ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۴
تحصیل ۶ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز معلول تحت پوشش بهزیستی خراسان رضوی
معاون امور توانبخشی می‌گوید: ۶ هزار و ۵۰۰ دانش‌‎آموز معلول تحت پوشش بهزیستی خراسان رضوی هستند.

حمیدرضا علیزاده‌رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز در آغاز هفته معلولان با اشاره به ظرفیت‌های تحصیلی دانش‌آموزان معلول عنوان کرد: از دانش‌آموزان یادشده، هزار و ۳۴۳ نفر معلول شنوایی و گفتاری، هزار و ۷۷۵ نفر معول جسمی-حرکتی، ۸۶۸ نفر معلول بینایی، ۵۵ نفر معلول ذهنی و ۲ هزار و ۴۵۹ نفر نیز چند معلولیتی هستند.

وی ادامه داد: برخی از دانش‌آموزان بسته به نوع و شدت معلولیت نیازمند تحصیل در مدارس استثنائی هستند، اما برخی دیگر از آن‌ها به‌راحتی می‌توانند در مدارس عادی تحصیل کنند و نباید آن‌ها را از سایر دانش‌آموزان جدا کنیم. دانش‌آموزان با نیاز‌های ویژه باید در کلاس‌های آموزش و پرورش عادی در کنار سایر دانش‌آموزان با استفاده از خدمات معلمان مرجع به‌عنوان تسهیلگر مشغول به تحصیل شوند. با این حال مدارس عادی هنوز چندان جزو مدارس پذیرا برای دانش‌آموزان دارای نیاز‌های ویژه به حساب نمی‌آیند.

علیزاده‌رضایی خاطرنشان کرد: مناسب‌سازی مدارس یکی از موضوعات اساسی است که به‌عنوان یک اولویت در سند تحول‌پذیری استان مورد توجه قرار گرفته و تا آخر دولت یازدهم اقدامات اساسی درخصوص رفع موانع تردد و حضور دانش‌آموزان معلول در مدارس کنار سایر دانش‌آموزان صورت خواهد گرفت. این اقدامات شامل حذف اختلاف سطوح در ورودی‌ها، تخته آموزشی مناسب معلولان، مناسب‌سازی سرویس‌های بهداشتی برای استفاده افراد معلول، حذف سکوی جلوی تخته آموزشی و... است.

معاون امور توانبخشی با بیان اینکه بهزیستی به روش‌های مختلف به دنبال حمایت از دانش‌آموزان معلول است، گفت: حدود ۳میلیارد تومان به عنوان کمک‌هزینه تحصیلی برای دانش‌آموزان معلول تحت پوشش بهزیستی درنظر گرفته شده که تا آخر این ماه برای این عزیزان واریز می‌شود.  

وی ضمن تأکید بر اینکه دانش‌آموزان برای دریافت لوازم کمک توانبخشی همواره در اولویت نسبت به سایر توان‌خواهان تحت پوشش قرار دارند و در حال حاضر این استان هیچ دانش‌آموز پشت نوبتی برای دریافت لوازم کمک توانبخشی ندارد، گفت: در صورت ارسال گزارش از شهرستان‌ها مبنی بر نیاز دانش‌آموزان توان‌خواه به لوازم کمک توانبخشی بلافاصله این موضوع در کمیته توانبخشی مطرح و تأیید می‌شود. لوازم توانبخشی براساس نوع معلولیت به توان‌خواهان معلول جسمی حرکتی، شنوایی، گفتاری، بینایی تحویل می‌شود. برای دانش‌آموزان با معلولیت شنوایی از طریق کاشت حلزون، پرداخت کمک هزینه تعمیرات کاشت حلزون، تهیه سمعک و باطری سمعک، برای دانش‌آموزان نابینا و کم‌بینا تجهیزات کمک توانبخشی مانند عصا، بهدید، عینک، دانش‌آموزان با معلولیت جسمی از وسایل ارتز پرتز که شامل تعمیر و تأمین اندام مصنوعی، ویلچر و ... می‌شود، برخوردار می‌گردند. کمک‌هزینه توانپزشکی براساس نیاز دانش‌آموزان که شامل کار درمانی، فیزیوتراپی و... است و براساس دستورالعمل و اعتبار تخصیص داده شده از کشور  به این عزیزان پرداخت می‌شود.

علیزاده رضایی خاطرنشان کرد: دانش‌آموز با معلولیت شنوایی و گفتاری تا ۱۵ سالگی می‌توانند از خدمات مراکز آموزشی روزانه کودک کم‌شنوا و ناشنوا برخوردار شوند.  

وی افزود: کمک‌هزینه ایاب و ذهاب از جمله دیگر حمایت‌های بهزیستی از دانش‌آموزان معلول است که باتوجه به اعتبارات اعلامی از کشور و براساس دستورالعمل و شرایط دانش‌آموزان توان‌خواه و دانشجو به‌صورت موردی پرداخت می‌شود.  

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->